Canal+ med HDTV 1. september - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 65
    Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Trodde HDTV sendinger skulle gå over til mpeg4?og at det vil vere litt bortkastet å kjøpe en HDTV tuner som kun takler mpeg2,slik som QUALI tunerne?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk vite av en Ekspert-selger i dag at det blir en kampanje med sponset HD-tuner siste uke av august. Han visste ikke hvilken tuner, heller ikke om den var MPEG-4.

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en artikkel på din side idag som forklarer det meste alle har lurt på

http://www.dinside.no/php/art.php?id=260786

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Typisk at oss kabel-TV kunden ikke får smake av moroa... Heldigvis flytter jeg på "landet" om ikke alt for lenge, og selv om vi får kabel-TV også der, skal en ikke se bort fra at det vil snike seg inn en liten disk på taket gitt... 3 HD filmer i 1080i hver kveld a du!!!!

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra det blir en innbytteordning når de går over til mpeg4, som de selv sier er det kun Canal Digital som tjener på det. Har parabol med Canal Digital i hjemmekinoen nå, hmmm...

Tviler dog på at det er 3 forskjellige filmer hver kveld, det hadde jo vært helt sayko.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flytter også på landet om noen måneder og da blir det parabol og HDTV :grin:.

Kommer til å vente med å kjøpe hdtv-tuner til det kommer mer informasjon om når DB8000 kommer. Den skal etter ryktene støtte både mpeg2 og mpeg4. Det er også flere leverandører som kommer med HDTV tunere om kort tid bl.a. Pace og Humax.

Blir spennende å se hvilken tuner Canal Digital kommer til å tilby.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har liksom håpet på at LYSE kunder med fiber ville få tilgang til dette jeg, men det ser ikke slik ut. Jeg pratet nettop med en kunderådgiver hos LYSE, og han visste hverken hva HDTV var (nesten), eller om LYSE skulle sende noe... bahh

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation HD Satellit

Sitat Opprinnelig postet av akseln
    Flytter også på landet om noen måneder og da blir det parabol og HDTV :grin:.

Kommer til å vente med å kjøpe hdtv-tuner til det kommer mer informasjon om når DB8000 kommer. Den skal etter ryktene støtte både mpeg2 og mpeg4. Det er også flere leverandører som kommer med HDTV tunere om kort tid bl.a. Pace og Humax.

Blir spennende å se hvilken tuner Canal Digital kommer til å tilby.
    Jeg har fulgt med på denne tråden ganske lenge og stiller følgende spørsmål:
    Hva med HDCP og satellit?? Etter det jeg vet er det at faktum at Canal Dig. og alle andre satelittselskaper (SKY) må signere en avtale om HDCP kopibeskyttelse før noen form for sendinger starter.det er jeg overbevist om at Canal Dig. har gjort.Det betyr at de boxene som kommer, sikkert må godkjennes av Canal Dig. Jeg har idag fått tips om at en del av disse tunerne vil KUN!!!!!! han HDMI eller DVI.Jeg kan ikke se at HDCP/HDMI eller DVI er beskrevet i Dreambox??? Dersom noen skulle ha andre opplysninger så tar jeg imot med takk!
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Jeg har fulgt med på denne tråden ganske lenge og stiller følgende spørsmål:
    Hva med HDCP og satellit?? Etter det jeg vet er det at faktum at Canal Dig. og alle andre satelittselskaper (SKY) må signere en avtale om HDCP kopibeskyttelse før noen form for sendinger starter.det er jeg overbevist om at Canal Dig. har gjort.Det betyr at de boxene som kommer, sikkert må godkjennes av Canal Dig. Jeg har idag fått tips om at en del av disse tunerne vil KUN!!!!!! han HDMI eller DVI.Jeg kan ikke se at HDCP/HDMI eller DVI er beskrevet i Dreambox??? Dersom noen skulle ha andre opplysninger så tar jeg imot med takk!
    Stølen
    Jeg ser at det er mulig og misforstå mitt innlegg.Jeg ser selvsagt at DVI og HDMI er nevt i spekket på Dreambox.Det jeg ikke ser er om at de støtter HDCP? Er det noen som kan gi noe info dette??
    Stølen

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg spurte LYSE om deres planer ang HDTV, svarte de følgende:

Hei,

Viser til telefonsamtale hvor du etterlyste informasjon om HDTV.

Dette er noe vi fremdeles holder på å teste ut. Vi ønsker på sikt å kunne tilby dette til kundene våre, men har ennå ikke noe lanseringsdato på det.
    Ikke helt bra dette

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

testsending

da har cmore hd kanalen satt i gang testsendinger og jeg har tatt opp en ts fil på 857mb om noen har en server jeg kan laste den opp på.. tatt opp fra db med vlc player

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Diablito
    canal+ pakken koster i dag 251,- pr mnd, det er entertain som koster 413,- pr mnd, og det er med "familiepakken" i tillegg til canal+ pakken.

Men så spørs det om det fortsatt vil koste 251,- med hd kanalen...

Du må ikke glemme 550,- i årsavgift og 31,- i fakturagebyr hver mnd
    De finne stadig på nye måter å hente inn penger. Argumentet dems for å begynne å ta årsavgift (startet i år) var at de hadde invistert i mye nytt utstyr for å forbere kanaltilbudet. Så jeg regner med at det ikke vil øke når HD starter. Håper bare at de kan få HD sendinger på kabel snart også.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raggen
    da har cmore hd kanalen satt i gang testsendinger og jeg har tatt opp en ts fil på 857mb om noen har en server jeg kan laste den opp på.. tatt opp fra db med vlc player
    Klarte du å få inn HD sendingene via dv?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akseln
    Klarte du å få inn HD sendingene via dv?
    db = dreamboks. Den klarer ikke å vise hdsendinger, men via vlc player så kan en se den på pc

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, meget smart :razz: Håper bare at DB8000 kommer snart.

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du rette på folk så gjør det iallefall riktig.

Årsavgiften er på 599,- på de som har en av program pakkene, mens Local betaler man 899,- i året for.

Årsavgiften har eksistert i flere år på parabol, det er kun på kabel-tv at denne er ny for de som har dekoder, som kompensasjon for dette så er dekoder leien blitt redusert fra 109,- til 59,- (= 600,- mindre pr år).

Faktura gebyr tar de fleste firmaer idag, og man kan også velge å betale med avtale giro eller E-faktura og da forsvinner selvsagt dette gebyret. Alternativt kan man betale kvartalsvis, halvårlig eller helårlig.

Sitat Opprinnelig postet av bbiman
    Du må ikke glemme 550,- i årsavgift og 31,- i fakturagebyr hver mnd
    De finne stadig på nye måter å hente inn penger. Argumentet dems for å begynne å ta årsavgift (startet i år) var at de hadde invistert i mye nytt utstyr for å forbere kanaltilbudet. Så jeg regner med at det ikke vil øke når HD starter. Håper bare at de kan få HD sendinger på kabel snart også.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Technotrend DVBs pc kort bildet er formisket

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Hvis du klarer å lese det jeg skrev så står det at det gjør det. MEN, fordi avgjørelser omkring bundling av abonnement og dekodere/tunere samt avtalepriser ikke er klare, så avventer de med detaljer omkring tunerne.

Tror du virkelig at de lanserer et tilbud i september UTEN å ha funnet ut HVILKE tunere de skal "godkjenne"...??? :twisted:

Selvfølgelig er det meste av dette avklart, men som sagt; de små detaljer omkring prising etc. samt hvilke tunere som skal med i bundlingstilbud er det som henger igjen...
    Det ser dessverre ut til at du bommet her, RoKo...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I bransjebladet for elektronikkbransjen uttalte Canal Digital at de tunerne som er på vei inn til godkjenning kommer fra Force, Grundig og Digiality. Disse er kun mpeg2 tunere men de sa også at de ville kjøre igang bytteordninger/avtaler når mpeg4 blir et spørsmål.

I forhold til kabeltv kan vi takke sure gamlinger for at det ikke blir HD på en god stund. For å kunne tilby det må det analoge nettet legges ned for å frigjøre båndbredde samt at noen kanaler må fjernes helt og holdent. Gamlingene klikka jo mongo da de fjerna BBC prime og greier og derfor tør de ikke styre noe mer just nu. Håper dette endrere seg dog, har også forhåpninger til ip bokser.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Gamlingene klikka jo mongo da de fjerna BBC prime og greier og derfor tør de ikke styre noe mer just nu.
    hehe..svigermor hoppet i TAKET da hun mistet BBC Prime i 1uke i blokka hun bor

Hun hverken vet særlig meget om, eller er lite interessert i HD. Har vist henne demo via D-VHS her hjemme, men hun vil ha heller ha flere kanaler kontra bedre kvalitet (Hun syntest bildet i HD var meget "pent" da). Tror dette er instillingen hos 90% av forbrukerne her på berget også...

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •