Topfield 5100c i Canal Digitals kabelnett - EPG spm.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Topfield 5100c i Canal Digitals kabelnett - EPG spm.

Kjøpte på impuls en Topfield 5100c fra Finland, som fungerer flott i CDs digitalkabelnett, sml. med den slappe leietuneren fra Philips. Får ikke inn TVN og etpar andre mer sære kanaler (sendes analogt), men ellers fungerer det meste bra, med unntak av EPGen, som kun viser now/next på noen kanaler. Er helt ukjent med EPG, men har etterhvert skjønt at det hadde vært veldig greit med feks 7 dagers oversikt fremover for enkelt opptak til HDD. Hadde oppr. en ide om at CD ikke sender ut ordentlig EPG info, men så leste jeg i en test av Force 315c at EPG fungerte bra (med unntak av TV3 kanalene). Mitt spm. er derfor; er det noen som har innsikt i hvordan EPG info sendes ut i CDs digitale kabelnett / hvordan jeg får EPG til å funke?

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en topfield 4000 og CD og epg på den viser (som oftest) program for ca de 4 neste dagene. Den er satt opp til å oppdatere epg hver natt kl 04.00 hvor den da slår seg på og holder vel på i ca 20 min før den slår seg av igjen.

Tidligere hvis jeg glemte å slå av tuneren når jeg gikk å la meg, så oppdaterte den ikk epg (og har da bare now and next), så har blitt veldig flink til å huske det etterhvert.
    Vet ikke om den har samme problemet nå etter siste software oppdatering som jeg la inn for en stund siden...

Regner med at boksen din må settes opp for å oppdatere seg selv, men trodde det var satt opp som default... Men du bør kanskje sjekke om det er kommet noen firmware oppgraderinger til den. min 400 begynner så smått å bli ganske ok softwaremessig, men har hatt endel krøll tidligere ja.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Er det slik at EPG infoen kun sendes ut om natten? I så fall er det en mulig løsning. Skal prøve å laste inn et program som kalles JAGs EPG el., som vistnok automatiserer dette ved nettopp å legge inn en timer som henter EPG info hver natt (og skriver til HDD slik at den ikke blir borte når man slår av boksen). Har du CD sat eller dig.kabel-tv?

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke om det kun sendes ut om natten, og husker ikke helt hvilke valgmuligheter jeg hadde for å sette oppdateringen (evt om det var helt valgfritt). Jeg har forøvrig CD sat.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EPG på CD kabel er lik den som brukes på sat, på satelitte ligger den på transponder 39 .
    I Oslo området er den på frekvens 354.000 mHz, sjekk evnt. hvilken frekvens Discovery Civilisation ligger på, der ligger også EPG.
    EPG info sendes hele tiden, men som Diablito nesten skriver : noen mottakere kan hente EPG f.eks hver natt til en gitt tid :-) smart..
    Må du legge inn Symbolrate er den 6950 og Konstellasjon 64 QAM.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat. Tror jeg er nærmere. La inn EPG timer i natt på Disc. Civil.(354'Mhz) (har aldri vært innom den før), EPG i dag morges var full (6-7 dager) på alle discovery kanalene, Nickelodeon og etpar andre "odde" kanaler, men fortsatt ikke på NRK/TV2 etc. Der vises fortsatt kun nå/neste. Noen andre ideer? Boksen min har siste firmware.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett boksen du har enda så jeg vet ikke helt hvordan valgene er i menyer.
    Rart at du fikk EPG bare for de kanalene på den frekvensen, der ligger info for alle kanalene (ikke Viasat).
    Prøv å se om du kan sette opp EPG timer på NRK også til den frekvensen (354).

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EPG er veldig lite beskrevet i manualen (ingen innstillingsmuligheter i setup el.). Dette er jo en boks som er laget for CD kabel-tv i Finland, så for alt jeg vet kan den være satt opp til å motta EPG data fra en spesiell frekvens? Fant en funksjon i JAGs EPG igår som blar gjennom alle kanaler i 20 sek hver og lagrer EPG data. Skal prøve det ikveld.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JAGs EPG ser bra ut, håper den viker også på kabelversjonen.
    Gi gjerne tilbakemelding

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EPG utover nå/neste funker ikke på annet enn Disc. kanalene og etpar andre. Begynner å mistenke at det kan være en bug i softwaren, da det tydelig har vært endel bugs i andre tidlige 5x00 og 4000. Den primære fordelen med JAGs EPG er da at jeg kan bla i nå/neste info uten at tuneren skifter kanal. Takk for innspill.

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EPG n har ingenting med Canal Digital å gjøre. Det er de ulike tv kanalene som sendes fra Thor II+III som styrer dette. Det samme gjelder ting som teksting osv osv. Canal Digital har INGEN tv kanaler, de fungerer kun som en distributør av signalene.

Sitat Opprinnelig postet av Andersss
    Kjøpte på impuls en Topfield 5100c fra Finland, som fungerer flott i CDs digitalkabelnett, sml. med den slappe leietuneren fra Philips. Får ikke inn TVN og etpar andre mer sære kanaler (sendes analogt), men ellers fungerer det meste bra, med unntak av EPGen, som kun viser now/next på noen kanaler. Er helt ukjent med EPG, men har etterhvert skjønt at det hadde vært veldig greit med feks 7 dagers oversikt fremover for enkelt opptak til HDD. Hadde oppr. en ide om at CD ikke sender ut ordentlig EPG info, men så leste jeg i en test av Force 315c at EPG fungerte bra (med unntak av TV3 kanalene). Mitt spm. er derfor; er det noen som har innsikt i hvordan EPG info sendes ut i CDs digitale kabelnett / hvordan jeg får EPG til å funke?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt meg en Pioneer HDD opptaker med epg, men får ikke epg til å funke på HDD opptakeren.
    Har analogt kabeltv fra CD.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •