Hvilket format spiller Force 1199 inn i?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilket format spiller Force 1199 inn i?

Jeg har en Force 1199 med PVR, og opptakene fra programmene blir akkurat like klare som selve sendingene. Er dette et format det går an å overføre til en pc (f.eks. via RS-232-utgangen på baksiden) eller er det helt eget for dette systemet? Det kunne vært interessant å overføre noen programmer til pc-en iblant...

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går garantert ikke å overføre med RS-232. Det ville tatt flere dager å overføre så mye data.
    Har selv en Topfield PVR, og det er mulig å ta ut disken og sette den inn i en PC, og bruke et spesiellt program for å overføre. Men dette programmet er laget kun for Topfield.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg tenkte på farten etterpå. Jeg er så vant til at det tregeste jeg har i huset er 22 mbit trådløst nettverk (som lar meg sitte på tronen og skrive foruminnlegg...) at jeg først etter å ha lagt meg kom på gamle runder med LapLink, der det tok evigheter å overføre 50 megabyte med filer.

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg vet skal den lagre filene som mpeg2. Nå har den jo ingen porter som egener seg for overføring av data, så alternativet er jo å putte hd'en i pc'en og se hva du får til.

Hadde ikke forundret meg om det hadde blitt brukt fat32 el. som filsystem.

Hvis det funker, så kan jo det være et alternativ, selv om det er en utrolig tungvint metode

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min lille venn, hvis du har rett, fortjener du nesten en klem! ops: For hvis det stemmer, monterer jeg en ekstern harddiskkassett i stereoracken og flytter harddisken fra Forcen og opp dit, så jeg kan flytte den fram og tilbake til pc-ene mine! Skal bli morsomt å prøve å fôre ZoomPlayer med dette! Må bare passe på å gjøre det når kona ikke ser meg...hun liker ikke at jeg tukler for mye med dyrt elektronisk utstyr. :wink:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søren også! Jeg ringte Forces support (13 kr i minuttet takk!) og fikk vite at det er riktig at det er MPEG2, men at de har sitt eget filsystem for at det skal være umulig å hente ut filmene digitalt. Og hvis man eksperimenterer, mister man selvsagt garantien (det regnet jeg med), men i tillegg risikerer man at harddisken ikke blir gjenkjent og godtatt når man monterer den inn i tuneren igjen. Håper noen finner en løsning på dette, det måtte vært nydelig å kunne hente ut programmene direkte! Men ifølge Forces mann er det rett og slett ikke lov å lage en slik ordning.

Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her finner du en liste over diverse software for diverse mottagere. Force er helt fraværende.
    Programmet for å hente filene til Topfield heter tfget. Det kommer med kildekode, så hvis noen føler for det kan de jo prøve å gjøre å bruke det på en Force disk. Men det vil antagelig bli meget komplisert. PeN har store kunnskaper og har dessuten "inside iformation".

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal sjekke litt rundt om det er noen andre som har prøvd på lignende

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp en Dreambox (www.dreambox.no) heller..hehe. Da gjør man som man vil med hd. Man kan også streame direkte over lan. Kan gjøre det meste med den boxen

greigutt

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av greigutt
    Kjøp en Dreambox (www.dreambox.no) heller..hehe. Da gjør man som man vil med hd. Man kan også streame direkte over lan. Kan gjøre det meste med den boxen

greigutt
    Jepp, Dreambox er flotte saker, men hjelper lite når man har Forcen fra før. Dessuten skal man ikke være helt fresk på hverken parabol eller PC før man begir seg inn på en Dreambox. Er ikke direkte noe familietuner enda, men et flott leketøy som funker "flott" bare den er satt opp riktig, det er den.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tZar

Jepp, Dreambox er flotte saker, men hjelper lite når man har Forcen fra før. Dessuten skal man ikke være helt fresk på hverken parabol eller PC før man begir seg inn på en Dreambox. Er ikke direkte noe familietuner enda, men et flott leketøy som funker "flott" bare den er satt opp riktig, det er den.
    Du har rett i at en skal kunne litt før man kjøper en Dreambox, men nå skal det sies at alt til dreambox har blitt betraktelig enklere. Eneste en nå må gjøre er å laste ned en firmware og program til å laste det opp til tuneren med. Blitt veeeeeldig mye enklere enn før, for å si det sånn... Men litt skal man jo kunne. Force er jo også en veeeeeeeldig god tuner, så liten grunn til å bytte den ut

greigutt

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fullstendig enig. Jeg så på Dreamboxen før jeg handlet, men fant ut at i stua var det best å kjøre litt mer "mainstream" for ikke å tirre madammen for mye. Og Forcen gir nydelige bilder, fantastisk lyd og en veldig godt fungerende PVR-funksjon (særlig etter den siste firmwaren som kom ganske nylig).

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært mye rart i de tidligere firmwarene, bra at det funker slik som det skal nå.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fullstendig enig. I den forrige måtte man ikke sette et "tidsforsinkelsesopptak" på pause mer enn 8-10 minutter, for da låste den seg...

Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er Force like god som Topfield? Den tar opp til disk kontinuerlig, slik at man til ennhver tid kan spole tilbake. Og pausefunksjonen reagerer på sekundet (i motsetning til Nokia 9902, som bruker 8 - 10 sek på å reagere når du trykker pauseknappen).
    Topfield spiller også inn hele datastrømmen med undertekster, dvs jeg kan selv velge under avspiling om jeg vil ha med tekst eller ikke.
    Er svært fornoyd med disse funksjonene på Topfield'en.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, den tar bare opp når man vil, ikke hele tiden. Pausen bruker et par sekunder, tror jeg, iallfall ikke så lang tid som Nokiaen. Og den spiller inn slik at man må kjøre med den teksten som er innstilt under innspillingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Overfør opptak fra Force til pc.

Jeg tviler på at Force har sitt eget filsystem på harddisken. Det er heller mer sansynlig at de bruker et linux filsystem, siden det er et "Open Cource" system som er gratis å bruke. Så hvis noen har en pc med linux installert. Så kan jo de prøve å se om de for kontakt med disken til force tuneren.

Hilsen Birger.

Sitat Opprinnelig postet av tZar
    Såvidt jeg vet skal den lagre filene som mpeg2. Nå har den jo ingen porter som egener seg for overføring av data, så alternativet er jo å putte hd'en i pc'en og se hva du får til.

Hadde ikke forundret meg om det hadde blitt brukt fat32 el. som filsystem.

Hvis det funker, så kan jo det være et alternativ, selv om det er en utrolig tungvint metode

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han Force-fyren er ihvertfall på jordet når han sier det er ulovlig å lage en overføringsfunksjon, da ville jo TV-kort med capture-funksjon vært ulovlige, eller?

-Audun

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg tror ikke det. Dette er direkte digitalt opptak av et digitalt signal med opphavsrett. Med andre ord må man heller sammenligne med å rippe en DVD, vil jeg anta.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er jo lovlig, ihvertfall i Norge. Det stadfestet jo utkommet av DVD-Jan-saken. Vet ikke åssen det er i Danmark.

-Audun

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •