Canal Digital kommer med HDTV - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 20 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 398
    Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sendte mail til Canal Digital Norge og spurte om det også ville bli gjennomført innbytte i Norge og fikk til svar at innbytte vil bli gjennomført her også.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Da ser det ut til at HD endelig er tilgjengelig, og selv med mpeg4 dekoding garantert! Så lenge Canal Digital går ut og garanterer for bytte fra sentralt hold bør det jo være greit.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Da ser det ut til at HD endelig er tilgjengelig, og selv med mpeg4 dekoding garantert! Så lenge Canal Digital går ut og garanterer for bytte fra sentralt hold bør det jo være greit.
    Det var bra!
    Stølen

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men HVOR får man tak i CD-subsidierte HD-tunere/HD-parabolpakker?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av JoonGoii
    Hva innebærer denne innbytte-avtale før kjøp ?

Regner med at de fleste har vært utsatt for "smarte" selgere som sier ja til hva som helst så lenge de får prakka skiten på deg.
    Det er alltid best og vite og ikke bare tro.Jeg er overbevist om at det er bra at vi alle på dette forumet jobber for at vi skal finne frem til gode informasjoner og fakta, som alle har glede av. Det er det som gir håpet og troen på at ting går fremover. Du må lære deg å stole på folk på dette nivået her. De fleste gir info i aller beste mening og la oss være glad for at enkelte har tilgang til info, som de vil dele med andre.Nå er det bekreftet at det er en bytterett så la det bli med det.
    Stølen

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Genialt hvor kjøper jeg dekoder?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Spørsmålet er også om CD vil tilby HD over bakkenettet... Vi uten satellitt må vel enda vente noen år på HD...? Typisk!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjørt denne løsningen siden CMORE HD sendingene startet:

Streamer fra Dreambox til HTPC med Media Player Classic/VideoLAN,
    PCen er koblet til projektor (DVI) og til TVen (s-video).
    Har integrert det i Meedio.
    Opptak funker ikke optimalt på PCen, men opptakene på Dreamboxen er 100%.
    Har også DVB-S i PCen, og men p.g.a. problemer med opptak så bruker
    jeg mest streaming fra Dreambox.

(Med Media Player Classic kan man også få en slags "timeshift" funksjon.
    Kan i allefall trykke pause midt en film og fortsette, fant det ut ved en tilfeldighet.)

HT

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Det er alltid best og vite og ikke bare tro.Jeg er overbevist om at det er bra at vi alle på dette forumet jobber for at vi skal finne frem til gode informasjoner og fakta, som alle har glede av. Det er det som gir håpet og troen på at ting går fremover. Du må lære deg å stole på folk på dette nivået her. De fleste gir info i aller beste mening og la oss være glad for at enkelte har tilgang til info, som de vil dele med andre.Nå er det bekreftet at det er en bytterett så la det bli med det.
    Stølen

HVOR? har du en link til en offisiell uttalelse som er NORSK? Ikke navngitte kilder kan vel neppe regnes for "bekreftet".

Kan ikke noen sende inn en mail til cd å spørre da, slik at vi får en uttalelse fra de?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av anti-liv
    HVOR? har du en link til en offisiell uttalelse som er NORSK? Ikke navngitte kilder kan vel neppe regnes for "bekreftet".

Kan ikke noen sende inn en mail til cd å spørre da, slik at vi får en uttalelse fra de?
    Fikk bekreftet per e-post fra informasjonssjef i Canal Digital Norge at innbytte skulle bli gjennomført i Norge. Hvis du hadde lest posten min ville du sett at jeg skrev

"Sendte mail til Canal Digital Norge og spurte om det også ville bli gjennomført innbytte i Norge og fikk til svar at innbytte vil bli gjennomført her også."

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok ikke at det holder med "hear-say"-metoden her, så jeg forstår bekymringen enkelte har.

For min del ville jeg ikke stolt på NOE som helst før det var bekreftet på CDs nettside, eller jeg hadde en håndfast e-post fra en langt oppe i systemet.

At noen har fått det bekreftet er vel og bra (dersom det stemmer), men selv ville jeg ikke brukt dette som gangbar info. CD selger jo ikke engang pakka selv.

"Better safe than sorry" er mitt motto. Man har brent seg på mye rart gjennom tiden, bare fordi "noen hadde en klar mening".

Intet vondt ment, men det er jo relativt mye som står på spill da!

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    For min del ville jeg ikke stolt på NOE som helst før det var bekreftet på CDs nettside, eller jeg hadde en håndfast e-post fra en langt oppe i systemet.

At noen har fått det bekreftet er vel og bra (dersom det stemmer), men selv ville jeg ikke brukt dette som gangbar info. CD selger jo ikke engang pakka selv.
    Har bedre ting å lyve om enn akkurat dette, sendte mail og fikk svar fra Cathrine Barth-Nossum som er informasjonssjef i Canal Digital. Hun burde være høyt nok i systemet til å kunne gi ett godt og konkret svar. At Canal Digital ikke finansierer pakken selv tror jeg det er flere grunner til:

- At tilbudet ikke er stort nok til at de vil reklamere for det
    - Systemet skal byttes ut om ikke altfor mange månedene.
    - Kjedene ikke har de største salgsargumenter med nåværende kanaltilbud, den vanlige mannen i gata legger ikke så mange tusen for en kanal. Hvis de velger å sende f.eks Fotball VM tror jeg det vil komme kampanjer hos de store kjedene.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Tror nok ikke at det holder med "hear-say"-metoden her, så jeg forstår bekymringen enkelte har.

"Better safe than sorry" er mitt motto. Man har brent seg på mye rart gjennom tiden, bare fordi "noen hadde en klar mening".

Intet vondt ment, men det er jo relativt mye som står på spill da!
    Hva mener du med at det er relativt mye som står på spill??? Det kan jo ikke være noe problem dersom du får en skriftelig bekreftelse om rett til bytte når du kjøper HD-tuneren. Jeg har en følelse av at noen ønsker å holde denne diskusjonen igang for en hver pris.Det er bekreftet at det ER BYTTERETT!!!!
    Stølen

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, du og jeg om det.

Tror likevel ikke at jeg gidder bry meg om å investere i dette før det blir interessant rent økonomisk.

De sier nemlig også hos CD at det i løpet av vårsesongen vil bli innført sponsing av HD-tuner opp i mot abonnement. NÅR dette måtte komme er selvsagt et uavklart spørsmål fra deres side. Kanskje også OM det vil skje. CD har jo ikke akkurat vært helt avstemte internt om fremdriften for egen tidsplan.

Inntil ting rører på seg og blir noe mer håndfaste tror jeg at dette er mitt siste innlegg i debatten.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du med at det er relativt mye som står på spill??? Det kan jo ikke være noe problem dersom du får en skriftelig bekreftelse om rett til bytte når du kjøper HD-tuneren. Jeg har en følelse av at noen ønsker å holde denne diskusjonen igang for en hver pris.Det er bekreftet at det ER BYTTERETT!!!!
    Stølen

Hvorfor skulle noen ønske det? Folk er bare opptatt av å ikke kjøpe en dekoder for 4000 nå for å måtte kaste den om et halvt år. Det er det det handler om.
    Uansett finner vi det ut når Mpeg4 kommer. Inntil det står på hjemmesiden til cd velger jeg å vente, som roco sier.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hvorfor skulle noen ønske det? Folk er bare opptatt av å ikke kjøpe en dekoder for 4000 nå for å måtte kaste den om et halvt år. Det er det det handler om.
    Uansett finner vi det ut når Mpeg4 kommer. Inntil det står på hjemmesiden til cd velger jeg å vente, som roco sier.
    Jeg vet ikke om du har tatt poenget.Du kaster ikke dekoderen du bytter den inn uten å betale for den nye MPEG4 boxen.Som du sikkert har sett så er det folk som her på forrumet som allerede har kjøpt HD-boxen og de har jo ikke kastet bort penger når de bytter inn og får en ny.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke om du har tatt poenget.Du kaster ikke dekoderen du bytter den inn uten å betale for den nye MPEG4 boxen.Som du sikkert har sett så er det folk som her på forrumet som allerede har kjøpt HD-boxen og de har jo ikke kastet bort penger når de bytter inn og får en ny.
    Stølen

jepp, tatt poenget. Forutsetningen er selvsagt at det faktisk ER slik du sier. Som sagt, velger jeg å vente til det er OFFISIELLT på CD's hjemmesider før jeg tar risken på mpeg2 nå.

Intermediate ROXY sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

C More HD og HD1 på samme tuner

Er det mulig å ta ned både C More HD og HD1 (Euro 1080) på samme tuner? Jeg tenker da på Grundig/Force HD tuner.
    Jeg mener Stølen skulle teste ut dette, stemmer ikke det?

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp, tatt poenget. Forutsetningen er selvsagt at det faktisk ER slik du sier. Som sagt, velger jeg å vente til det er OFFISIELLT på CD's hjemmesider før jeg tar risken på mpeg2 nå.
    CD kommer aldri til å gå ut offisielt med dette. Hvorfor i alle dager skal de gjøre det? De ønsker selvsagt å begrense hvor mange som faktisk kjøper en mpeg2 dekoder slik at kostnadene ved å oppgradere disse blir så liten som mulig.

Kjøpsmessig vil de klart komme til ansvar så lenge dette er en CD-godkjent dekoder. Hvis den slutter å virke etter 6 måneder, må vi som forbrukere kunne hevde at dette er en mangel på produktet og at CD ved kjøpstidspunktet måtte vite at de relativt raskt vil bytte standard.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av ROXY
    Er det mulig å ta ned både C More HD og HD1 (Euro 1080) på samme tuner? Jeg tenker da på Grundig/Force HD tuner.
    Jeg mener Stølen skulle teste ut dette, stemmer ikke det?
    Ja,det var mulig inntil CD ikke godkjente QualiTV tuneren,og stengte av signalet.Vi prøver å se på mulighetene om Grundig/Force kan gjøre det samme og vi har et par Irdeto Cammer vi skal prøve.Jeg skal gi tilbakemelding
    senere,men-vi ikke helt overbevist om et godt resultat.
    Stølen

Side 16 av 20 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •