Legge til LNB

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Legge til LNB

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Legge til LNB

Hei!

Jeg er rimelig blank på dette området, men likevel:
    Jeg har en parabol med to hoder nå, den stod på huset når jeg overtok det. I tillegg har jeg en parabol stående i kjelleren med to hoder (som jeg hadde før jeg flyttet hit), og nå lurte jeg på om det er mulig å montere disse LNB'ene på parabolen som jeg bruker nå slik at jeg kan få inn noen flere kanaler?

Takknemlig for hjelp!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved å bruke sidemater kan du montere flere LNBer, men du trenger en 4-1 DiSeq-switch.

jeg er imidlertid litt usikker på om du egentlig får plass til 4 LNBer på en standard parabolantenne samtidig som du hår akseptabel styrke. Sikkert noen som har mer peil som kan besvare det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker!

Men er det mulig å kople to paraboler på samme kabel, slik at jeg evt. kan kjøre flere kanaler på den måten?
    Kort sagt, hvordan kan jeg få inn flere satelitter uten å bruke for mye penger
    I verste fall: Er det lett å endre posisjonen manuelt. Nå tenker jeg ikke på "lett" som i noe jeg skal gjøre hver dag, men "lett" som i at det er mulig å gjøre to-tre ganger i året. Altså, det gjør ikke noe om det tar en halvtime. Det gjør noe om det tar 4 timer. Jeg har, som dere sikkert skjønner av planlagt bruk, ikke det helt store behovet for 4 hoder, men samtidig er det noen dager i året jeg skulle ønske jeg hadde det...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Legge til LNB

Hei! Jeg har to skåler med 2 hoder på, og kjører disse på en kabel via en spaun 4-1 disecq switch. Det går utmerket å ta inn f.eks. 1w-5ø-13ø og 19ø.

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en parabol med 4 lnb'er på, men så er denne også laget for dette formålet. Selve parabolen er på en måte litt avlang.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •