Canal Digital kommer med HDTV - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 20 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 398
    Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av nikjoh
    Hei Leste en del om at CD er nødt til å gi kunder (som har kjøpt HDready mgeg 2 -mottaker fra grundig) en ny mottaker gratis når mpeg 4 kommer på markedet. Noen som vet om dette også gjelder for dem som har kjøpt HD mottakeren fra Force (force505.. godkjent av CD) ??
    Har lest for en stund siden at du må betale et mellomlegg for å bytte, ca. 1000 kr ble det sagt den gangen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Tragisk egentlig at vi ikke har fotballVM i HD...Så Italia-Ghana i HD 720p i kveld, og dette er bare snadder! :-)

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet hva som skjer her da? Blir det noe HD til "folket" ?

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les første innlegget i Lyd og bilde. Plutselig ble lyd og bilde gutta positive til digitalt bakkenett da de hørte at det skulle bygges klart til HD i mpeg4. Så i løpet av 1-2 år så har vi kanskje NRK og TV2 i HD. Ser hvertfall meget lovende ut dette nettet.

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :wink: Tror nok det er lenge til at vi får HD via det digitale bakkenettet, lo litt da jeg leste den lederen....

Tenkte nok mere på canal digital sine "planer" om flere hd kanaler til høsten og tilgjengeligheten på godkjent dekoder for disse, samt omleggingen til mpeg 4.
    September 2006 har jo vært nevnt både her og der, men det har jo bare blidt stille........

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av langbein
    :wink: Tror nok det er lenge til at vi får HD via det digitale bakkenettet, lo litt da jeg leste den lederen....

Tenkte nok mere på canal digital sine "planer" om flere hd kanaler til høsten og tilgjengeligheten på godkjent dekoder for disse, samt omleggingen til mpeg 4.
    September 2006 har jo vært nevnt både her og der, men det har jo bare blidt stille........
    Skjønte ingenting av den artikkelen av lederen i L&B. "Gratulerer med HDTV Norge" ??
    Det digitale bakkenettverket er jo ikke ensbytende med HDTV, i hvert fall ikke til å begynne med.
    Venter selv at Canal Digital skal komme med HD-dekoder. Ville tro at vi hører noe snart, ikke lenge til 1. September da de nye kanalene skal lanseres.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så når dette er tilgjengelig, og ikke NRK og TV2 har begynt med HD enda, så kan man bestille Canal Digital sin HD pakke i tilegg til de andre kanalene med HD dekoder og motta dette via antenna på taket? Evt. kabelnettet hvis de støtter dette?

Skal satse fullt på HD neste år :-D HD in my heart :-P

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det nærmer seg september...

Er det noen der ute med inside information fra CD om når det blir HD TV - altså noe mer presist enn "i løpet av høsten"?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om Viasat har planer om HD TV? Hvorfor er Viasat så mye billigere en Canal Digital?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Er det noen der ute med inside information fra CD om når det blir HD TV - altså noe mer presist enn "i løpet av høsten"?
    Jeg mottok fra en god kilde idag meldingen om at HD fra CanalDigital er utsatt til etter jul.Det betyr jan.07.Det vil ikke være tilgjengelig MPEG4 boxer før den tid.TRIST!!!!
    Stølen

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var trist. men når det ikke kommer PL i HD før tidligst neste år allikevel, så kan jeg like gjerne vente litt. Jeg er i hvert fall ikke klar til å hoppe på den Sagem-boksen svenskene har fått...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper ikke det stemmer, jeg vil ha HD og Canal Plus nå. Hmmm. Da vil jeg vurdere abonnement hos Sky. Med Sky er det vel mulig å få Premier league i HD også?

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper da også at de ikke begynner å ta betalt for C More HD fra 1.9 som de har varslet - og som det fortsatt står på www.canalplus.no.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Håper ikke det stemmer, jeg vil ha HD og Canal Plus nå. Hmmm. Da vil jeg vurdere abonnement hos Sky. Med Sky er det vel mulig å få Premier league i HD også?
    Ja.Sky sender PL i HD nå,men vi sliter med å skaffe boxen.Jeg leste et sted at
    det var en backlog på bortimot 60000 stk HD-box??? Da kan det ta litt tid,men vi jobber veldig med saken.
    Stølen

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange har vært negative til hvor interessert menigmann vil være i HDTV/HD-DVD/BD. Men i Storbritania har i hvert fall Skys HD introduksjon gått over all forventning. Jeg vurderer å skaffe meg et abonement selv også. Men det blir ikke før DM8000 ankommer.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Mange har vært negative til hvor interessert menigmann vil være i HDTV/HD-DVD/BD. Men i Storbritania har i hvert fall Skys HD introduksjon gått over all forventning. Jeg vurderer å skaffe meg et abonement selv også. Men det blir ikke før DM8000 ankommer.
    Regner med å kunne bruke DM8000 både til sky og canal digital? Er ikke det et sjansespill?

Newcomer Kristian`s Hifi sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøft, det kunne jeg også tengt meg, men har ingen tv og vise det på!:-?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg er inne på programsidene til Sky HD hver dag og ser hva som sendes og det blir jeg både glad for innholdet og forbannet for at vi ikke kan ta del i før vi får fatt i boxene.You`ll never walk alone høres og ser best ut i HD!!!
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Jeg er inne på programsidene til Sky HD hver dag og ser hva som sendes og det blir jeg både glad for innholdet og forbannet for at vi ikke kan ta del i før vi får fatt i boxene.You`ll never walk alone høres og ser best ut i HD!!!
    Stølen
    Men du må fortsatt ha en grandtante i London for å få tak i abonnement, ikke sant? Og jeg antar at antennen må være på størrelse med den SETI-parabolen i Puerto Rico? Bare å gi meg en lyd om det finnes måter å skaffe seg slikt på.

Hvis noen har en kraftig HTPC så kan man kjøpe et slikt kort (tilgjengelig i slutten av sept) :
    http://www.dvbshop.net/product_info....nXP--MCE-.html

Det støtter DVB-S2 (som vel sky sender over?) og vanlig DVB-S. Mpeg4 dekodingen tar programvaren seg av seff, men er vel anbefalt og ha et bra skjermkort med HDTV dekoding i.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Regner med å kunne bruke DM8000 både til sky og canal digital? Er ikke det et sjansespill?
    Sjansespill? Jeg kommer nok ikke til å skaffe Sky-kort før jeg evt vet det går.

Side 19 av 20 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •