Canal Digital

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19

Tråd: Canal Digital

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital

Hei, jeg har lyst til å ha Canal+, Canal+ Sport og Tv2 extra, slik at jeg kan se engelsk, italiensk og spansk fotball i helgene. Har en Force D-Master 1133S dekoder, og den er klar for å ta inn både Viasat og Canal Digital. Viasat driter jeg i siden de ikke har noe særlig fotball å vise i helgene. Nå snakker jeg om bare Canal Digital. Nå vet jeg at man ikke kan velge bare de tre ovennevnte kanalene og bestille kort fra CD, men jeg må bestille pakker. Men det kan jeg fikse. Er det noen andre her som har disse tre kanalene, for dere som har Force parabol? Gikk det greit å bestille det? Og denne nye tuneren til CD, gjør det at jeg ikke bare kan ringe Canal Digital og bestille kort for å ha de tre kanalene? Håper på noe kan gi meg svar!

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha canal+ abonnementet kan du jo likegodt kjøpe pakken til 1 krone, så får du en parabol/dekoder i tillegg....

Så kan du selge dekoder/parabol hvis du ikke trenger det.
    (Jeg kjøper det gjerne for 900,-)

Lars

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vurdert Canal+ selv.
    Sjekket prisene de tar i Sverige, og det ligger 20-30% høyere i Norge.
    I Sverige: F.eks. 166,-NOK i måneden for Familiepakka, 322,-NOK for Entertain.
    Det er vel fordi de har enerett på TV2 og TV-Norge på parabol de kan ta hva de vil.
    Disse kanalene vil jo alle normenn ha, så det er ingen konkurranse.
    Utnyttelse av monopol på den måten gjør meg forbannet, og jeg vil ikke bli deres kunde.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pje
    Har vurdert Canal+ selv.
    Sjekket prisene de tar i Sverige, og det ligger 20-30% høyere i Norge.
    I Sverige: F.eks. 166,-NOK i måneden for Familiepakka, 322,-NOK for Entertain.
    Det er vel fordi de har enerett på TV2 og TV-Norge på parabol de kan ta hva de vil.
    Disse kanalene vil jo alle normenn ha, så det er ingen konkurranse.
    Utnyttelse av monopol på den måten gjør meg forbannet, og jeg vil ikke bli deres kunde.
    De står ikke så sterkt i sverige som i Norge. De har sterkere konkurranse og dermed blir prisene mer presset. Svenskene har mange av sine kanaler hos Viasat. Slik at det kan være (jeg har ikke sjekket) slik at Viasat kan ta litt mer for sine kanaler hos svenskene enn hos nordmenn.

Edit. Sjekket, nå kan man få "tilbud" om gullpakke i Norge for 199kr/mnd hos Viasat, mens svenskene må betale 299SEK/mnd. Så de kjører "omvendt" differensiering av CD. Funny how those markets work...

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget er at Viasat er uintressant for de fleste nordmenn da de ikke har TV2 og TV-Norge. Derfor fungerer ikke konkurransen som den skal.

Dette er noe politikere , forbrukerrådet og konkurransemyndigherene burde se nærmere på. (men det er vel litt vanskelig for politikerne når Telenor er eier)

Viasat burde jo også absolutt presse på her.

I Sverige fungerer nok konkurransen mye bedre, noe det faktum at prisforskjellen mellom CD og Viasat er mindre.
    At CD entertain skal være over dobbelt så dyr som Viasats Gull er jo urimelig.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV2 og TVN kan man få inn på andre måter. De er fritt tilgjengelig gjennom eteren.

Mvh

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel snittlønna i norge også høyere?! Eller er sverige i samme båt?!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    TV2 og TVN kan man få inn på andre måter. De er fritt tilgjengelig gjennom eteren.

Mvh
    Mange får det ikke inn, bl.a. meg. Og mange har meget dårlig kvalitet på antennemottak.
    Det er jo også komplisert for mange å motta tv-signaler på flere kilder.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Nå er vel snittlønna i norge også høyere?! Eller er sverige i samme båt?!
    Viasat er jo billigere i Norge enn i Sverige.

Det er nok hovedsaklig monopolsituasjonen på TV2 og TVNorge som gjør at CD kan fleske til som de gjør i Norge.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja du kan jo ha grunnpakke hos CD og en annen pakke hos viasat hvis du vil. Grunnpakken koster kun årsavgiften og ingen mndavgift. Jeg vil si at du fortsatt står ganske fritt til å velge det du vil.

Mvh

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folk vil ikke ha to tunere. Dermed blir det CD. Før 15. januar 2004 når CD innførte "forbud" mot tunere som tok begge systemene solgte Viasat ekstremt mange Gull abonnment med lokalpakken til CD (med strong tuner). Etter den tid har salget av Viasatt gått veldig ned da flestparten kjøper CD. CD viste nok hva de gjorde.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Folk vil ikke ha to tunere. Dermed blir det CD. Før 15. januar 2004 når CD innførte "forbud" mot tunere som tok begge systemene solgte Viasat ekstremt mange Gull abonnment med lokalpakken til CD (med strong tuner). Etter den tid har salget av Viasatt gått veldig ned da flestparten kjøper CD. CD viste nok hva de gjorde.
    Ja det er et reelt problem for Viasat. Men det var jo deres valg å gå for en kodeløsning der man ikke kunne bruke CA-modul. Vi kjører selv to-tuner løsning her hjemme med Viasat gull og familiepakke hos CD.

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Tja du kan jo ha grunnpakke hos CD og en annen pakke hos viasat hvis du vil. Grunnpakken koster kun årsavgiften og ingen mndavgift. Jeg vil si at du fortsatt står ganske fritt til å velge det du vil.

Mvh
    Grunnpakken koster kun årsavgiften, det at de tar 900 i året for å ta inn "gratiskanalene" synes jeg er er rått.

Eneste løsning for å få sunn konkurranse i dette markedet er at andre leverandører også kan tilby "gratiskanalene" på satelitt.

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart ingen klarer å svare på det du faktisk spør om.

Du tar bare kontakt med nærmeste forhandler og tegner en kontrakt der, oppgir at du har en Force 1133S, signerer kontrakten og får kortet tilsendt i posten om få dager.

Canal + pakken består i dag av 5 kanaler, men utvides til 8 fra 1 september.

Kort avgiften er kr. 599,- og inkluderer årsavgiften ut 2005. Årsavgiften ligger på kr. 599,- pr idag for 2006.

Pakken koster kr. 251,- pr mnd og inneholder NRK1, NRK2, TV2, TVNorge, TV2xtra, Canal + Norge, Canal + Film1, Canal + Film2, Canal + Film3, Canal + Sport, C More Film 1, C More Film 2, C More Film HD + div ukodede kanaler selvsagt.

Sitat Opprinnelig postet av spill123
    Hei, jeg har lyst til å ha Canal+, Canal+ Sport og Tv2 extra, slik at jeg kan se engelsk, italiensk og spansk fotball i helgene. Har en Force D-Master 1133S dekoder, og den er klar for å ta inn både Viasat og Canal Digital. Viasat driter jeg i siden de ikke har noe særlig fotball å vise i helgene. Nå snakker jeg om bare Canal Digital. Nå vet jeg at man ikke kan velge bare de tre ovennevnte kanalene og bestille kort fra CD, men jeg må bestille pakker. Men det kan jeg fikse. Er det noen andre her som har disse tre kanalene, for dere som har Force parabol? Gikk det greit å bestille det? Og denne nye tuneren til CD, gjør det at jeg ikke bare kan ringe Canal Digital og bestille kort for å ha de tre kanalene? Håper på noe kan gi meg svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar JoonGoii. Jeg får bare ringe og "forhandle" nå :-)

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger også serienr til mottaker.

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aner ikke hvor du har det der fra.

Forhandler trenger merke og modell på tuneren fordi den må være godkjent.

Serie nummer kreves kun på de nye Canal Digital boksene som er paired, det gjelder ingen andre merker eller modeller.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøbte pakken for noen år siden, til full pris, ville ikke binde mig til masse kanaler jeg aldrig ser på likevel. Betaler månedsavgift...parabol satt på huset fra før, men jeg har jo den jeg fikk med dengangen i garagen stadig...
    Etter jeg fik projektor spurgte jeg om jeg kunne få endda et kort slik at jeg kunne ha en mottaker nede også, men da måtte jeg bestille nytt abonnement...., slik at jeg havde 2....
    Må følge litt med hvad der skjer på dekoder fronten nå som HD kommer, men jeg har ikke noen digital inngang for lyd på min forsterker, så kanskje det tar en stund før jeg får fundet ut av noe....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye Ga du for den Force Dekoderen mottaker, da