Hauppauge Nexus-S og Videoguard

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hauppauge Nexus-S og Videoguard

Hei,
    jeg har et HauppaugeNexus-s med tilhørende CI. I dag kjører jeg en CAM for bla Conax, og et kort fra Canal Digital. Dette funker greit....

Så får jeg stadige spørsmål fra andre i heimen om "hvorfor får ikke vi inn TV3?", og da lurer jeg på:

Er det noen som har erfaring med å dette systemet jeg beskriver ovenfor og Videoguard? Kan jeg kjøpe en CAM for Viasat, kjøpe kort fra Viasat og få det til å virke??
    :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går ikke. Videoguard krever at tuneren er Videoguard-klar (godkjent av Viasat)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes offisielle Videoguard CAM-er, spørsmålet er bare hvorvidt du vil få Viasat til å gå med på å paire kortet med tuneren/CAM-en. Så det er altså Viasats velvilje det går på akkurat her. Alternativt kan du kjøpe en Dragon CAM (som for øvrig kan oppgraderes til å ta Sky Digital UK og Sky Italia sine kort så vel som Viasat sine). Det du trenger da er en original Viasat-boks du kan paire kortet til, så fikser du ID-en i Dragon CAM-en og lever happily ever after...

Det du dog skal være obs på er at softwaren i Dragon CAM vil ikke bli oppgradert for å takle evt. endringer NDS velger å gjøre på Videoguard. Men pr. dags dato fungerer dette med originalkort fra alle nevnte operatører. Håper det var til noe hjelp.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vær imidlertid oppmerksom på at et Viasat-kort ikke automatisk blir oppdatert i Dragon-camen ved kodeskifte. For å få kortet oppdatert må det en tur inn i receiveren det er parret mot.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes, det glemte jeg å si Bra noen passer på, hehe. Men de bytter neppe så ofte at det vil være noe problem. Sky UK tror jeg så godt som aldri bytter, men de sender ut et sånt "stay alive"-signal og hvis kortet ikke mottar det så må det dyttes inn i en boks og aktiveres igjen (noe som kan ta opptil 24-48 timer). Jeg mistenker nesten at det er samme greia for Viasat sin versjon av Videoguard.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da har jeg noe å bruke vinteren på.... nesten enklere å kjøpe en tunerpakke fra Viasat og kutte ut diseq'en. Vel, takk for gode svar.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •