Hauppauge nexus-ca og Canal Digital kabel-tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hauppauge nexus-ca og Canal Digital kabel-tv

Er det noen på forumet som har erfaring med nexus-ca mot Canal Digital kabel-tv i Oslo?

Jeg kjøpte dette kortet for bruk mot CD, men hadde problem med at kanalsøk på medfølgende software (testet også progDVB, multidec, ritzDVB++) kun fant analoge kanaler. Forsøkte også manuell konfigurering av kortet med følgende parametre hentet fra phillips-tuneren til CD (ja, jeg har lovlig abo!):

Frekvens=354.000, QAM=64, symbol rate=6.875

Da ikke dette heller virket returnerte jeg kortet til komplett. I ettertid har jeg fått respons fra Hauppauge support med forslag om å forsøke følgende manuelle konfigurasjon:

Frekvens=362.000, QAM=64, symbol rate=6.950

Jeg vurderer nå å kjøpe kortet nok en gang.... er det noen som har fått dette til å virke og i tilfelle, med hvilken konfigurasjon?

-Terje

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg ser det ikke ut til at det kortet du beskriver har hverken CI-slot eller embedded Conax-interface (og enda mindre en kortleser). Hvis dette er tilfelle så er det jo ikke så rart om du ikke fikk inn de digitale kanalene da de er kodet med Conax som for øvrig også brukes på satellittsendingene.

For å komme noen vei her tror jeg nesten du må ha en kabeldekoder med kortleser som du kan stappe inn Canal Digital-kortet ditt i.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er riktig at jeg ikke brukte CI/CAM da jeg forsøkte å scanne kanaler (komplett hadde ikke CI på lager), men kortet burde vel alikevel finne de digitale kanelene under kanalsøk? At man ikke får SETT på kanalene uten CI/CAM er jo en helt annen sak... Hauppauge support bekreftet også dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, jeg er egentlig enig i dette...
    Når jeg tenker meg om så skal noen kanaler ligge ukodet også (mener å huske at det gjaldt NRK, TV 2, TV Norge og TV3 eller noe sånt). Har ikke noe særlig erfaring med digital kabel-tv, men synes det høres rart ut at du skal prøve å søke på andre frekvenser enn det Canal Digital faktisk sender på. Og i hvert fall at du skal bruke annen symbolrate.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hauppauge Nexus CA og Canal Digital

Terje,

instillingene du skrev i første innlegget funker (Frekvens=362.000, QAM=64, symbol rate=6.950 og jeg satte på Spectral inversion).

Jeg fikk mitt kort i går og INGENTING funka.... så det var til å kaste seg ut på Webben å lete (fant denne da;-> ). Jeg holder til i Trondheim og har CD - I dag fikk jeg inn følgende Digitalkanaler. Jeg abonerer ikke på Digitale sendinger fra før.

Adventure 1, Big brother 1, Dsc Civilisation, DSC Science, DSC Travel,
    Nickelodeon, sky news og VH-1 Classic plus en haug med radiokanaler.

Jeg har ikke CI så jeg får ikke sett noen av kanalene, men dette bekrefter vel at man faktisk får inn signalene.

Når jeg velger digitale kanaler får jeg opp kanalinfo ( den røde boksen) og alt der stemmer - men altså ikke noe TV bilde. Radiokanalene er også lydløs. Textv funker da

-Knut

P.S.
    Nå har jeg knotet i 1 time til og har :
    20 digitale TV kanaler
    20 digitale Radio kanaler
    16 Analoge TV kanaler

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne vært interessant å vite om TerraTec Cinergy 1200 DVB-C også virker på CDs kabel-nett

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jankie
    Kunne vært interessant å vite om TerraTec Cinergy 1200 DVB-C også virker på CDs kabel-nett

Har nå kjøpt dette kortet og kan etter litt knoting bekrefte at jeg får inn signalene fra CDs kabel-nett. Her ligger TV3, ZTV, SVT1, BBC World og et par andre kanaler åpent. Det følger ingen CI med dette kortet, men det ser ut som kortet er forberedt for det.

Måtte endre en fil manuelt for få riktig symbol rate. Fant ikke noe steder i programvaren man kunne gjøre dette.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •