Canal Digital kommer med HDTV - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 20 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 398
    Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan Stølen til en forandring begynne å dokumentere påstandene sine ?

sitat:

Den viktigste grunne til at CD "bremser" salget av godkjent Grundig box er at de må forplikte seg til å gi deg en gratis MPEG 4 box når de skifter system.
    Stølen

Hvor har du det fra at CD må gi en gratis box ved overgang til MPEG4 ?

Grundig / Force HD dekoderne har overhodet ingenting med CD å gjøre. Det at de er godkjent betyr kun at det leveres program kort til disse. Det er produsenten og kundenes sitt ansvar at de kjøper ett produkt som er "fremtidsrettet" og kan brukes om feks 2 år.

For ca 3 år siden kom overgangen fra stenging av analoge signaler til digital, og kan ikke huske at noen måtte levere gratis dekodere til kundene pga endring av teknologi.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager hvis man sklir litt ut her...

Jeg er på utkikk etter en tuner som har HD-mulighet, men jeg leser at mange ut av dagens tunere ikke støtter MPEG-4, noe som CD kommer til å bruke om ikke så lenge... Bør jeg kanskje ta å vente med å finne en tuner inntil det kommer rimelige tunere som støtter dette da..? Jeg ser _ofte_ på CD (spesielt Premier League), så jeg bør vel heller vente med å skaffe meg ny tuner da, eller? Har satt igang ny tråd her hvor jeg spør om mer detaljer om ønsket tuner.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canal Digital vil tilby fire til seks HDTV-kanaler i løpet av året.....

http://www.computerworld.no/index.cf...ikkel/id/57708

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av JoonGoii

sitat:

Den viktigste grunne til at CD "bremser" salget av godkjent Grundig box er at de må forplikte seg til å gi deg en gratis MPEG 4 box når de skifter system.
    Stølen

Grundig / Force HD dekoderne har overhodet ingenting med CD å gjøre. Det at de er godkjent betyr kun at det leveres program kort til disse. Det er produsenten og kundenes sitt ansvar at de kjøper ett produkt som er "fremtidsrettet" og kan brukes om feks 2 år.

For ca 3 år siden kom overgangen fra stenging av analoge signaler til digital, og kan ikke huske at noen måtte levere gratis dekodere til kundene pga endring av teknologi.
    Dette er bekreftet av den leverandøren jeg kjøper fra.Det er også tidligere bekreftet av andre på denne tråden.Jeg synes du er rimelig ufin som påstår at jeg ikke dokumenterer mine påstander.Dersom du går til en lokal leverandør av CD og ber om garanti for å bytte til MPEG 4 så vil du meget sannsynlig få ja.Jeg har et annet problem og det er at dersom jeg oppgir alle kildene jeg bruke så er de ikke villig til å være mine kilder lenger.Det har du sikkert forståelse for.Dersom du ikke er intressert i mine kommentarer lenger så har jeg ikke behov for å gi forumet noen av mine informasjoner.Det er vel også et faktum at svært mye av det jeg har gitt av opplysninger har visst seg å være riktig.At CD har prøvd seg på et innbytte beløp er kommet frem lenge etter at jeg hadde fått tilbud på HD-boxen og gitt opplysninger her på forumet.

Stølen

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hei Stølen

Vi setter pris på dine kommentarer, så "keep em' coming"!

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hdtv-kjør fra Canal Digital
    Av Christer Aasen | Publisert 16.02 2006 kl. 07:12
    Canal Digital vil tilby fire til seks hdtv-kanaler i løpet av året, og de har ennå ikke gitt opp fotball-VM. Hd-sendinger fra NRK må vi derimot vente lenge på.

Vi skal gjøre et ærlig og godt forsøk på å få frem hdtv før fotball-VM, sa administrerende direktør Svein-Erik Danielsen i Canal Digital på et møte i DigitalTV-forum i går.

Canal Digital vil få svaret på om de får tak i nok dekodere i midten av mars.

I Norge sitter NRK og TV2 på rettighetene til fotball-VM 2006. NRK har sagt nei til å sende i hdtv, men TV2 er på glid. I Sverige har SVT og TV4 bekreftet at de vil sende VM i høyoppløselig kvalitet..

Sendingene blir distribuert av Canal Digital over satellitt.

Mpeg4 er det som gjelder

Norske seere får ikke tilgang til de svenske sendingene, men hvis rettighetsinnehaverne sier ja, vil det bare stå på én ting, nemlig om Canal Digital får fatt i nok Mpeg4-dekodere i tide.

Dagens Mpeg2-dekodere som kan behandle sendingene fra den ene hdtv-kanalen som i dag er tilgjengelig i Norge, C More HD, er nemlig ubrukelig i forhold til Mpeg4-komprimmering som benyttes i fotball-VM og vil bli benyttet av de aller fleste innholdsprodusenter fremover.

Canal Digital satser nå fullt og helt på Mpeg4 og vil gå over til mpeg-4-komprimmering så snart dekodere er tilgjengelige.

Davidsen forteller også at Canal Digital planlegger flere hdtv-kanaler.
    Hdtv-pakke

- Vi regner med å ha en hdtv-pakke klar i tredje eller fjerne kvartal i år. Fire til seks kanaler er det vi håper få til, sier han.

Selskapet er i samtaler med flere internasjonale tv-kanaler som leverer film, sport og dokumentarer.

Det var forventet at teknisk direktør Arild Hellgren i NRK skulle svare på når NRK setter i gang med hdtv-sendinger. Tilhørerne ble ikke veldig mye klokere. Svaret handlet i korte trekk om at NRK vil tilby hdtv-sendinger når det digitale bakkenettet er ferdig utbygget og det analoge nettet er slukket.

Når dette skjer er det vel de færreste som vet, men vi snakker trolig om flere år.

- Vi skal ikke være de som presser dette inn i markedet. Men når seerne har skjermer som takler dette vil vi kunne tilby hdtv-programmer, sier Hellgren.

- At vi tilbyr noe før det analoget nettet slukkes er lite sannsynlig, men sannsynligheten for at vi gjør det etter det slukkes er ganske stor.

http://www.computerworld.no/index.cf...ikkel/id/57708

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Hører gerne om DiSEqC erfaringer med Grundig DSR 8560 HD/Force 505 HD. Har testet Grundig DSR 8560 HD og skrevet om denne på http://www.digitalt.tv/udstyr/hdtv/t...igdsr8560.aspx fik ikke DiSEqC til at fungere.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stølen, enig med lygren

digital.tv prøv å sett LNB-type til DiSEqC så kan du sette opp DiSEqC-svitsj menyen opp som vanlig.

Aner ikke hvorfor man må endre LNB-type til det :?

Gi tilbakemelding om det fungerer, please.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Hei Stølen

Vi setter pris på dine kommentarer, så "keep em' coming"!
    Takk for tilliten.Etter det vi vet vil Topfield sende inn sin nye HD-tuner til godkjenning hos CD iløpet av våren.Tuneren støtter både MPEG2 og 4,og har HDD i tillegg.Jeg skal komme tilbake når det flyter opp flere opplysninger.
    Men- det er mulig at produktet ikke vil være tilgjengelig før aug.06.La oss leve i håpet!!!!
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

sitat:

Stølen

Jeg har nå avsjekket dine påstander om at CD ikke har noe med Grundig og Force HD boxer å gjøre. Selvsagt har de det.CD står ansvarlig for sine forhandlere i denne saken. Forhandlerene kan IKKE ta dette økonomiske løftet alene fordi de ville bli holdt ansvarlig overfor brukeren dersom boxen ble helt ubrukelig ved overgangen til MPEG 4. Vi har noe som heter kjøpslov i dette landet.Det er derfor en avtale mellom forhandleren og CD. Det er også grunnen til at CD ikke vil ha mange boxer ut på markedet og HELLER IKKE tar betaling!!!! Neste gang du besøker en CD forhandler så spør, så slipper du å slenge med leppa!
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Jeg har nå avsjekket dine påstander om at CD ikke har noe med Grundig og Force HD boxer å gjøre. Selvsagt har de det.CD står ansvarlig for sine forhandlere i denne saken. Forhandlerene kan IKKE ta dette økonomiske løftet alene fordi de ville bli holdt ansvarlig overfor brukeren dersom boxen ble helt ubrukelig ved overgangen til MPEG 4. Vi har noe som heter kjøpslov i dette landet.Det er derfor en avtale mellom forhandleren og CD. Det er også grunnen til at CD ikke vil ha mange boxer ut på markedet og HELLER IKKE tar betaling!!!! Neste gang du besøker en CD forhandler så spør, så slipper du å slenge med leppa!
    Stølen
    En liten rettelse " heller ikke tar betalig for Cmore HD kanalen" Den inngår i en pakke uten ekstra betaling for øyeblikket.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke kjøpe en slik en http://www.humax-digital.de/products/PR-HD1000.asp som ligger til salgs på torget nå. Dette ser jo ut som alt det vi venter på. Det vil si, åpenbart ikke siden den er til salgs!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er også grunnen til at CD ikke vil ha mange boxer ut på markedet og HELLER IKKE tar betaling!!!! Neste gang du besøker en CD forhandler så spør, så slipper du å slenge med leppa!
    Stølen
    Jeg skal sjekke det siste når jeg får tid, men hva mener du egentlig med at CD ikke vil mange boxer ut på markedet og "HELLER IKKE tar betaling" ?

Betaling for hva da ? Boksen leveres IKKE av CD men av en forhandler.

Har ennå vanskelig for å se helt koblingen mellom CD og dekoderne. De dekoderne som CD er ansvarlig er de som er levert av de, og har Canal Digital på fronten, feks Handan CDC-5000/7000, div MHW bokser som feks Philips. I tillegg er det solgt Grundig 6450 modeller.

Når Viasat byttet kodesystem for 2 år siden til sommeren, ble bla Force, Samsung, Digiality m.m. ubrukelig. Fikk disse kundene da penger tilbake ? Neppe.

Mulig jeg tar helt feil, men inntil jeg ser en offisiell forklaring på dette fra andre enn anonyme kilder, så er det bare sundt å være skeptisk.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg skal sjekke det siste når jeg får tid, men hva mener du egentlig med at CD ikke vil mange boxer ut på markedet og "HELLER IKKE tar betaling" ?

Betaling for hva da ? Boksen leveres IKKE av CD men av en forhandler.

Har ennå vanskelig for å se helt koblingen mellom CD og dekoderne. De dekoderne som CD er ansvarlig er de som er levert av de, og har Canal Digital på fronten, feks Handan CDC-5000/7000, div MHW bokser som feks Philips. I tillegg er det solgt Grundig 6450 modeller.

Når Viasat byttet kodesystem for 2 år siden til sommeren, ble bla Force, Samsung, Digiality m.m. ubrukelig. Fikk disse kundene da penger tilbake ? Neppe.

Mulig jeg tar helt feil, men inntil jeg ser en offisiell forklaring på dette fra andre enn anonyme kilder, så er det bare sundt å være skeptisk.
    Grunnen til at CD IKKE vil ha ut for mange boxer er selvsagt fordi de må gi sine forhandlere garanti for at de gi kunden erstatningsbox i MPEG 4.Jeg har ikke anonyme kilder du trenger ikke være så veldig lur for å forstå hvilken type kilde jeg har???! Det er et faktum at HD-boxene er laget etter oppdrag fra CD og det har vært et økonomisk samarbeid mellom Grundig,Force.Digiality og CD,
    for å kunne komme igang med HD test-sendinger.Digiality ble ikke godkjent og valgte og komme tilbake til ny test etter at MPEG 4 er kommet.Grundig ble godkjent og av en eller annen grunn leverer Force samme boxen.Alt det jeg nå forteller har jeg full back-up på. Jeg synes at vi skal være glad for de kildene vi har og la disse få operere anonymt.Du får stole på at min genuine interresse for dette er ærlig og velment. Til de som er opptatt av Sky så gå inn på www.sky.com og se den nye teaser på HD de har laget.Det ser ut til at de vil legge ut priser iløpet av 14 dager.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at CD IKKE vil ha ut for mange boxer er selvsagt fordi de må gi sine forhandlere garanti for at de gi kunden erstatningsbox i MPEG 4.Jeg har ikke anonyme kilder du trenger ikke være så veldig lur for å forstå hvilken type kilde jeg har???! Det er et faktum at HD-boxene er laget etter oppdrag fra CD og det har vært et økonomisk samarbeid mellom Grundig,Force.Digiality og CD,
    for å kunne komme igang med HD test-sendinger.Digiality ble ikke godkjent og valgte og komme tilbake til ny test etter at MPEG 4 er kommet.Grundig ble godkjent og av en eller annen grunn leverer Force samme boxen.Alt det jeg nå forteller har jeg full back-up på. Jeg synes at vi skal være glad for de kildene vi har og la disse få operere anonymt.Du får stole på at min genuine interresse for dette er ærlig og velment.
    Stølen
    Men hvis du ikke sier hvor du har det fra er de jo vitterlig anonyme, eller? Kanskje ikke for deg, men for alle oss andre er de jo det, eller hva?

Hvordan har det seg at canal digital ikke sier noenting om at du får en mpeg 4 dekoder kastet etter deg når mpeg4 kommer da? Finnes det en uttalelse om dette på hjemmesidene deres? er det noen som har forsøkt å sende en mail til dem for å spørre om det faktisk er tilfelle?

Som det er nevnt tidligere i forumet her: hadde dekoderne som nå er hd godkjent vært levert av canal digital kan jeg forstå argumentasjonen din. Faktum her er at dekoderne er levert av Force og Grundig, hvilket vil si at canal digital har absolutt intet erstatningsansvar for disse dekoderene. Jeg vil gjerne se en uttalelse fra canal digital før jeg velger å satse på å tro det, og anbefaler alle som går å tenker på hd å sjekke dette før de "kjøper katta i sekken".

Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av anti-liv
    Men hvis du ikke sier hvor du har det fra er de jo vitterlig anonyme, eller? Kanskje ikke for deg, men for alle oss andre er de jo det, eller hva?

Hvordan har det seg at canal digital ikke sier noenting om at du får en mpeg 4 dekoder kastet etter deg når mpeg4 kommer da? Finnes det en uttalelse om dette på hjemmesidene deres? er det noen som har forsøkt å sende en mail til dem for å spørre om det faktisk er tilfelle?

Som det er nevnt tidligere i forumet her: hadde dekoderne som nå er hd godkjent vært levert av canal digital kan jeg forstå argumentasjonen din. Faktum her er at dekoderne er levert av Force og Grundig, hvilket vil si at canal digital har absolutt intet erstatningsansvar for disse dekoderene. Jeg vil gjerne se en uttalelse fra canal digital før jeg velger å satse på å tro det, og anbefaler alle som går å tenker på hd å sjekke dette før de "kjøper katta i sekken".
    "MPEG4 er det format alle fodboldkampene under VM bliver produceret i. Canal Digital vil således have MPEG4 set-top-bokse klar inden sommerens fodboldbrag går i gang og garanterer allerede nu, at alle nuværende og kommende kunder med HDTV abonnement kan få byttet MPEG2 bokse til en MPEG4 boks, når Canal Digital går over til at sende i MPEG4."

http://www.canaldigital.dk/templates...e____7740.aspx

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spiderworm
    "MPEG4 er det format alle fodboldkampene under VM bliver produceret i. Canal Digital vil således have MPEG4 set-top-bokse klar inden sommerens fodboldbrag går i gang og garanterer allerede nu, at alle nuværende og kommende kunder med HDTV abonnement kan få byttet MPEG2 bokse til en MPEG4 boks, når Canal Digital går over til at sende i MPEG4."

http://www.canaldigital.dk/templates...e____7740.aspx

Men denne er dansk.. jeg snakker om canal digital norge. kan jo selvfølgelig hende at canal digital norge følger danmark på dette, men hvorfor har vi da ikke hørt en offisiell uttalelse på dette?

Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men denne er dansk.. jeg snakker om canal digital norge. kan jo selvfølgelig hende at canal digital norge følger danmark på dette, men hvorfor har vi da ikke hørt en offisiell uttalelse på dette?
    Regner med at Canal Digital Norge følger Sverige og Danmark på dette punktet ja, men noen garanti kan jeg ikke gi. Har ikke vært i kontakt med dem om det enda, men skal sende en mail. At de ikke har annonsert så altfor mye rundt dette er jo kanskje fordi at NRK sa blankt nei til å sende f.eks fotball VM i HD og TV2 ennå ikke har bestemt seg.
    Vil tro at de som har kjøpt en av de to godkjente tunerene fra Canal Digital har fått informasjon om eventuelt oppgradering til MPEG4 når dette kommer.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg anbefaler at dere spør om dette før dere kjøper.Flere har hatt kontakt med meg og har fått avtale om gratis innbytte.Jeg har fortalt om hvorfor CD ikke går ut ned dette offisielt flere ganger på denne tråden. Spør forhandleren om innbytte-avtale før kjøp,så går det bra.
    Stølen

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva innebærer denne innbytte-avtale før kjøp ?

Regner med at de fleste har vært utsatt for "smarte" selgere som sier ja til hva som helst så lenge de får prakka skiten på deg.

Side 15 av 20 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •