Mulighet for parabol og signaler.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mulighet for parabol og signaler.

Hei

Mitt veldig dumme spørsmål er rett og slett om det overhode er mulig å motta parabol signaler gjennom et vindu? Eller blir signalene bare reflektert fra vindu og går ikke gjennom?

Grunnen til at jeg spør er at jeg bor midt i Oslo i en privat leiegård. Jeg har kun 4 tv kanaler fra en felles antenne på taket. Det er elendige signaler og jeg vil gjerne ha flere. Jeg kan ikke få kabeltv og ikke har jeg lov å sette opp parabolantenne.

Men fra kjøkkenet har jeg fri sikt mot satelitten, og lurer derfor om det er mulig å montere en parabol inne og rette med fri sikt mot satelitten men altså gjennom vindu?

Kanskje jeg kan gjøre dette om jeg har vinduet åpent? da ville det i så fall vært en mulighet om sommeren

Har kjøpt meg Sagem Axium HDTV 45" og det er trist å ikke kunne motta annet enn tv2, tvn ok, og nrk tv med elendige signaler.

Kanskje det vil bli mulighet for TV gjennom ADSL-2 etterhvert?

Eller må jeg rett og slett bare flytte

Det er ikke alltid slik at vi som bor midt i Oslo har de fleste muligheter som mange tror.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mikrobølger skal kunne gå gjennom vanlig vindusglass, med kun litt redusert effekt. Men det finnes også en del glass med metallbelegg for å dempe varmestråling, disse kan nok gi dårligere resultat.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •