Eurobird

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Eurobird

Newcomer tomastop sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Eurobird

Er lidt af en newbie i parabol, så "be gentle" ops:
    Jeg har i dag en nordic parabol med 2 tunere osv. Da jeg fik lyst til at se Eurobird programmene (don't ask!), har jeg skaffet meg en ny tuner med en programkort, men nu kommer så problemet - skal jeg købe en ny parabol som jeg kun bruger til Eurobird, eller hellere en Toroidal90 for at samle alle lnb'er. Det næste spørgsmål er, hvor nemt er det at finde Eurobird (28,5E)? Da jeg spurgte hos en installatør, svaret var: "det er bare ved siden af Astra..." OK, findes der en enkelt opskrift til hvad jeg skal gøre når jeg står på stigen? Hjælper det at bruger sådan en "øreprop" beeper?

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ørepropp beeber hjelper deg ikke direkte til å finne eruobird, men vil hjelpe deg til å få så godt signal så fort som mulig når du først har funnet eurobird.

Enkeleste måten er nok å begynne rett sør. Vri mot øst, og prøve å finne riktig antall satelitter mot øst. Når du tror du har funnet den riktige, feks satelitt nr 5. så tar du et kanalsøk på tuneren, dette vil jo da fortelle deg hvilke kanaler du har, og du kan sammenligne disse med hvilke kanaler som blir sendt på de forskjellige satelittene. Ut ifra dette vil du vite om du har truffet riktig, eller om du må mer øst, eller kanskje litt tilbake til vest

Newcomer tomastop sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tak for hjælpen!
    men nu har jeg fået det næste problem- har købt en 80 cm Biltema- parabol med en billig lnb, får signal fra hot bird, samt et perfect bilde fra astra1 (19E), men ikke fra astra2 eller eurobird. Da tænker jeg ikke på astra 2D, men i det hele taget... ingenting!!
    Vurderer at flytte parabolen et andet sted, men før jeg gør det, så vil jeg spørge dere (som er meget klogere)- kan det være noget galt med parabolen eller lnb'en? Det er en billig sag, men siden jeg får et find bilde fra 19 grader... Eller kan det være noget i indstillinger på modtageren?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hvordan vet du når du treffer en satelitt.

Hei hei.. har akkurat kjøpt hus hvor det sto en parabol på taket fra Canal digital. Gidder jo ikke betale for det... Men kikket på Lyngsat å fant ut av at det var mange gratis kanaler på Eurobird 1 Jeg har en nokia 9321 s box stående. Kan jeg bruke denne til å ta ned denne satelitten.?

Jeg leste at en starter i syd med parabolen. så vrir en møt øst for å lete seg til riktig sattelitt. Men hvordan vet en når en har funnet en sat? Greit å vite før en klatrer opp på ett islagt tak.

Takker masse på forrhånd.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norflyer
    Hei hei.. har akkurat kjøpt hus hvor det sto en parabol på taket fra Canal digital. Gidder jo ikke betale for det... Men kikket på Lyngsat å fant ut av at det var mange gratis kanaler på Eurobird 1 Jeg har en nokia 9321 s box stående. Kan jeg bruke denne til å ta ned denne satelitten.?

Jeg leste at en starter i syd med parabolen. så vrir en møt øst for å lete seg til riktig sattelitt. Men hvordan vet en når en har funnet en sat? Greit å vite før en klatrer opp på ett islagt tak.

Takker masse på forrhånd.
    Denne boksen er egentlig temmelig ubrukelig til å ta inn noe på 28,2E. Jeg har gjort dette en gang før, og det er rett og slett ikke nok kanalplasser i den. Den søker etter alt eller ingenting, og det er ikke sikkert du er garantert å få med alle de kanalene som er verdt å ha.

I tillegg må du i ettertid slette de kanalene du ikke vil ha... EN OG EN! Jeg mener også å huske at du trenger et Canal Digital-kort for å få gjort noe særlig med boksen i det store og hele. Så, pælm boksen og skaff noe annet En Nokia 9802S kan det hende du får slengt etter deg.. ikke noen bra boks den heller, men den er langt mer vennligsinnet av seg når det gjelder å bestemme hva du vil ha.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nokia 9321

Ja stemmer det at du må ha ett kort i den.. Heldigvis lot tidligere eier den stå i.. Selvfølgelig er det jo ikke noe abonement på den.. men får inn noen radiokanaler og bbc world på 1 grad west tror jeg den står på ..

Men hvordan finner en satelitter??

Har en kompis som skal kvitte seg med en force ett eller annet. Den birde vel være bedre...?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forcen vil du ha mer hell med, ja... vel, en måte å finne en satelitt på er å sette tuneren til å søke på en bestemt frekvens som du vil ta inn, så snurrer du på antenna til du får signal, evt. bruker en satellitt-søker... etter litt prøving og feiling da vil du evt. finne den rette satellitten Du kan også bruke et kompass i tillegg for å vite sånn ca. hvor du skal lete, da blir det trolig mindre prøving og feiling. Men som sagt, bare glem den 9321-tuneren. Den vil bare skaffe deg trøbbel om du skal bruke den på noe annet enn 1w/5e.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så det er bare å lete seg frem... Får prøve på det.

Ja boksen er på vei Ut.... hadde store mistanker om det.. Slik er vel CD monopol lekeverden.. slik at en nesten ikke skal få lov tilå se noe annet...

Hvorfr klarer ingen å knekke koden til CD? Trodde slikt var en utrfordring for hackere jeg.????
    Men hva vet jeg...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •