Canal Digital, Pairing - ubrukelige tunere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital, Pairing - ubrukelige tunere?

Så nyheten om Canal Digital og pairing på Sagi's websider - og mine nybegynnerspørsmål er da:
    • Vil min Topfield 5500PVR bli ubrukelig med et Canal Digital kort kjøpt etter 1.1.2006?

• Vil det kortet jeg allerede har, fortsatt virke etter den samme datoen?

• Vil et svensk CD kort virke i min tuner etter den angitte datoen (må det da skaffes før 1.1.2006)?

Er helt fersk med parabol- og satellittutstyr, og må bare si at dette jaggu er litt av et mafialand!!! Ikke får man ha flere (uavhengige) TV'er på samme abb., og nå skal de pinadø bestemme hva du skal se kanalene deres gjennom også! Til tross for at man betaler dem på tusenvis av kroner i året!! Slik jeg ser det så gjør satellitt-selskapene (CD og Viasat) seg selv en bjørnetjeneste med å krongle dette til for lovlydige brukere. Jeg selv er allerede på kanten av hva jeg orker å finne meg i, og vil sannsynlig vis trakte etter pirat- og undergroundløsninger dersom det nå blir mer herk fra den kanten.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Måtte lete litt før jeg fant hva dette dreier seg om. Legger det inn i tilfelle andre lurer på det samme:

Canal Digital's pairing - fredag 08 juli, 2005
    Viktig melding: Fra 1.Januar 2006 blir det kun mulig å få abb. med Canal Digital's egne tunere som støtter pairing. For de som har fått Canal Digital tunere etter 1. mars er pairing allerede inkludert.

Det vil svare seg for alle som ønsker seg abb., å skaffe seg dette på tunere som Force, Samsung, Topfield, Digitality osv. før 1.1.2006. Da slipper man å bruke de vanskelige tunerene fra Canal Digital, og kan bruke kortene på de tunerene som man ønsker.

Paring vil si noe av det samme som Viasat bruker i dag, dvs. kortet er gift med tuneren. (Serial nummeret på tuneren).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •