Canal Digital kommer med HDTV - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 20 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 398
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av harry1000
    denne er seriøs og eneste jeg vet om som fremdeles har rev.1.3

http://www.dvbshop.net/product_info.php?products_id=245
    Hva slags programvare bruker du for å kunne dekode datastrømmen? Vet du om det vil være mulig å bruke et slikt kort til å dekode MPEG4 (i software) når canal digital skifter over til dette? Burde vel ikke være noe i veien rent teoretisk for å få dette til..?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

C more HD sender nå ukodet

Hentet ifra kingofsat:

- Canal Digital Nordic: C More HD (Sweden) er nå overført til fri luft (11261.00 MHz, pol.H SR:24500 FEC:7/8 SID:3306 PID:517/660 England).

Newcomer Argh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Lurer på en ting ved de nye HD-tunerene, hvordan blir det med innganger?
    Jeg har i utgangspungtet bare lyst og ha en ledning opp til projektor, og koble de andre dippe duttene til tuneren.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mbeat
    Hva slags programvare bruker du for å kunne dekode datastrømmen? Vet du om det vil være mulig å bruke et slikt kort til å dekode MPEG4 (i software) når canal digital skifter over til dette? Burde vel ikke være noe i veien rent teoretisk for å få dette til..?
    Programmet jeg bruker heter ProgDvb. og ja MPEG4 går fint, har sett litt på HD-testsendingene til Premiere i Tyskland som sender i MPEG4 vha. Moonlight H.264 Decoder&Streaming Pack

Newcomer linser sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket for noen dager siden med kjærrulff som importerer digiality tjuneren. han er en god kamerat av meg...... uansett,, han fortalte meg at den nye digiality tjuneren 604 eller hva den het kommer til og komme enten først i oktober eller i slutten avhengig om den blir godkjent eller ikke, han sa at det per i dag ikke er noen tjunere som er i NÆRHETEN en gang til og slå denne,,, den kommer til og ha mulighet til og se på en kanal og ta opp på en annen,,, etter det jeg forsto var det slik at hdtv IKKE kom til og ha enten dvi eller komponent grunnet opphavsrettigheter,, men ta det med en klype salt,,, han sa at enten kommer tjuneren 2. uken i oktober hviss den blir godkjent ellers så tar det ytligere 2 uker hviss den ikke blir det,,, de hart allerede sent over tjuneren til canal digital for test,,, blir spennende og se om den kommer først i oktober,,, vet om mange som sikler etter den da,,, med litt fiksing kan man kansje få inn viasat på den og?....hører rykter at "det lar seg gjøre" men men,,, vi får vente og se,,

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Har alltid hatt sans for Force jeg...noe formening om denne vs digiality tuneren?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke hat force jeg heller,,,, men er ikke spesielt imponert over force slik andre har snakket om dem til meg,, jeg har den nåværenden toppmodellen av digiality , nemlig 304, og er vanvittig fornøyd med den,, har mange kompiser som har vært og set på min og det har endt opp med og kjøpe seg maken,,, så er 3 stykker som kjøpte seg maken til min på bare 3 måneder,,, bra reklame det,,,, kundeservisen til kjærrulff er dritbra og da,, men har kansje noe med at jeg kjenner han ..""",,,hehe,,, men det er bare og ringe,, de spørr aldrig etter kvitering da det ikke er noe "problem". forøvrig mener jeg at de har hele 5 års garanti eller 3,, husker ikke,, uansett så vidt jeg har sjønt så er det omtrent ingen andre tjunere som har så lang garanti,

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tide å bytte batterier på tastaturet...? ;-)

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

blir litt skrivefeil,,, ser ikke på sjermen når jeg skriver,,, sliten etter arbeid og ...bla bla bla..^^ ja og har cola i tastaturet og,, hehe,,, så er heldig at det i det hele tat kommer noen bokstaver ut()¨¨()

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av linser
    Snakket for noen dager siden med kjærrulff som importerer digiality tjuneren. han er en god kamerat av meg...... uansett,, han fortalte meg at den nye digiality tjuneren 604 eller hva den het kommer til og komme enten først i oktober eller i slutten avhengig om den blir godkjent eller ikke, han sa at det per i dag ikke er noen tjunere som er i NÆRHETEN en gang til og slå denne,,, den kommer til og ha mulighet til og se på en kanal og ta opp på en annen,,, etter det jeg forsto var det slik at hdtv IKKE kom til og ha enten dvi eller komponent grunnet opphavsrettigheter,, men ta det med en klype salt,,, han sa at enten kommer tjuneren 2. uken i oktober hviss den blir godkjent ellers så tar det ytligere 2 uker hviss den ikke blir det,,, de hart allerede sent over tjuneren til canal digital for test,,, blir spennende og se om den kommer først i oktober,,, vet om mange som sikler etter den da,,, med litt fiksing kan man kansje få inn viasat på den og?....hører rykter at "det lar seg gjøre" men men,,, vi får vente og se,,
    Jeg sikler etter denne tuneren. Er det noe nytt om den? Jeg så at noen mente den skulle hete "CX-CI 624 S". Jeg håper inderlig CD vil godkjenne den.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Digiality 604

Ringte han heromdagen,,,, da sa han at alt så bra ut foreløbig. Men at vi sikkert ikke kunne gå i butikken og hente den før først i november siden alle i første parti var solgt eller noe,, reservert,,, er ikke helt sikker, men tar nokk litt tid før den kommer ja,, men siden han sier at det kommer til og bli den råeste tjuneren som er på markedet så er det bare og glede seg,,, skal ringe han etterpå og høre på noen andre ting jeg lurer på,, så kan høre litt mere om tjuneren da.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har vel ikke MPEG4 ?
    Liten lyst til å bruke 5000 på den om den er ubukelig om 1 år.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pje
    Den har vel ikke MPEG4 ?
    Liten lyst til å bruke 5000 på den om den er ubukelig om 1 år.
    Leste en plass at den nye HD klare tuneren fra Force kan byttes inn i en ny tuner med mpeg4 når CD begynner å sende i mpeg4 til sommeren, mot en sum på rundt 1000 kr.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet.

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hkmod25
    Du må vente vel til 1 januar 2006 i forbindelse med MPEG4 dekodere.
    Det ser ut at ikke så mange av produsenter vil betale lisens. Mens etter 1 januar - rett fram...
    Rart de ikke bare kan lage det slik at en firmware oppdatering 1.jan oppgraderer til mpeg4.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig dumt spm, men kan HD klare tunere (med eller uten mpeg4) også benyttes til vanlige satelittsendinger, eller kommer denne boksen i tillegg?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    roffen - Ja, den kan brukes til vanlige sat. sendinger.
    Når mpeg4 mottakere kommer så vil den også ha mpeg2, vanlig og HD.

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er svart på flere ganger. Mpeg2/4 i en HD tuner er IKKE software men hardware basert og kan ikke software oppgraderes.

Sitat Opprinnelig postet av akke
    Rart de ikke bare kan lage det slik at en firmware oppdatering 1.jan oppgraderer til mpeg4.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JoonGoii
    Dette er svart på flere ganger. Mpeg2/4 i en HD tuner er IKKE software men hardware basert og kan ikke software oppgraderes.
    Vel, man kunne kanskje tenke seg at MPEG4 HW var bygd inn i tuneren, men disabled via SW? Men enabled eller disabled spiller kanskje ingen rolle så lenge HW er der?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke markedsmessige/strategiske årsaker, men forsinkelser i leveransene av chip'er som dekoder mpeg4 fra chip-produsentene til tuner-byggerne som har forsinket tunere som støtter mpeg4.

Jeg har forøvrig bare bestemt meg for å kjøpe meg en QualiTV 1080IRCI i mellomtiden, og heller vente til utpå vårparten med å kjøpe en ny som støtter mpeg4 - jeg gidder ikke å gå å vente så lenge i uvisse. Såvidt jeg vet så har de enda ikke begynt å levere dekodere for Premiere i Tyskland, og prisene blir nok stive på de første som importeres til Norge. Venter til Sky HD begynner - da blir det andre boller da!

Side 9 av 20 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •