Canal Digital på PC med DVB-S kort med Common Interface

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital på PC med DVB-S kort med Common Interface

Hei

Er det noensom vet om det går an å bruke kortet fra en "standard" Canal Digital pakke og putte dette inn i en CAM knyttet opp mot DVB-S kort?

Eventuelt andre løsninger for å se NRK på PC?

mvh
    TOM

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke prøvd det selv, men har hørt om andre som har gjort dette. Burde ikke være noen grunn til at det ikke skulle fungere.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spurte i en Expert butikk i dag og fikk besjed om at Canal Digital kortet ikke ville funke mot andre tunere enn de som lå inne på hjemmesida deres, og der lå det ihvertfall ingen PC kort...

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommer
    Spurte i en Expert butikk i dag og fikk besjed om at Canal Digital kortet ikke ville funke mot andre tunere enn de som lå inne på hjemmesida deres, og der lå det ihvertfall ingen PC kort...
    Har du hørt sånn tull! Og de kaller seg Expert :roll: De må skille med hva som fungerer og hva Canal Digital "godkjenner". De godkjenner f.eks. ikke Strong 8700 selv om denne fungerer helt utmerket med et CD-kort. En Conax CAM med CD kort skal også fungere fint.

Irriterer meg grenseløst over arrogansen til CD og Viasat. Kan ikke forbrukerombudet snart gjøre noe med dette slik at vi forbrukere kan bli litt mindre frustrerte.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, flott, da bestiller jeg

Går det an å bare bestille kort?

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ikke har abbonement fra før må du nok få det sammen med en godkjent tuner. En mulighet er å kjøpe en kronespakke, lagre tuneren på egnet sted, skaffe seg dvd-kort til pc'en og en cam å sette smartkortet i.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, er det ikke to forskjellige typer kort da, et beregnet på CD-godkjente tunere og et beregnet for bruk i CAM ? Mener å ha lest om flere som hadde problemer med å få oppdatert leietuner-kort i CAM.

Jeg kjører PCI-kort løsningen selv men har heldigvis et gammelt kort for CAM fra den tiden det ikke var noe problem å få tak i

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jkirkebo
    Hmm, er det ikke to forskjellige typer kort da, et beregnet på CD-godkjente tunere og et beregnet for bruk i CAM ? Mener å ha lest om flere som hadde problemer med å få oppdatert leietuner-kort i CAM.

Jeg kjører PCI-kort løsningen selv men har heldigvis et gammelt kort for CAM fra den tiden det ikke var noe problem å få tak i
    Oj, er det noen som kjenner mere til dette? Spurte Canal Digital og svaret var:

Hei.

Canal Digital har ikke godkjent noen løsning hvor man benytter kortleser på PC. Dette betyr ikke nødvendigvis ikke at det ikke fungerer, men vi vil ikke kunne levere programkort til en slik løsning.

Problemet ligger i programvaren. De endringer vi gjør i fremtiden vil ikke bli kvalitetssikret opp mot slike løsninger du skisserer, slik at driftsstabiliteten over et lengre tidsrom på ingen måte kan garanteres.

Håper du vurderer vanlig dekoderløsning som et alternativ.

Med vennlig hilsen

Kundeservice v/Amund Kiil
    Canal Digital Norge AS

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt meg bekjent er det ikke lenger noe forskjell mellom kort beregnet på cam og kort beregnet på godkjente mottakere. Jeg har brukt opptil flere kort på kryss og tvers mellom CAM-er og godkjente mottakere.

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan bli problemer med oppdatering av kort/tunere. Har du en litt eldre Force tuner og et Media Highway kort kan man få problemer med oppdateringer som kommer. Hadde det problemet til fattern, men puttet inn mitt CI kort og da kom oppdateringene flygende

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •