Noen med kunnskap om å motta engelsk TV? BBC/ITV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen med kunnskap om å motta engelsk TV? BBC/ITV

Hei,
    Nå har jeg vært stor i kjeften og lovet mamma at hun skal få bbc 1 og 2 rett inn i stue istedenfor prime og world. Engelskmennene på ebay, som tilbyr sky digibox og viewing card (yellow house), er ikke like optimistiske som meg. Men jeg håper deres kunnskap er begrenset. De garanterer at man kan motta kanalene i Sør-Europa, slik som engelske pensjonister. Er det overhodet mulig for oss å gjøre det samme?

Mamma har en nokia mediamaster 9802S (DV3)-dekoder, og en (Troll?)- antenne med motor. Burde ikke denne klare å ta inn Astra-signaler ca 28 grader?Er jeg i såfall nødt til å kjøpe sky digibox i tillegg?

Håper på et velformulert svar. Mamma har fortsatt 25 år igjen før pensjonisttilværelsen kaller, så å eksportere henne til Spania virker mot sin hensikt.

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er de kanalene som du kan ta inn gratis fra England.

http://www.lyngsat.com/freetv/United-Kingdom.html

Så spørs det om du har stor nok antenne til å få inn signalene. :shock:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ta inn alle BBC-kanalene på en hvilken som helst digital tuner, for disse er FTA (Free To Air). Det avhenger helt og holdent av hvor stor parabolantenne du har og hvor i landet du bor. På østlandsområdet avhengig av hvor man bor har folk rapportert at mottak har funket på antenner mellom 120 og 180cm. Vil du derimot ha ITV også trenger du en Sky Digibox og et Free To View-kort siden ITV 1 og ITV 2 er kodet. (ITV 3 er FTA). Med et FTV-kort får du også tilgang på Channel 4 og Five.

Men merk at både BBC og ITV ligger på Astra 2D som krever en veldig stor parabol. Du sier ikke noe om hvor du bor, så er litt vanskelig å si hva som vil fungere for deg. Sky Digiboxen støtter for øvrig ikke motor eller diseqc, bare for å ha nevnt det.

Håper dette var svar nok

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme problem, men bor i Bergen, sentrum. Noen som har erfaring med å ta inn BBC her? Vil det evt. duge med en mindre disc?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det offisielle footprintet for Astra 2D:

http://www.ses-astra.com/satellites/...53,+54,+55,+56

Jeg regner med at det taler for seg selv. Det er nok noe mer pessimistisk enn realiteten, men gir nok likevel en god pekepinn på hva du trenger for dish. Det sier seg selv at mindre ikke fungerer særlig bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrmutton
    Jeg har samme problem, men bor i Bergen, sentrum. Noen som har erfaring med å ta inn BBC her? Vil det evt. duge med en mindre disc?
    I Bergen - 85 cm virker, mens det kan oppstå problemmer ved dårlig vær.
    99 cm. (NORSAT ant.) vil bli den beste løsning her.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hkmod25
    Sitat Opprinnelig postet av mrmutton
    I Bergen - 85 cm virker, mens det kan oppstå problemmer ved dårlig vær.
    99 cm. (NORSAT ant.) vil bli den beste løsning her.
    Jeg er veldig grønn på dette, så unnskyld meg: Kan noen anbefale en grei butikk til å anskaffe en billig løsning til et BBC-alternativ til meg (ønsker kun å ta inn Astra2). Trenger disc, hode og tuner til en OK penge.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen garantier for hva som duger av antenne. Men siden noen sier det fungerer OK med 85cm i Bergen kan det være at 100cm holder for deg. Men som sagt, ingen garantier overhodet. Sjekker du det offisielle footprintet ser du at det ikke skulle vært mulig med 120cm en gang.

Du kan bruke et hvilket som helst universal LNB, men MTI 0.4dB anbefales for Astra 2D i såkalte "fringe areas". (Invacom 0,3dB LNB-et har vist seg å yte litt dårligere for enkelte, og for mitt vedkommende fungerte det faktisk noe dårligere enn et ALPS 0.6dB).

Good luck, og rapportér gjerne om hvordan det går

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Det er ingen garantier for hva som duger av antenne. Men siden noen sier det fungerer OK med 85cm i Bergen kan det være at 100cm holder for deg. Men som sagt, ingen garantier overhodet. Sjekker du det offisielle footprintet ser du at det ikke skulle vært mulig med 120cm en gang.

Du kan bruke et hvilket som helst universal LNB, men MTI 0.4dB anbefales for Astra 2D i såkalte "fringe areas". (Invacom 0,3dB LNB-et har vist seg å yte litt dårligere for enkelte, og for mitt vedkommende fungerte det faktisk noe dårligere enn et ALPS 0.6dB).

Good luck, og rapportér gjerne om hvordan det går
    Høres bra ut. Kan holde dere oppdatert. Hvilken butikk kan anbefales?

Fant denne: www.satelitt1.no

Ser de selger en Universal Singel LNB 0.4 db til 300,-

http://www.satelitt1.no/?side=lnb&me...mp;type=Singel

En disc Torodial 90 cm Komplett Euroantenne

http://www.satelitt1.no/?side=antenn...;type=Torodial

Så mangler jeg vel en tuner. Duger hva som helst her?

http://www.satelitt1.no/?side=nokia&...amaster%20110S

Kan dette stemme?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare gjør oppmerksom på at en toroidal antenne trolig ikke fungerer, enda så god den er i følge ryktene. Dette har å gjøre med at du skal ta inn signaler fra en satellitt med veldig lav styrke. Noe signaltap vil du få uansett med en multi-lnb-antenne, og det har du trolig ikke "råd" til siden signalet er veldig svakt fra før av.

Men du kan bruke en hvilken som helst tuner for å få inn BBC og ITV 3 (og noe annet). Skal du ha noen av de kodede kanalene må du enten ha en Sky-box eller en Dreambox. Begge krever for øvrig at du har tilgang til et originalkort one way or another.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •