Canal+ med HDTV 1. september

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 65
    Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal+ med HDTV 1. september

Canal+ vil fra 1. september sende totalt 8 kanaler inkl. C MORE HD som er en ren HD kanal.

Se pressemelding:
    http://press.canalplus.no/pressrelea...4-7F7C1176710E

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svenskene har litt mer utdypende info her:

http://www.canalplus.se/misc/channel05/index.html

C MORE HD kommer till en början att sända tre långfilmer per kväll i HD-kvalitet, 19.00, 21.00 och 23.00. Så snart det är möjligt kommer tablån att utökas med andra program, till exempel fotbollsmatcher, serier och olika evenemang.
    Jeg gleder meg som en liten unge til dette. Tre HD filmer hver kveld er ikke dårlig. Det blir nok noen lange filmkvelder i høst, ja. Jeg gleder meg også utrolig mye til vi får Premier League i HD.

Da er det bare å smøre seg med litt tålmodighet. Det bør vel ikke drøye alt for lenge før det dukker opp info om nødvendig HW.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper det kommer info om abonnementskostnader snart også, gidder ikke å betale for en drøss kanaler om jeg bare er interessert i én...

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tolker vel at den blir en del av canal+ pakken (filmpakken), men blir spennende å se om det blir en utvidet pakke med ekstra kostnad, eller om det blir en pakke med dagens pris eller evt høyere...

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Diablito
    Tolker vel at den blir en del av canal+ pakken (filmpakken), men blir spennende å se om det blir en utvidet pakke med ekstra kostnad, eller om det blir en pakke med dagens pris eller evt høyere...
    Da blir det isåfall ikke noe C More HD på meg, betaler ikke over 400,- pr. måned for én interessant kanal

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden burde kanskje flyttes til satellitt, men så lenge vi også knytter dette til HDTV og apparater, så er det kanskje greit?

Den største kostnaden i tillegg til å ha en HDTV blir vel å kjøpe satellitt-mottaker som kan ta ned HDTV signalene. Det tenker jeg alle forbrukerne blir fornøyd med når man må ha enda en boks i tillegg til en for Canal Digital og en for Viasat.... Håper bare at Dreambox kommer med en mottaker som gjør alt.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akseln
    Den største kostnaden i tillegg til å ha en HDTV blir vel å kjøpe satellitt-mottaker som kan ta ned HDTV signalene. Det tenker jeg alle forbrukerne blir fornøyd med når man må ha enda en boks i tillegg til en for Canal Digital og en for Viasat.... Håper bare at Dreambox kommer med en mottaker som gjør alt.
    Jeg tar det for gitt at de nye HDTV-tunerene også vil håndtere SDTV, dvs alle oppløsninger og både MPEG2 og MPEG4. Vi vil i såfall slippe unna "enda en boks", men må bytte ut dagens SDTV-tuner mot en HDTV (og SDTV) -tuner.

Dreambox kommer med HDTV-tuneren DB8000. Jeg har ikke sett noen spesifikasjon på denne.

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jkirkebo
    Da blir det isåfall ikke noe C More HD på meg, betaler ikke over 400,- pr. måned for én interessant kanal
    canal+ pakken koster i dag 251,- pr mnd, det er entertain som koster 413,- pr mnd, og det er med "familiepakken" i tillegg til canal+ pakken.

Men så spørs det om det fortsatt vil koste 251,- med hd kanalen...

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig! Måtte det ta av så tilogmed barne-TV går i HD til slutt.

Ellers skulle man tro de kommer med en pakke som inkluderer HD tuner. Blir spennende å følge med fremover. Har "familiepakken" nå, og trenger ikke hele canal + pakken, så håper man kan bestille bare C MORE HD i tillegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDTV såpass tidlig ja! Ikke dårlig...da kjøper jeg iallefall ikke noen Dreambox før i høst!

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har allerede en tuner, HTPCen min med Nexus-S kort og Conax CAM. Har local-pakken nå til 75,- pr. mnd, 251- ekstra for en interessant kanal er fortsatt alt for mye. Maks en hundrelapp.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tre filmer pr kveld, synes det virker lite, hvorfor sendes ikke alt i denne kanalen i HD? Hvem vil betale masse ekstra for å ha muligheten til å se kun tre filmer (som man kanskje i utgangspunktet ikke er interessert i å se) i bedre kvalitet?

Blir spennende å se prisingen fra Canal + her.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rontonic
    Tre filmer pr kveld, synes det virker lite, hvorfor sendes ikke alt i denne kanalen i HD? Hvem vil betale masse ekstra for å ha muligheten til å se kun tre filmer (som man kanskje i utgangspunktet ikke er interessert i å se) i bedre kvalitet?

Blir spennende å se prisingen fra Canal + her.
    Det var da svært så negativ du var, da... :wink:
    Et sted må man jo begynne. Det står også at tilbudet vil økes så snart det er mulig. Prisen skal være svært høy før jeg lar dette tilbudet ligge urørt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg tar det for gitt at de nye HDTV-tunerene også vil håndtere SDTV, dvs alle oppløsninger og både MPEG2 og MPEG4. Vi vil i såfall slippe unna "enda en boks", men må bytte ut dagens SDTV-tuner mot en HDTV (og SDTV) -tuner.

Dreambox kommer med HDTV-tuneren DB8000. Jeg har ikke sett noen spesifikasjon på denne.

Her er noe om DM8000S:
    Dual tuner (separate optional card)
    DVI, HDMI & H.264
    Hardware MPEG2, MPEG4 & WM9 (HDTV compliant)
    300Mhz CPU
    128MB RAM
    32MB Flash
    MiniPCI slot
    Super cool display (RGB color adjustable)
    DVD player (slimline) optional
    2 x CI, with eject button
    2 x smartcard reader
    1x simmcard reader (internal)
    Multiple layer 3D menu (16 milion colors)

Sergej V.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kommer ikke til å bli mye blest omkring denne hdsatsingen i starten. det blir mer som en pilotprojekt å regne . det er mpeg2 i begynnelsen. fremtiden ser derimot lys ut. Sky som filmer premier league skal filme en god del kamper kommende sesong i HD
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg som har analog UPC, og ikke mulighet for digital (i følge UPC) kan vel bare drømme om å abonnere på denne HD kanalen?

Premiere League i HD hadde absolutt vært noe...

edit: ups, så ikke denne tråden var flyttet til satelitt, jeg har kabel. så da tar jeg tilbake spørsmålet.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hkmod25

Her er noe om DM8000S:
    DVI, HDMI & H.264
    300Mhz CPU
    128MB RAM
    32MB Flash
    MiniPCI slot
    2 x smartcard reader

Sergej V.
    Meget interessant!
    Spesielt "Dual Tuner" punktet finner jeg særdeles interessant. Dette har jeg håpet på. Det står ingenting om hard disk. Men det er kaskje gitt at den støtter HDD? Jeg ønsker ingen løsning med nettverkstilkobling til PC's disk, men en intern HDD i tuneren.

Hvor kommer denne infoen fra? Er det noen grunn til å feste noen lit til den?
    Det store spørsmålet blir når denne vil lanseres? Det blir vel tvilsomt innen 01.09. Da får vi bare håpe det kommer en "billig leie-tuner" som kan gjøre nytten inntill DM får ut sitt ("drømme")produkt.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hkmod25

Her er noe om DM8000S:
    DVI, HDMI & H.264
    300Mhz CPU
    128MB RAM
    32MB Flash
    MiniPCI slot
    2 x smartcard reader

Sergej V.
    Meget interessant!
    Spesielt "Dual Tuner" punktet finner jeg særdeles interessant. Dette har jeg håpet på. Det står ingenting om hard disk. Men det er kaskje gitt at den støtter HDD? Jeg ønsker ingen løsning med nettverkstilkobling til PC's disk, men en intern HDD i tuneren.

Hvor kommer denne infoen fra? Er det noen grunn til å feste noen lit til den?
    Det store spørsmålet blir når denne vil lanseres? Det blir vel tvilsomt innen 01.09. Da får vi bare håpe det kommer en "billig leie-tuner" som kan gjøre nytten inntill DM får ut sitt ("drømme")produkt.

Hei, har også sett denne infoen på det tyske boardet til Dream Multimedia. Og ja det er støtte for HDD, men den kan også brukes uten for de som måtte ønske det...

Klippet fra DreamMultimedia boardet:

DM8000

Specifications

* Twin tuner (optional card)
    * DVI, (vielleicht) HDMI
    * Hardware MPEG2, MPEG4/H.264 & WM9 (HDTV compliant)
    * 300Mhz MIPS CPU
    * 128 MB RAM
    * 32 MB Flash
    * MiniPCI slot
    * Super cool display (RGB color adjustable)
    * slimline DVD player (optional)
    * HDD (optional)
    * 2 x CI, with eject button
    * 2 x smartcard reader & 1 simmcard reader (internal)
    * Multiple layer 3D menu (16 milion colors)
    * 10/100 ethernet
    * USB 2.0

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags innhold skal kanal digital satse på?
    300 kroner i måneden for å se på høyoppløst sport ? i såfall kan jeg like godt kaste 300,- i dass hver måned!
    Jeg håper de satser på serier, filmer og at de kanskje kjøper inn noen programmer fra discovery, da hadde jeg gladelig betalt 300,- i måneden.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gleder meg i alle fall mye til dette. Flytter på landet til jul og må da kjøpe nytt satellitt-anlegg. Mitt nye tv-oppsett vil forhåpentligvis bestå av :
    - Philips 37PF9830
    - Dreambox 8000

Begge disse skal komme rett over sommeren og jeg er veldig spent på hvordan disse vil fungere sammen og da spesielt med HDTV.

.. og kanskje med en Yamaha YSP-1 som sorundanlegg/høytalere. Da hadde i alle fall kona blitt fornøyd. Forutsetter at DB8000 har DVD-spiller og fullt ut kan erstatte min PVR.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •