Force 1155S NDS?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Force 1155S NDS?

Hei!

Har en Force Force 1155S. På boksen står det Conax og Viaacess, men har det kommet oppdatering til denne tuneren som gjør at den koder om NDS og gjør det mulig å ha et ViaSat abonnement på den?

Det er i såfall snakk om å ha ViaSat abb'et i tillegg til CD. Byr dette på noen problemer? Har vært borti at NRK1 og 2 krasjer da dette er kanaler de to operatørene har til felles.. Hva er deres erfaringer med dette?

På forhånd, takk for svar

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan du bare glemme. Går ikke.

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viasat har annonceret en endegyldig slutdato for kodningssystemet viaccess på de danske kanaler på 5 grader øst. I et brev til deres viaccess kunder, tilbydes disse en Pace Videoguard modtager uden beregning. En Videoguard modtager er nødvendig efter 1/6, såfremt viaccess kunderne fortsat ønsker at modtage Viasat kanaler.

I den seneste tid har Viasat lukket for viaccess systemet i både Sverige og Norge, og nu er turen altså kommet til Danmark.

Kopierer du denne nyhed direkte til brug andetsteds, bedes du angive www.digitalt.tv

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet jeg ikke helt hva du siktet til med det utklippet, men regner med at det var det med en gratis Pace-tuner?

Saken er at min far av prinsipp ikke godtok det, men valgte heller å si opp abonnementet. Han hadde ingen planer av å fylle opp racket med enda en boks, og ikke minst stuebordet med enda en fjernkontroll.. Og det å kutte ut Force'n var i allefall heelt uaktuelt

Grunnen til at jeg lurte på om det var kommet noen oppdatering til Force'n var vel for at jeg trodde de var litt frempå sånn sett.. 9902S fra Nokia er vel i utgangspunktet ingen videoguard tuner det heller?

Bare sånn for å få klarhet i en ting: Alle disse forskjellige kodesystemene, er det bare software-messig, eller er det noe fysisk som også koder om?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du går inn på www.Force.tv kan du lese hvorfor de ikke har fått NDS
    Forøvrig støtter jeg din far fullt ut!Gjorde det samme selv

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder den versjonen av Videoguard som Viasat bruker, så er det en softwaremessig sak og jeg innbiller meg at de aller fleste tunere har hardware som klarer det. Men det hjelper lite så lenge software ikke finnes for den aktuelle boksen.

Og om du så fikk tak i, så ville Viasat ved å låse kortet til et bestemt serienummer uansett satt stopper for det med mindre du fikk anledning til å skrive inn serienummer i boksen selv. Så sånn er DET. :P (Dreambox støtter for øvrig minst to typer Videoguard nå og med mulighet til å endre serienummer etter behov)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DET der i mot, er noe min kjære far kunne gått med på. Nemlig å kjøpe Dreambox. Han spør og graver om denna Dreambox'n så fort anledningen byr seg, men jeg klarer aldri å svare helt for meg. Det eneste jeg har fått inntrykk av med den boksen, er at den er komplisert å bruke..

Om situasjonen er denne:

Fortsette å bruke Local Pakka til Canal Digital og et tvillingkort til ViaSat, hva slags Dreambox trenger jeg da?

Spiller CD kortet uten noe mer tull hvis jeg stapper det vi bruker på Force'n nå i Dreamboxen?

Bare jeg får Nokia'n min nå, skal jeg bestille ViaSat til den. For å få et tvillingkort til dette abonnementet, må jeg oppgi enda et serienummer da? Eller for å si det på en annen måte, får jeg tvillingkortet til mitt abonnement til å spille i Dreamboxen?

Jeg har vel neppe behov for toppmodellen til Dream for å få til dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må nok hive inn noe alternativ software for å få både Videoguard og Conax til å funke, men utover dette så funker Conax-kortet helt greit "out of the box", men vær obs på at Canal Digital vurderer å låse kort til bokser de også. Det kommer helt sikkert en workaround for dette, dog.

For å få et tvillingkort må også dette registreres på en Viasat-godkjent tuner. De sjekker serienummer for å se om det er en Viasat-boks eller ikke tipper jeg. Og hvorvidt det alt finnes et kort registrert til denne boksen. Når denne registreringen er gjort, kan du sette et serienummer i Dreamboxen som tilsvarer det kortet er låst på og bare kjøre i vei.

Så det ER faktisk mulig å dra nytte av en Dreambox uten å bryte loven i disse dager

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg rett og slett må gjøre er å finne software som gjør at boksen koder om både videoguard og conax?

For å få til dette med tvillingkort må jeg evt finne en tuner å ta serienummer fra da, og legge dette inn i dreamboxen.

Hvilken Dreambox anbefales for dette? Trenger vel som jeg sa tidligere neppe den råeste?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •