RavenG120 for BBC på 28Ø (trondheim)...?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

RavenG120 for BBC på 28Ø (trondheim)...?

Har noen erfaringer med denne antenna og ett 0.3db lnb? Håper å tro at jeg kan ta inn ASTRA2D med denne...

mvh
    sakilaas

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror egentlig du er en smule optimistisk, men skulle du prøve dette så hadde jeg satt veldig pris på om du ga noe info på hva slags resultater du fikk da jeg selv vurderer å skaffe meg en 150cm antenne for å få inn Astra 2D (jeg bor i Sandefjord, så det er en del lenger sør).

Ellers er det verdt å sjekke ut 2D-footprintet på www.ses-astra.com

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne tenkt meg en 150cm antenne, men det største problemet er vel egentlig at jeg ikke finner ut hvem som selger noe slikt. Største antennene jeg har sett på diverse butikker er på 120cm. Jeg undersøker videre og skal videreformidle resultatet på forumet 8)

-
    skilaas

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfariner med denne?

150 cm. Gibertini Parabol i aluminium - 3000,- inkl.frakt fra en dansk nettbutikk (NETTOPRIS DK).

-
    Stian

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt mye bra om Wavefrontier T90, vil det gå ann å få inn ASTRA2D på denne i trondheim?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen av dere med planer om å ta inn Astra 2D som har forsøkt enda? Og med hvilket resultat?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tidligere vært i kontakt med en kar i Trondheim som benytter seg av en eldre tallerken på 150cm. Han hadde en sky-box og tok inn "familiepakken" dems i tillegg til alle BBC-kanalene. Muligheten er der, men vil gjerne være sikkr før jeg handler. Kjipt å bruke flere lapper på noe som ikke holder mål.

-
    sakilaas

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor lenge siden er dette da? Frem til og med 2002 så lå alle BBC-kanalene på Astra 2A eller 2B. De ble flyttet og lagt åpne etter det. Har du fortsatt mulighet til å ta kontakt med denne karen og spørre om mulighetene for å få lov å måle signalstyrken med en boks som er mer egnet for det enn Sky-boksen på Astra 2D-frekvensene? Og gjerne på forskjellige tider på døgnet?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle vel la seg gjøre, men det blir ikke før over ferien da jeg rømmer landet om 1 dag. Er også en mulighet for at jeg får lånt meg en større antenne av en forhandler, skal sjekke mulighetene og komme med tilbakemelding.

-
    sakilaas

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en 150 cm parabol med Sky-tuner fra England. Får inn alle Astra-satelittene, unntatt ITV(?). Bor i Oslo.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av consilium
    Har en 150 cm parabol med Sky-tuner fra England. Får inn alle Astra-satelittene, unntatt ITV(?). Bor i Oslo.
    Kan du være litt mer spesifikk? ITV er bare en av mange kanaler som ligger på Astra 2D. Får du i det hele tatt inn noen av transponderne på 2D? I tilfelle, hvilke? (Sjekk liste på kingofsat.net for en full liste)

Kanaler som bl.a. skal ligge på 2D er BBC-kanalene, E4, Disney-kanalene og ITV-kanalene (som du nå allerede har sagt at du ikke får inn). Det kunne også være nyttig å vite hva slags digibox du har. Enkelte bokser er veldig kjipe på signaler i såkalte "fringe areas". Bokser som skal være gode inkluderer Pace 2200 og 2600. Bokser som er dårligere er Pace 2500, Amstrad-tunere, Sony-tunere...

En kort oppsummering av hva jeg vil vite:

- Type Sky-box
    - Transpondere på 2D du får inn og med hvilken signalstyrke
    - Hvorvidt det er både vertikale og horisontale som feiler, eller begge deler.
    - Type LNB
    - Om du brukte en satellittsøker da du stilte inn antenna

Jeg bor jo litt mer mot sør enn deg så jeg bør kunne ha mer hell enn deg med en 150cm dersom du får inn noe overhodet =)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •