Tuner for både Canal Digital og Viasat

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tuner for både Canal Digital og Viasat

Er i ferd med å anskaffe parabolanlegg, og vurderer ein Dreambox tuner.

Etter det eg har forstått vil ikkje CD/Viasat selge kort til denne, slik at eg må ha ein anna "offisiell" tuner. Har eg forstått det rett når eg trur at ein tuner frå 1-krones pakka til CD vil vere godkjent av Viasat, men ikkje omvendt?

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, CD sine tunere er ikke godkjent av Viasat.

Frode

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men omvendt går det? Vil ein tuner frå ei Viasat-pakke vil vere ok for CD?

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cleander
    Men omvendt går det? Vil ein tuner frå ei Viasat-pakke vil vere ok for CD?
    Nei, Viasats tunere er ikke godkjent av CD, siden Viasat ikke godkjenner CDs tunere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så for å kunne ta inn TV2 og TV3 må eg kjøpe to tunere :shock:

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer nok, dessverre.

Frode

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sjekk denne tråden, der påstås det at du kan kjøre både CD og Viasat på Dreambox

http://avforum.no/forum/viewtopic.ph...eambox#6923559

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pmo
    sjekk denne tråden, der påstås det at du kan kjøre både CD og Viasat på Dreambox
    Det er eg for så vidt klar over. Problemet er å få tak i kort. Etter det eg har skjønt må ein ha ein godkjent tuner (tuner ID) for å få bestilt abb.

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en mulighet for 1 tuner. Kjøp SRT8700 fro viasat, også kjøper du en 1 krones pakke for CD. Det CD kortet stapper du inn i conax slotten på Strongen og vips så har du begge aktørene på samme tuner

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntos
    Det er en mulighet for 1 tuner. Kjøp SRT8700 fro viasat, også kjøper du en 1 krones pakke for CD. Det CD kortet stapper du inn i conax slotten på Strongen og vips så har du begge aktørene på samme tuner
    Some eg allerede har nemnt over vurderer eg Dreambox. Denne kan fint ta begge korta berre eg får tak i dei. Eg er ikkje ute etter noko ulovleg her, berre billegaste måte å få kjøpt abb. på. Etter det eg forstår vil CD/Viasat berre selge meg abb. dersom eg har ein tuner godkjent av dei.

Eg har ikkje lyst til å binde meg for eitt år på Viasat gull, men kan gå for den startpakka dei har til 2068,- for fyrste året. Legg til ei kronespakke frå CD så sitt eg med tre tunere, to antenner og to kort... :?

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke bare gå i en butikk og skrive ned navnene på en tuner som er godkjent for Viasat og en for CD, så ringer du og oppgir at du har de respektive tunerne når du bestiller abonnement? De krever vel ikke kvittering på at du faktisk har en tuner du oppgir? Hvis de krever serienummer kan du vel alltids skrive av det også i butikken...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men nå er det ikke serienummeret som står PÅ tuneren de er ute etter, men STD-ID nummeret som ligger i software'n på tuneren.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Abbonement Viasat/Canal Digital

Nå kan ikke jeg mye om Dreambox, så korriger om jeg tar feil, men man legger inn stb nr selv...... eller ? . Så en god løsning vil vel være å kjøpe en brukt Sagem 4150 og bruke nr fra denne. Så "eier" du det nr..... . En forhandler vil kunne fikse CD abonnemt til deg uten å oppgi noe serienummer......men gå ikke til Elkjøp og Expert.

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bortsett fra at kortene til de nye CD tunerne ikke fungerer i SRT8700 så er det jo en bra ide - kanskje.

Sitat Opprinnelig postet av arntos

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dette er feil.

CD-kort virker i strongen.

Så kjøp en strong-tuner med abo+ sett inn CD-kortet i slot 2. Det fungerer.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når da ?

Alle ny CDC-7000 og Grundig sine tilsvarende modeller har kortene pairet mot mottakeren.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv (to) Nokia 9902S-tunere med harddisk som tar inn både Viasat og Canal Digital. Det viktige i din sammenheng er å ta hensyn til Viasats nye rigide system som krever at et kontrollnummer fra installeringen av den nye softwaren på tuneren oppgis. Derfor er Viasats godkjente tunere primært de du må gå for. Deretter er det bare å finne ut hvilke av disse som Canal Digitals kort (m/u Conax) passer til. Jeg vil tro at det å å fake mot Viasat ikke vil føre noe steds hen, da det er tuneren som godkjennes - ikke abonnementkortet. Dette trenger du (med det nye systemet) faktisk ikke engang å ha stående i tuneren.

Et (nødvendig) tvillingabonnement hos Viasat gjør at jeg betaler en symbolsk månedlig sum for det tvungne abonnementet på tuner nr. 2. Canal Digital-kortet flytter jeg rundt ved behov. Dette fordi tunerne (og fremvisningsutstyr) står plassert to steder i huset.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringe og bestille abonnement ? Canal Digital abonnement kan kun tegnes hos en forhandler.

Sitat Opprinnelig postet av audunth
    Kan du ikke bare gå i en butikk og skrive ned navnene på en tuner som er godkjent for Viasat og en for CD, så ringer du og oppgir at du har de respektive tunerne når du bestiller abonnement? De krever vel ikke kvittering på at du faktisk har en tuner du oppgir? Hvis de krever serienummer kan du vel alltids skrive av det også i butikken...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tuner ID for å bestille abonnement ? Hvor FÅR dere dette alt dette pisset fra ??

En ide er kanskje å kontakte en forhandler eller Canal Digital sin kundeservice på tlf 06090 innvalg 3 og velg deretter teknisk så får dere informasjon om hvilke tunere som er godkjent og ikke.

Det er en del her på forumet som kommer med utsagn som er så på trynet at skulle nesten tro enkelte her er tyngre medisinert.

Sitat Opprinnelig postet av Cleander
    Det er eg for så vidt klar over. Problemet er å få tak i kort. Etter det eg har skjønt må ein ha ein godkjent tuner (tuner ID) for å få bestilt abb.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JoonGoii
    Tuner ID for å bestille abonnement ? Hvor FÅR dere dette alt dette pisset fra ??
    Fra diverse poster på ulike forum, som t.d. denne:
    Sitat Opprinnelig postet av Deg
    Alle ny CDC-7000 og Grundig sine tilsvarende modeller har kortene pairet mot mottakeren.
    Skulle ikkje dette tilsi at ID parres med abb?

Sitat Opprinnelig postet av JoonGoii
    Det er en del her på forumet som kommer med utsagn som er så på trynet at skulle nesten tro enkelte her er tyngre medisinert.
    Og det er enkelte som burde tenkje seg om ein gong eller to før dei poster enkelte meldinger. Ikkje alle er like drevne på dette emnet - treng ikkje å vere tilbakeståande for det...

Når det gjeld det oprinnelege spørsmålet i tråden har eg no operativt ein Dreambox 7020 med org. CD-kort i, og ei 1-krones parabolpakke i kjellaren...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •