Canal Digital og Viasat tuner spørsmål

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital og Viasat tuner spørsmål

Hei!

Har i dag CD med et Macab tuner, mener jeg har parabol med 2 hoder.
    Jeg ønsker meg Viasat og har skjønt man må ha 2 tunere, stemmer dette?

Ser at viasat har noen tilbud bl.a denne.....

Hvordan kan jeg koble dette sammen slik at jeg slipper å nappe ut antennen fra den ene tuneren til den andre hver gang?

Har jeg noen aldre alternativer, det beste hadde vært å ha kun 1 tuner. Viasat levere vel bare tuner med 1 kort?

Jeg er rimelig ny innen dette og det kan kanskje virke som dumme spørsmål?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også samme problem. Trenger følgende boks (en boks):

-Tar imot CanalDigital sendinger
    -Tar i mot Viasat sendinger
    -Tar i mot digitalt bakkenett når det kommer
    -Tar i mot HD sendinger (MPEG2 og MPEG4)
    - Digital lydutgang for 5.1 lyd
    - HDMI utgang

De to første punktene kunne vært løst om Viasat leverte NDS CAM.
    En MPEG4 mottaker greier også MPEG2 tror jeg.

Men hvilken boks fikser dette? Har ikke greid å finne noen enda :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke Viasat som ikke vil levere Videoguard-CAMer, det er NDS som setter seg på bakbeina der. Ellers får du nok ingen boks som klarer alt det du ber om der, og det er lite trolig at det noen gang vil komme :P

Både Canal Digital og Viasat i samme boks blir vel stort sett bare verre og verre med mindre du er villig til å trikse en del.

Til deg som lurer på hvordan du kan slippe å nappe ut antenna hver gang... det beste du kan gjøre er å kjøre inn ett hode til hver boks, altså to kabler inn og ingen DiSeqC-switch. Canal Digital-boksen kan ta i mot fra 1W og Viasat-boksen fra 5E. Du kan på denne måten ha begge boksene på samtidig, noe du ikke hadde kunnet om du hadde kjørt f.eks. signalet igjennom en av de andre boksene dersom en av disse hadde viderekoblingsmuligheter.

(Noen av Canal Digital sine leiebokser hadde dette, og det fungerte greit når jeg brukte det)

Hvis du vil gå for denne muligheten likevel, så må du som sagt ha den boksen du ikke bruker avslått til enhver tid, men alt du trenger å gjøre da er å ha en ekstra coax-kabel mellom de to tunerne. Dette suger, men det er nå en gang sånn våre kjære tv-tilbydere har bestemt seg for at det skal være... Viasat bare MÅTTE herpe alt når det endelig begynte å bli standard med både Viaccess og Conax i samme boks.

(Og ja, jeg er fullt klar over at Viaccess var hacket til døde, men det gjelder ikke nyere versjoner av det. Så Viasat kunne trolig helt fint kjørt Viaccess 2.x uten noe større problem med piratering.)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår jeg det riktig at dersom jeg har 2 kalber for hodet vil jeg kunne ha på begge tunere samtidig og enkelt kunne skifte mellom Viasat og CD kanaler?

Dersom jeg ikke trekker en ekstra kabel kan jeg koble tunere sammen, men er da avhengig av å fysisk skru på strømmen på respektive tuners kanaler jeg ønsker å se på?

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer, vær klar over at en del switcher sliter med å gå over til Viasat hvis du kobler antenne ledninga:

Antenne - CD - Viasat

Pass da på og slå av Viasat på feks NRK1 og deretter slå på CD boksen.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DRAGON 4.1 NDS-Emulator CAM

DRAGON 4.1 NDS-Emulator skal gjøre at du kan se både CD og Viasat på samme tuneren. Har ikke testet dette sjøl.

Tveco:
    "Putt inn et originalt NDS Viasat programkort. Slå inn serienummeret på NDS mottakeren som kortet hører til ved hjelp av fjernkontrollen, og vips så kan du benytte ditt Viasat kort på f.eks. din gode gamle Force mottaker Kan benyttes på de fleste satellittmottakere med CAM plass."

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    DRAGON 4.1 NDS-Emulator skal gjøre at du kan se både CD og Viasat på samme tuneren. Har ikke testet dette sjøl.

Tveco:
    "Putt inn et originalt NDS Viasat programkort. Slå inn serienummeret på NDS mottakeren som kortet hører til ved hjelp av fjernkontrollen, og vips så kan du benytte ditt Viasat kort på f.eks. din gode gamle Force mottaker Kan benyttes på de fleste satellittmottakere med CAM plass."
    Det eneste minuset med dette er at du trenger en original boks å oppdatere kortet på innimellom

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor ofte må det oppdateres? Håper det ikke er flere ganger i mnd!
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Hvor ofte må det oppdateres? Håper det ikke er flere ganger i mnd!
    Folk har rapportert et par-tre ganger i måneden, men jeg vet ikke da jeg ikke har testet dette her selv. Stemmer det, så koster det nok mer enn det smaker imho.

Newcomer Sgt.Stav sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg har brukt dragon i over 1 måned nå,på en force 1133.
    Har aldri oppdatert noe jeg.
    alt funker fett.
    Hender at kammen låser seg men en kjapp power off/on så kommer alt igjen.
    (tross alt bedre en 2 tunere)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av qtip
    Forstår jeg det riktig at dersom jeg har 2 kalber for hodet vil jeg kunne ha på begge tunere samtidig og enkelt kunne skifte mellom Viasat og CD kanaler?

Dersom jeg ikke trekker en ekstra kabel kan jeg koble tunere sammen, men er da avhengig av å fysisk skru på strømmen på respektive tuners kanaler jeg ønsker å se på?
    Har lagt CD og Viasat på samme mottaker på is inntil videre. Har koblet Strong SRT8700 til Force 536 via video-scart inngangen. Kan da enkelt skifte mellom tunerene ved å trykke TV/Sat på fjernkontrollen (Harmony 885). Slipper på denne måten å bruke mer enn en scart inngang på TV'n.

Kan vel også bruke CD-kortet til Force i Strong tuneren og levere inn Force'n til Elkjøp på 30 dagers bytterett. Er det rektig av meg å gjørra detti?
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil altså levere inn en av markeds bedre tunere og kjøre kortet i en av de som fungerer dårlig etter omlegginga til Viasat ifjor ?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Force kommer med noen nye tunere snart, 765 og en HD klar. Fristende og vente.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lenge hatt både canal digital og Viasat på en og samme box.
    Bruker en Humax mottaker, som er godkjent av Viasat og NDS, så har jeg canal digital i en Conax cam....

Går helt fint.... I menyen er det egen søkemodus for både canal digital og viasat..Det er også den kjappeste mottakeren av de som har NDS...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innen 3-4 måneder vil dette systemet ditt gå rett til h....Dette da Canal Digital også skal begynne å parre kort med tuner. Siden du ikke har godkjent tuner vil ikke kortet ditt fungere mer. Iallefall ikke med dagens løsninger. Sorry.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Innen 3-4 måneder vil dette systemet ditt gå rett til h....Dette da Canal Digital også skal begynne å parre kort med tuner. Siden du ikke har godkjent tuner vil ikke kortet ditt fungere mer. Iallefall ikke med dagens løsninger. Sorry.

Har nok hørt om det jeg å.....men tror nok det går mye mer enn 3-4 månder før noe sånt i det hele tatt skjer...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CD i cam

Kortet vil nok fortsatt fungere. Tror ikke Canal Digital tar kostnaden med å sende ut tusenvis av tunere............

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skjer nok ved at kundene må kontakte CD for å få lagt inn kortnummer opp mot nummeret til tuneren. Hvis da tuner nummeret viser seg å tilhøre en tuner som ikke er godkjent så blir dem sikkert å nekte å fullføre: Dette da de har all rett til det ifølge papirene man signerer på for å få CD kort. Ikke støttet tuner= null garanti for at det funker. Slik gjorde jo da også Viasat det, men de byttet jo da også ut tunere pga nytt kodesystem ,dette skal jo ikke CD gjøre. Og vi i butikkene har fått dato om at dette skal skje innen nyttår og at vi ikke har lov å garantere at ting funker på ikke godkjente pga dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette (pairing) gjelder kun gule kort som blir levert med CDC-5000/7000 og Grundig DSR6450, de vil slutte å virke i andre mottakere en det canal digital har registrert på deg når de begynner pairing.
    Så ikke selg boksen du fikk i 1 kroners pakka og bare bruk f.eks Strong 8700, dette vil ikke virke når de begynner pairing (1/1-2006 ?).
    Røde og Blå kort vil virke som før til Canal Digital bytter ut alle mottakerne, slik som viasat har gjort.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •