Signalkvaliteten på digital-tv (kabel)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Signalkvaliteten på digital-tv (kabel)

Heisann

Kjøpte meg en force 315 igår, og har litt små-problemer med den med tanke på å få inn kanaler osv (f.eks så finner den et forskjellig antall kanaler i nettet for hver gang jeg søker.. noen ganger finner den 31, andre ganger 33, og andre ganger ikke mer enn 4 osv). Jeg la merke til at når jeg sjekker signal-styrken på de kanalene jeg faktisk får inn, så ligger ikke den på mer enn 67 - 72%. Så jeg tenkte at det kanskje er pga dårlig signal jeg også har problemer med å få inn alle kanalene?

Så, jeg lurer på om det er "normalt" med signalstyrke på den nevnte prosenten, hadde egentlig trodd det normale skulle være oppimot 100% jeg...

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du 70% skal det være bra nok. Du vil vel aldri oppnå 100%. Men hvorfor du får forskjellig antall kanaler skal jeg ikke si gitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okey.. tok med tuneren til forhandleren og testa den der, der fikk dem inn over 80kanaler, og samme antall på hvert søk, så det er vist hos meg feilen ligger..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis styrken er under 70% kan du melde det som feil. At du får inn forskjellig antall kanaler når du søker kan tyde på at signal kvaliteten varierer. Hvis den varierer rundt minimum akseptabelt nivå, så vil du derme få forskjellig resultat hver gang du søker.

sjekk her: http://search.canaldigital.com/cgi-b...ord=315+Force+

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •