Canal Digital kommer med HDTV - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 20 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20
Viser resultater 381 til 398 av 398
    Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Sjansespill? Jeg kommer nok ikke til å skaffe Sky-kort før jeg evt vet det går.
    Ok. Kan lite om dette. Venter selv på HD-klar dekoder og Dreambox kan være aktuell. Tror ikke jeg går for en Sky dekoder, siden den mest sansynlig ikke vil passe med Canal Digital. Dessuten er den Sky pakken (abonnementet) altfor dyr. Er ikke villig til å betale over 500 kr i måneden for en haug med kanaler jeg har lite bruk for.

Nå burde vi har hørt fra Canal Digital, synes jeg. Det betyr vel at C-More fortsetter som gratiskanal ville jeg tro.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Ok. Kan lite om dette. Venter selv på HD-klar dekoder og Dreambox kan være aktuell. Tror ikke jeg går for en Sky dekoder, siden den mest sansynlig ikke vil passe med Canal Digital. Dessuten er den Sky pakken (abonnementet) altfor dyr. Er ikke villig til å betale over 500 kr i måneden for en haug med kanaler jeg har lite bruk for.

Nå burde vi har hørt fra Canal Digital, synes jeg. Det betyr vel at C-More fortsetter som gratiskanal ville jeg tro.
    Gode rykter på gang. Det er svært sannsynlig nå at CD vil tilby ny HDTV tuner (dog uten HDD?) med flere HDTV kanaler før jul (fra november).
    Snadder, snadder

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt ny info fra svenskene:

http://www.idg.se/2.1085/1.78015

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bekreftet at svenskene får 2 nye HD-kanaler fra 1. nov og et tilbud om box til 10 kr. VD i C+ /C+ Sverige (?) sier også at de regner med å ha ytterligere 4-6 HD-kanaler oppe innen sommeren neste år.
    Det som er litt foruroligende er at vi ikke har hørt noe om dette fra Norsk C+....

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usikker på hva jeg skal gjøre. Bør jeg gå for den 10 kr pakken CD har nå og oppgradere med HD dekoder når den kommer, eller bør jeg vente med å tegne abonnement til HD dekoderen kommer? Vanskelig å vite hva som er best. Egentlig så ønsker jeg meg Canal+ abonnementet og den 10 kr pakken gjelder ikke det.

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VOOM HDTV kanalen til Skandinavien

--------------------------------------------------------------------------------
    09-10-2006 13:07:10

NonStop Television har indgået aftal med amerikanske Rainbow Media om at lancere dennes kanal VOOM i Skandinavien og på det baltiske marked.

Canal Digital bliver distributør for kanalen i Skandinavien, hvor kanalen vil indgå i den kommende HDTV pakke.

VOOM indeholder programmer indenfor underholdning, sport, musik og kunst.

Her er præsentationen af kanalen fra den engelske pressemeddelelse:

VOOM HD offers a lineup of high-definition programs from VOOM HD Networks’ 15 HD channels in the U.S.
    VOOM HD will include signature programming from Equator HD (extraordinary places and people), Gallery HD (captivating stories from the art world), Gameplay HD (video gaming in HD), Rave HD, (live music in 5.1 surround sound), Rush HD (adventure sports), Treasure HD (people with a passion for collecting), Ultra HD (fashion and luxury lifestyle) and Worldsport HD (live sports coverage from around the globe).

Voom's amerikanske hjemmeside kan ses her: VOOM HD Networks. En nordisk side vil der også komme på et tidspunkt.

Kilde: NonStop Television
    Tip: Kristian

Digitalt.tv nyhed

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig ut ifra en slik beskrivelse å si om kanalen sender kvalitetsstoff. Men gi meg bare sjansen så kjøper jeg abonementet med en gang.

Dersom det stemmer at det blir lansering i november for Norge sin del, så er ikke det så lenge til nå. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir spennende. Kikket litt på videoene på deres hjemmeside, lover bra dette her. :twisted:

VOOM HD Networks is 15 channels of TV Bliss!

VOOM is...A New Concept in Television:A "suite" of 15 eye-popping, high-definition television channels that offers great programming for everyone. VOOM is...All HD All The Time:It's the biggest package of 24-hour-aday HD channels available anywhere -- as opposed to channels that offer HD during prime time only. All of VOOM is aired commercial free in breathtaking 1080i (the best broadcast-quality HD available and five times the resolution of standard resolution tv) and 5.1 Dolby Digital surround sound, providing an unparalleled experience.

VOOM is...Quality:When it comes to HD, VOOM is the real deal. Our original shows are shot in "native" HD with nothing "up-converted". And, when it comes to movies and classic series shot in 35mm, we remaster the originals especially for HD, to showcase them in their full glory. It's the best way to see a movie outside of a theater.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lenge vært snakk om november som lanseringsmåned for de nye mpeg4-tunerene, men i følge det skrivet jeg fikk i posten forleden ser det ut som om vi må vente til etter nyttår.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Har lenge vært snakk om november som lanseringsmåned for de nye mpeg4-tunerene, men i følge det skrivet jeg fikk i posten forleden ser det ut som om vi må vente til etter nyttår.
    Nei!!!!!!!!!!!!!!!
    Nå er jeg lei av å vente.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Ja, skrivet sier lansering skal skje innen 1 kvartal 2007. I desember utgaven av kundebladet til Canal Digital vil det bli opplyst nærmere om tilbudet av HD kanaler og forhåpentligvis hvilket type sat.tunere som vil bli gjeldende.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mui27
    Ja, skrivet sier lansering skal skje innen 1 kvartal 2007. I desember utgaven av kundebladet til Canal Digital vil det bli opplyst nærmere om tilbudet av HD kanaler og forhåpentligvis hvilket type sat.tunere som vil bli gjeldende.
    Stadig utsettelser. Utrolig irriterende. Siste jeg hørte var senest januar 2007, men 1 kvartal 2007 kan bety enda senere. Fordelen er selvfølgelig at de venter til produktet er godt nok.

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig at svenskene har gode nok produkter.....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jano
    Merkelig at svenskene har gode nok produkter.....
    Svenskene har valgt å lansere en "prototyp" boks som ikke er helt ferdig utviklet, norge,finland og danmark har valgt å vente.
    Ser du på forumer i sverige så er det mange som ikke er helt fornøyde, selv om CD er helt klare på at produktet har mangler.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har endelig CD Norge lagt ut info om de nye HD-kanalene. Det er ennå ingen info om når boksene vil være tilgjengelig. Men at det nå er kommet opp info må være et tegn på at det nærmer seg.
    3 nye HD kanaler (Canal Digital)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper MPEg4 tuneren har innebygget HDD. Ellers så blir det et problem å få tatt opp programmer i HD.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Har fått koblet opp HD-tuneren til CD til min Panasonic 42PV500 (HD Ready). Har tittet litt på HD-kanalene, og greit det er jo skarpt, men er det virkelig HD? Er det mulig å være i tvil om det? Burde jeg ikke sagt med en gang: "WOW - dette var andre boller"? Jeg mener jeg har sett like skarpe bilder på gode SD-sendinger. Hadde forventet meg mer. Jeg vet at ikke alt som sendes på HD-kanalene er HD, men nå har jeg da sett en del sendinger uten å utrope "WOW".

En annen ting er at når jeg ser SD-sendinger via HDMI (spesielt NRK1 og 2, samt TV2) så er billedkvaliteten *vesentlig dårligere* enn med Scart. Dagsrevyen idag via HDMI var rett og slett forferdelig (fæle farger og kontrast). HD-kanalene blir imidlertid bedre via HDMI enn Scart.

Selv om SD-kanalene er akseptable via Scart, mener jeg bildet var bedre med den gamle satelittuneren (1 kr fra CD). Har ikke giddet å bytte om for å sjekke ennå.

Kan det være noe feil på tuneren jeg har mottatt, eventuelt selve HDMI-kabelen?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bruggern
    Har fått koblet opp HD-tuneren til CD til min Panasonic 42PV500 (HD Ready). Har tittet litt på HD-kanalene, og greit det er jo skarpt, men er det virkelig HD? Er det mulig å være i tvil om det? Burde jeg ikke sagt med en gang: "WOW - dette var andre boller"? Jeg mener jeg har sett like skarpe bilder på gode SD-sendinger. Hadde forventet meg mer. Jeg vet at ikke alt som sendes på HD-kanalene er HD, men nå har jeg da sett en del sendinger uten å utrope "WOW".

En annen ting er at når jeg ser SD-sendinger via HDMI (spesielt NRK1 og 2, samt TV2) så er billedkvaliteten *vesentlig dårligere* enn med Scart. Dagsrevyen idag via HDMI var rett og slett forferdelig (fæle farger og kontrast). HD-kanalene blir imidlertid bedre via HDMI enn Scart.

Selv om SD-kanalene er akseptable via Scart, mener jeg bildet var bedre med den gamle satelittuneren (1 kr fra CD). Har ikke giddet å bytte om for å sjekke ennå.

Kan det være noe feil på tuneren jeg har mottatt, eventuelt selve HDMI-kabelen?
    Jeg tror ikke det har noe med HDMI kabelen å gjøre. Det er jo digitalt signal så enten virker det eller så virker det ikke.

Desto mindre skjermen er desto mindre vil sannsynligvis forskjellen bli. 42" er vel ikke spesielt stort i HD sammenheng. Et ekstremt bra SD signal (NRK er jo i særklasse) vil sannsynligvis være ganske bra på en 42". Hvor langt unna TV'n sitter du ?

Kvaliteten på Discovery HD og CANAL+ FILM HD varierer fra program til program. Ikke alt har tydligvis like bra kvalitet i produksjonen. Discovery tillater også opptil 30% SD på HD kanalen.

Min Pioneer 507XA er også ekstremt snill mot SD signaler men jeg ser godt forskjell mellom NRK SD og HD kanalene, spesielt på sport.

Pass på at Sagem mottageren sender ut 1080i på HDMI. Default står den trolig til 720p.

Side 20 av 20 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •