Få bilde på flere tv'er???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er helt ny når det gjelder akkurat satelitt og tunere osv.. Derfor lurer jeg på følgende? Er man nødt til å ha flere abonnementer for å få bilder på tre forskjellige tv'r? Og man skal kunne velge kanal selv... eller må man bare ha flere tunere? Setter pris på alle svar. Må nemlig bli kvitt det råtne bilde jeg får servert over kabel linjen snart..

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er bare flere tunere som skal til.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. De du trenger for å ha bilde på 3 tv samtidige uavhengi av hvilken kanaler dere ser på og berre med eit abm er 3 stk dreambox 500s eller ein dreambox 7020.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan fungerer dreambox på flere tv'er?

Har sjekket litt rundt Dreambox 7020, men kan ikke se noe om at denne kan benyttes på flere tv'er med bare 1 stk. kort for CD og Viasat. Har flere tv'er men ikke en løsning for å se på forskjellige program på tv'ene. Kan noen være så snill å hjelpe meg med en god løsning? :razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å kunne se på 3 forskjellige kanaler samtidig på 3 TV'er må du ha følgende:

1. LNB'er med 4 uttak (finnes ikke med 3)
    2. 3 tunere
    3. 3 abonnement.

Dette var den lovlige varianten.

mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Quote:

For å kunne se på 3 forskjellige kanaler samtidig på 3 TV'er må du ha følgende:

1. LNB'er med 4 uttak (finnes ikke med 3)
    2. 3 tunere
    3. 3 abonnement.

Dette var den lovlige varianten.

Unquote.

Det må da være mulig og se på forskjellige kanaler på forskjellige TV'er samtidig uten og ha fler abonnement !!!???
    Hva med mottakere med fler enn 1 tuner ? Ser der er enkelte mottakere som har 2 tunere. Er det kun for og kjøre PiP ?

Skal flytte om en mnd. og må skaffe meg parabol.
    Jeg kommer til og ha 3 TV'er i huset, og må si at det er underlig at man da
    må ha 3 abb. for og få litt uavhengighet.

Ang. lovlighet, så har man jo abb. på et produkt som man vil vise på flere skjermer innenfor husets 4 vegger.
    Hvordan man løser dette må da være opp til enselv.

Noen som kan belyse dette enda mer ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller noko sånt: www.smartwi.net

I Norge har eg funne det hos TVECO Elektronikk (www.tveco.no)

----------------
    Leon

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker for den linken... :grin:

En ganske grei løsning.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har snakket med canal digital om de her kortene, de forbereder seg visst på en kraftig aksjon for å få de bannlyst og erklært ulovlig. Forståelig da de jo gir mulighet for kopiering i stor skala.

Problemet ligger vel i at man ikke kan splitte et signal fra en paraboldisk, samt at canal digital og viasat ikke bryr seg katta om du ønsker å se forskjellige program på forskjellige tv'er. Eneste tuner jeg vet av som tilbyr skikkelig visning av to kanaler samtidig på ett kort er vel en Pace Puma eller hva de nå het. Synes å huske jeg leste en artikkel om den kalt "fredsmekleren".

Men analoge signaler blir jo også å dø ut helt innen 3 år, da må alle sammen ha bokser på hver tv for å få inn forskjellige kanaler.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Har snakket med canal digital om de her kortene, de forbereder seg visst på en kraftig aksjon for å få de bannlyst og erklært ulovlig. Forståelig da de jo gir mulighet for kopiering i stor skala.

Problemet ligger vel i at man ikke kan splitte et signal fra en paraboldisk, samt at canal digital og viasat ikke bryr seg katta om du ønsker å se forskjellige program på forskjellige tv'er. Eneste tuner jeg vet av som tilbyr skikkelig visning av to kanaler samtidig på ett kort er vel en Pace Puma eller hva de nå het. Synes å huske jeg leste en artikkel om den kalt "fredsmekleren".

Men analoge signaler blir jo også å dø ut helt innen 3 år, da må alle sammen ha bokser på hver tv for å få inn forskjellige kanaler.
    Splitting av signalet er ikke noe problem da det finnes LNB med flere uttak..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var ikke slikt jeg tenkte på, tenkte på fra en enkel kabel. Alle vet da vel at man kan få kjøpt multihoder.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe herk med disse dekoderne !

Var på vei til å skifte ut UPC analog men Canal Digital men har blitt litt mer betenkt etter dette. Har selv to TV'er - en i hver etasje som funker fint med UPC analog selv om kvaliteten ikke er helt topp. Var inne på tanken å sette dekoderen der hvor kabelen fra parabolen kommer inn i huset og legge inn en splitt etter denne, men da når jeg vel ikke dekoderen med fjermkontrollen fra hjemmekinoen i underetasjen og vise versa. Hvis man skal ha flere abonnement for å få se flere TV blir det fort penger av det - hjelper ikke med parabol til 1 kr hvis de har slik politikk hos CD !

UPC er i ferd med å koble om anlegget hos oss så hvis det blir litt bedre så tror jeg jeg beholder UPC litt til...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Få bilde på flere tv'er???

Har gått til innkjøp av en smartwi trådløs kortsplitter, den fungerer utmerket med quad lnb og tre tunere på forskjellige plasser i huset!

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harbart
    Har gått til innkjøp av en smartwi trådløs kortsplitter, den fungerer utmerket med quad lnb og tre tunere på forskjellige plasser i huset!
    Interessant !

Er virkelig billedkvaliteten bra ? Har teste en del enheter for overføring av bilde fra PC til TV og de var ikke noe videre å skryte av. Spesielt dårlig var det når man beveget seg i området mellom sender og mottaker. For ikke å snakke om når man startet microbølgeovnen.

Hva ligger noe sånt på i pris ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1690,- hos Tveco.no, bildekvaliteten er ikke påvirket av denne enheten, hver tuner er jo koblet til sin egen utgang på lnb og får sammesignal inn, denne enheten splitter kun opp abonnementet slik at hver tuner kan se på hvilken som helst kanal i det ene abonnemntet du har, istedenfor at alle tunerne må ha sitt eget abonnement, slik CD tydeligvis mener er det eneste lovlige!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0