Kan jeg få digitaltv fra kabelnettet uten abbonement?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer Focalmann sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kan jeg få digitaltv fra kabelnettet uten abbonement?

Heisann!

Har noen spørsmål ang. Force 315C kabel tv-dekoder som kan kjøpes løst. Ser ingen grunn til å leie en dårlig en..
    Har forsøkt å spørre Canal Digital via kundeservice, uten hell...

Jeg har pr.idag analog kabeltv fra Canal d inkludert i husleia(grunnpakke). Etter at jeg kjøpte 32" Widescreen orker jeg omtrent ikke å se på tv, pga elendig
    bildekvalitet! Kabeltv nettet i mitt område er digitalisert, og jeg har internett på samme nettet.

Mitt spørsmål er om jeg kan kjøpe nevnte tuner, og få grunnpakka mi i digitale signaler og bra bilde/lyd?
    Jeg ønsker ikke flere kanaler og fakturaer mnd. fra Canal Digital. Må man ha abbonement for å kunne bruke tuneren/decoderen?? Man må kanskje ha ett kort i decoderen eller??

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du trenger et abonnement om du planlegger å se noe særlig mer utover NRK, TV2 og muligens TV3 etter hva jeg har hørt. (har ikke kabel-tv selv, så får ikke sjekket påstandene).

Men har du kjøpt deg en 100Hz TV er sjansene stor for at du blir skuffet likevel, for bildet er HARDT skadet pga mpeg2-komprimeringen. Dette er også et problem i DVD-utgivelser. Etterhvert som flere kjøper seg TV-er med sylskarpt bilde vil trolig flere oppleve dette

Jeg sverger fortsatt til 50Hz TV-er med litt mindre skarpt bilde, nettopp fordi mange av svakhetene i bildet graves ned. :P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •