Satelittsignal på vanlig RF-nett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Satelittsignal på vanlig RF-nett

Hei. Jeg har både parabol og vanlig VHF/UHF-antenne i huset. TV'en i stuen har oppsettet med parabolen. Og de andre TV'ene i huset går på luftantennen. Tuneren jeg har er en Triax DSI354TX med innebygd TV-modulator. Jeg har som ønske at jeg kan sende dette analoge satelittsignalet "inn" i det eksisterende RF-kabelnettet som jeg har i huset. Det er bare det at hovedinntaket for antennen, ligger ikke på TV'en hvor jeg har tuneren. Så jeg lurte på om det går an å ha et oppsett på RF-nettet i huset, hvor man har to signal? Ett fra antennen, og ett fra tuneren? Evt. Utstyret jeg må ha for å få dette til å fungere?

Takker gjerne for svar

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan sende signaler ut fra RF-modulatoren på coax-kabelen, men husk å velge en "gunstig" kanal. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Du kan sende signaler ut fra RF-modulatoren på coax-kabelen, men husk å velge en "gunstig" kanal. :wink:
    Men hvis jeg skal få dette signalet inn på den eksisterende kablingen, må jeg uansett ha en "splitter" hvor jeg kan få signalet fra tuneren inn igjen? Der hvor tuneren står er bare ett uttak for kablene som går rundt i hele huset.

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra Compositt/Scart utgangen på sat.tuneren kan du kjøre signalet inn i en videospiller. Fra Videospilleren kan du få RF signal på UHF båndet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •