Trådløse bildetsignaler?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trådløse bildetsignaler?

Hvordan er kavliteten på trådløse bildesignaler?
    Jeg skal flytte inn i et nytt hus der jeg får canaldigital fra satelitt inn i stuen. Problemet mitt er at jeg har lyst til å kunne se tv i kjellerstue og på soverom. Hvilke muligheter har jeg? Jeg har snakket med et antenne firma og de anbefalte å bruke en rf modulator i stuen og trekke coax ledninger derfra. Kan jeg få like bra/dårlig bildet med trådløs sender?

Mvh
    Oddbjørn

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildekvaliteten du kan oppnå fra trådløst utstyr er avhengig av forhold i huset (f.eks. andre elektriske apparater, RF-støy i/på 2.4 GHz båndet).

Hos meg ble resultatet dårlig, så jeg valgte RF-modulator ut fra parabotuneren og sendte signalet videre via coax.

Sistnevnte gir bedre bilde dersom lengden på coaxledningen ikke er for lang og er av god skjermet kvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir kvaliteten på bildet kraftig forringet ved å bruke modulator. Jeg har en projektor i kjellerstuen som bør få et ok signal.
    Er det kvalitetsforskjell mellom ulike rf modulatorer. kabelstrekket mellom de ulike rommene er på max 7m. Så det burde ikke være noe problem?
    Mvh
    Oddbjørn

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det bare er 7 meter ville jeg konvertert til komponent og lagt komponent til projektoren.

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oddy
    Blir kvaliteten på bildet kraftig forringet ved å bruke modulator. Jeg har en projektor i kjellerstuen som bør få et ok signal.
    Er det kvalitetsforskjell mellom ulike rf modulatorer. kabelstrekket mellom de ulike rommene er på max 7m. Så det burde ikke være noe problem?
    Mvh
    Oddbjørn
    Projektoren bør få det beste signalet, så gjør som meg og flytt paraboltuneren i kjelleren.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom Oddy kan trekke en s-video + lydkabel i samme kanal som eksisterende coax (og erstatte coax) så ville jeg valgt den løsningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Tiger.
    Men hva med CD tuneren. Jeg tenker å skaffe meg kjipo 1krs pakken. Den har vel ikke s-video ut har den? Bør jeg hoppe bukk over tilbudet til CD og heller kjøpe en bedre tuner? Dreambox 7020 eller en force HD sak?

Gratulerer med 17. mai!

Mvh
    Oddbjørn

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oddy
    Til Tiger.
    Men hva med CD tuneren. Jeg tenker å skaffe meg kjipo 1krs pakken. Den har vel ikke s-video ut har den? Bør jeg hoppe bukk over tilbudet til CD og heller kjøpe en bedre tuner? Dreambox 7020 eller en force HD sak?
    En bedre tuner er alltid en god ide. F.eks Digitality 304 om du ikke vil betale så mye (se www.nettdata.no).

CD-tuneren har RGB ut. Har displayenheten din Scart er det en grei løsning. Om ikke kan du konvertere RGB til S-Video eller komponent ved hjelp av en ekstra boks. Denne koster dog en tusenlapp så det er like greit å legge de pengene i en bedre tuner.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Digiality 304 som går billig. Send PM hvis du er interessert.

Denne har både s-video (i scart), RGB og RF-modulator

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD tuneren har S-video ut på scart.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående trådløs overføring ser jeg mange har kommentert denne på Komplett data. Og selv om den er billig ser det ut som den fungerer bra.
    Har ikke prøvd noe slikt selv.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=124483&cks=PLS

Men kanskje denne er noe å tenke på??:

Trust Wireless TeleViewer V2 VGA to Video, 100m

Trådløs teknologi er i framsetet – og stadig viktigere både på jobb og hjemmefronten! Trust sin moderne og oppdaterte trådløse multifunksjons VGA til Video omformer gir deg et solid 3 i et 1 system; PC til TV m/ kabel, trådløs PC til TV, og trådløs video overføring. Avansert 2.4GHz trådløs teknologi gir deg utvidede muligheter og rekkevidde opp til 100m. Dette settet med sender og mottaker omformer VGA signaler til; Scart, composite eller S-video signaler med resolusjon opp til 1600 x 1200. Denne er uvurderlig i flere sammenhenger; til bruk for å se DVD, diverse presentasjoner f.eks. i jobb sammenheng, for spill med venner hjemme, internett bruk på stor skjerm, m.m., og har nyttige funksjoner som kontroll av posisjon, zoom, video kilde, osv.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=111849&cks=PRL

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •