Tuner hjelp !!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tuner hjelp !!!!

Hei

Jeg er helt ny på dette tuner greiene. Har canal digital kabel tv gjenomm boretslaget jeg bor i.

Tenker på å gå til anskaffelse av en lcd skjerm, og da har jeg lyst på en kabel tv tuner for å forbedre tv signalene. Har nemelig lest at det lønner seg å ha en tuner for da blir bildet bedre på lcd skjermen.

1. Kan jeg få leie en kabel tv tuner av canal digital selv om jeg bare har grunpakka ?

2. Hva koster det å leie en tuner fra canal digital ?

3. Kan jeg evt. kjøpe en force kabel tv tuner å bruke den, hva må jeg da ha fra canal digital for å få den til å fungere ?

Håper på hjelpende hånd her

Mvh
    Klas A. Roksvaag

Newcomer obrakstad sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Digital tuner for Canal Digital kabel-TV

Du må sjekke om du kan få digital-TV på kabel i borettslaget ditt. Sjekk hjemmesidene til Canal Digital hvor du kan legge inn adressen din, så kommer det op pde tjenestene de kan tilby der. Hvis det står at du har mulighet for digital-TV, vil du kunne få dette selv om du bare har grunnpakken.
    Så vidt jeg vet har du så to "godkjente" valg videre; Enten leie en digital tuner fra CD, eller kjøpe en Force 315C. Leietuneren gir (etter min vurdering) omtrent like godt bilde som Force'n gjør, men er ofte treg i kanalskifte, og har en EPG (Elektronisk Program Guide) som fungerer dårlig. Der er Force'n bektraktelig bedre, pluss at den har en god del ekstra "snop" i form av fonskjoner og innstillinger.
    Kjøper du en Force 315C, slipper du leiebeløpet på kr. 59 per mnd. fra Canal Digital, men må fortsatt ut med ca. 600,- i året i kortavgift". En Force 315C koster ca. 2000,- i Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg har lagt inn navn og adresse, men da kommer det bare opp at de ikke kan levere kabel tv til min adresse. Er jo litt merkelig det da, når jeg har kabel tv fra canal digital i boretslaget.

Hva kan jeg da gjøre ? Er det noe vits å leie en analoge dekoder gir det noe bedre bilde ? Kan jo prøve å sende mail til cd, for å høre om det er noe annet jeg kan gjøre siden jeg bor i boretslag. Har sendt mail for en uke siden, men forsatt ikke fått svar.

Newcomer obrakstad sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spør enten styreleder i borettslaget eller ring CD og spør dem direkte om du er tilkoblet deres nett. Hvis borettslaget har eget nett, eller er koblet til et mindre "privat" nett, er jeg redd du ikke kommer lenger.
    Analogt signal blir desverre ikke særlig stas på stor skjerm... :-(

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •