Force 7000-serien

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Force 7000-serien

Hei.
    Som ny (og uvitende) her på forumet, tenkte jeg å stille et lite spørsmål.
    Jeg kunne lagt deler av dette spørsmålet i allerede eksisterende tråder, men siden det i utgangspunktet dreier seg om Force 7000 serien, valgte jeg å lage ny tråd.

Saken er at jeg har parabol, med Canal Digital's entertain-abo.
    Har et relativt bra (ok, kanskje ikke for dere... :wink: ) lydanlegg, dog foreløpig bare med en Phillips Matchline 32" 100Hz TV. Flatskjerm kommer etterhvert...
    Videre har jeg nemlig også bare den dekoderen jeg fikk med da jeg bestilte abonnementet. Og siden CD sender endel filmer med Dolby Digital lyd, kunne jeg godt tenke meg å bytte. Skal jeg først investere i litt "snacks", vil jeg gjerne vite at jeg gjør et kjøp jeg er fornøyd med framover.
    Og der kommer denne Force-saken inn i bildet. Den har jo det meste av hva jeg ser for meg kan være interessant, pluss at den har mulighet for å ta opp på en kanal, mens man ser på en annen. Absolutt interessant.
    Men har noen her noe peiling på hva den vil ligge på i pris, og om den er verdt det, osv?
    Jeg ringte en forhandler her i Oslo, og han ville egentlig ikke ut med noe som helst, foruten at "Vi har ikke tatt inn den serien enda, fordi det ofte er litt barnesykdommer med Force..."

Selv har jeg ikke peiling, så jeg er litt prisgitt andre ildsjeler...

CrazyKnight

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring med Forces noe eldre modeller er dårlig bildekvalitet. Hadde selv en Force 1030, den hadde merkbart dårligere bildekvalitet enn en Nokia 9602 jeg hadde før det, som var enda eldre, en av de aller første CD-mottakerne fra Nokia.

En kompis hadde også en 9602 og kjøpte seg en Force 4xxx-serie mottaker, som han returnerte pga altfor dårlig bilde i forhold til Nokia'en.

Det samme gjaldt min Force MacMaster 1000 jeg hadde i D2Mac-tiden (analoge sendinger) i forhold til min Nokia D2Mac-mottaker.

Det er godt mulig Force har forbedret dette på nyere modeller, men jeg ville ihvertfall sjekket det før jeg kjøpte.

Uansett ville jeg også vurdert Dreambox.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke noe om dårlig bildekvalitet på Force men vet at den nye med 2 tunere og harddisk ikke fungerer bra enda, Force skal også bytte ut den første leveransen av disse pga. hardware feil.
    Den blir nok bra etterhvert.
    Les mer på force-forum.com

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Kommer nok ikke til å kjøpe Force sånn helt uten videre. Får forsøke å følge litt med framover, og se hva som skjer. Den virket bare så bra, sånn spec-wise. Dreambox er absolutt et alternativ, men der kan man vel ikke ta opp fra en kanal, mens man ser på en annen? Eller?!

Hvor bør man evt. kjøpe Force/Dreambox/andre devicer da? Noen bra tips?

CK

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med riktig software installert kan Dreambox ta opp på en kanal og se på en annen, men kun hvis kanalene ligger på samme transponder på satellitten, siden Dreambox'en kun har én mottaker.

Men det du kan gjøre med Dreambox'en er å kjøpe flere og koble dem sammen og bruke samme kort, nyttig hvis du f.eks. vil ha en egen mottaker på soverommet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •