Canal Digital kommer med HDTV - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 20 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 398
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Klage på hva da?

"CmoreHD" er en Canal+ kanal. Jeg ser det som helt naturlig at denne kanalen er en forlengelse av C+ pakka. Det er ingen av de andre C+ kanalene som kan velges separat.. grunnen til at den settes opp som en select kanal er selvfølgelig for at alle C+ kunder som ikke har HDTV utstyr skal kunne velge den bort.

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Klage på hva da?

"CmoreHD" er en Canal+ kanal. Jeg ser det som helt naturlig at denne kanalen er en forlengelse av C+ pakka. Det er ingen av de andre C+ kanalene som kan velges separat.. grunnen til at den settes opp som en select kanal er selvfølgelig for at alle C+ kunder som ikke har HDTV utstyr skal kunne velge den bort.
    Det vil jo si at "extra adventure" med blandt annet 2 discovery kanaler er en forlengelse av familiepakken eller entertain, men her er det imidlertid helt ok at kunden kun har Canal +.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det endelig ute noe mer info om Digiality Connectivity, eller Digiality CX-CI 624S som den også heter. Svenske L&B viser både bilder og spec på denne.

De sier den er CD godkjent. (Men den har ikke Media Highway)
    Den har 2 TV utganger, Primary og Secondary TV. Secondary TV har kun kompositt utgang (Med mindre èn av de to skartkonntaktene kan settes opp til secondary TV med s-video eller RGBs). Den kan vise og ta opp 2 forskjellig program samtidig på 2 forskjellige TV'er fra samme kort. Secondary TV kan også styres fra annet rom via trådløs link. Den har (kun) 80GB hard Disk.
    Den har DVI utgang, men ingen komponentutgang (Force 505SHD-SC har begge deler). Det står at den kan spille av fra HDD samtidig som den tar opp med pause og resumme funksjon (time shift). Men desverre står det at man ikke kan starte avspilning av pågaende timerinnspilning. Det er litt skuffende.
    Det står ingenting om MPEG2/MPEG4. Men det står at man kan ta opp HDTV på HDD og at dette skjer i MPEG2.
    Den har optisk S/PDIF som naturligvis støtter 5.1 lyd.
    Den har 2 CI plasser.
    Det antydes en usubsidiert pris på SEK 7500,- Det står ingenting om når den kommer på markedet. Men den er beskrevet som om den var tilgjengelig. Så forhåpentligvis er det rett rundt hjørnet.

Dette ser ut til å bli en meget interessant tuner.

Newcomer linser sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kult!!

Dette hørtes interesangt ut,,, skal ringe kompisen minn etterpå og høre om han vet når den blir tilgjengelig,,, kansje er den rett rundt gjørnet???

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av linser
    Dette hørtes interesangt ut,,, skal ringe kompisen minn etterpå og høre om han vet når den blir tilgjengelig,,, kansje er den rett rundt gjørnet???
    Den er ikke rett rundt hjørnet fordi den ikke er godkjent av CD.Det er også klart at de tunere som kommer med MPEG4 og 2 ikke vil være her før mai/juni. Jeg vil gi deg det råd å vente til MPEG 4 er tilgjengelig.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD har brukt over 3 mnd på å godkjenne nye HD tunere. Disse vil trolig være:
    - Grundig DSR 8560 HDTV
    - Force 505S HD-SC
    - Digiality Connectivity CX-CI624S

Alle med MPEG-2. Grunnen er at MPEG-4 chip ikke er ferdig utviklet for disse boksene. HD1 kanalen skal jo fortsatt sende i MPEG-2 til 2008. Og det er jo en grunn til dette, mange bokser med fremdeles MPEG-2. Jeg kan ikke tenke meg at MPEG-4 sendinger fra CD vil starte i 2006. Sky skal begynne å sende i HD i løpet 2006 i MPEG-2. BBC skal også begynne sende i HD men ikke i MPEG-4.

Så jeg tror det vil være verdt å satse på MPEG-2 inntil videre. Jeg vil iallefall, bare CD får ut finger'n snart!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Mui27
    CD har brukt over 3 mnd på å godkjenne nye HD tunere. Disse vil trolig være:
    - Grundig DSR 8560 HDTV
    - Force 505S HD-SC
    - Digiality Connectivity CX-CI624S

Alle med MPEG-2. Grunnen er at MPEG-4 chip ikke er ferdig utviklet for disse boksene. HD1 kanalen skal jo fortsatt sende i MPEG-2 til 2008. Og det er jo en grunn til dette, mange bokser med fremdeles MPEG-2. Jeg kan ikke tenke meg at MPEG-4 sendinger fra CD vil starte i 2006. Sky skal begynne å sende i HD i løpet 2006 i MPEG-2. BBC skal også begynne sende i HD men ikke i MPEG-4.

Så jeg tror det vil være verdt å satse på MPEG-2 inntil videre. Jeg vil iallefall, bare CD får ut finger'n snart!
    Det er en helt annen grunn til at det er bare Grundig ble godkjent pr.dato. Digiality trakk seg fra prosjektet fordi de måtte gjøre en del forandriger som ville ta tid.Da var lanseringen av MPEG 4 såpass nære at de ville vente med ny godkjenning.At Force ikke er blitt godkjent er en helt annen historie,men den vil jeg ikke komme inn på nå. Jeg har bestilt SKY HD box den støtter både MPEG 2 og MPEG 4! Grunnen til at CD ikke er veldig "higen" på å selge HD akkurat nå er at de må levere en ny MPEG 4 box gratis til den som kjøper Grundig HD MPEG 2 box idag.Det er skrevet i avtalen ved kjøp. CD skal etter det de sier servere oss 4 HD kanaler i 2006 i MPEG4!!!!!!! Videre kan jeg fortelle deg at de eneste i UK som skal sende HD er Telewest og SKY. BBC har produsert endel programmer i HD lenge for salg til utlandet og har ingen planer om oppstart av HD i 2006 utover de prøvetestene som SKY skal gjøre for dem.Du bruker setningen "jeg kan ikke tenke meg"! Veldig mange av disse opplysningene er helt åpne på bl.a. Sky. Når det gjelder CD så vil jeg anbefale deg å stole på at det jeg har skrevet er riktig. Jeg har en QualiTV tuner som jeg bruker på HD1 og andre testprogrammer,men jeg kan allerede nå si at jeg har prøvd å skaffe Premier kort,men det var fåfengt. Grunnen er at de sender i MPEG 4! QualiTV boksen kan ikke oppgraderes eller byttes inn! Så da så!
    Du er vel enig med meg at dersom jeg har rett så ser det bra ut.Sky skal begynne sine HD sendinger i april/mai før Fotball VM. Muligens for å få fart på salget???!!!! Salget av SKY`s HD MPEG4 /MPEG 2 box skal begynne i febr.2006. På SKY`s eget nettsted anbefaler de nå at folk skal forhåndsbestille. Det har jeg gjort!
    Stølen

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor har du denne informasjonen fra, Stølen? Vet du mer om Digiality boksen og tidslinje? Tror du Sky HD boksen vil funke med CD? Denne boksen er vel ikke ment for det nordiske markedet og vil mangle Conax? Men den har sikkert CI plasser for Conax CAM. Men tror du at du får CD kort til å virke med denne hvis CD låser kort til mottaker?
    Skriv gjerne noen ord om Force "historien" hvis du kjenner denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk høre via en Expert butikk (som igjen snakket med CD test-ansvarlig) Digiality boksen ville bli godkjent men at den kun har Mpeg-2. Så jeg vet ikke helt hva som er riktig, men en kan jo lure litt. Jeg tror CD har som målsetning å sende i Mpeg-4 i løpet av 2006 men om de klarer det er en annen sak. Se bare på den mislykkete lansering av Cmore-HD 1. sept i år. Ting tar tid. Ingen godkjente tunere som kan ta ned signalene. Kun QualiTV tuneren kan brukes selv om den ikke er en godkjent tuner. Ikke helt god planlegging spør du meg.

Mpeg-2 er jo safe teknologi så hvorfor stresse over på Mpeg-4 i 2006?
    Vet dette med båndbredde har mye å si for antall kanaler man kan sende, men det er bedre å sende kvalitet på innholdet på en kanal istedenfor alt mye rart på flere kanaler. La markedet få bli litt varmt først.

Selv om TV-selskapene sender i Mpeg-4 skal tunerene taklet dette skikkelig og det tror jeg vil ta litt tid. Men for all del, det beste er at vi kan bruke tunere som kan ta begge deler. Sky garderer seg antar jeg ved å selge en HD tuner som tar begge deler.

Jeg har veldig lyst til å få med meg OL i Torino samt VM i fotball i HD. Og om de sender i Mpeg-2 gir jeg F i. Jeg er villig til å kjøpe en Mpeg-2 tuner som varer ut 2006 enn å sitte på gjerdet hele tiden til disse Mpeg-4 tunere er ferdig utviklet og testet ut skikkelig.

Håper bare at CD vil snart gå ut med hvilket bokser som vi kan kjøpe. Prisen vil sikkert ligge rundt 5K.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Okay gutta... fakta kommer:

Jeg snakked med kompisen min i går anngående digialitjueren. Den ble IKKE godkjent av Canal digital. han hadde en med hd støtte på kontoret som støttet mpeg2 nå, og de hadde bestilt 100 slike. Ettersom canal digital ikke godkjente tjuneren så var planen at de ikke skulle ta inn flere. Canal digital sin hd kanal kommer til og gå over til mpeg4 rett over nyttår, og hvis folk da hadde kjøpt den digiality tjuneren kommer bildet da til og bli svartgrunnet format bytte til mpeg4. Grunnen til dette er at oppgradering til mpeg4 fra mpeg2 er HARDWARE og ikke software. Det han fortalte meg var at den nye Prosessoren til mpeg4 som digiality skal bruke regnes med og være ferdig i slutten av februar. Han sa derfor at det ivertfal kom til og gå et år før den nye digiality tjuneren med mpeg4 støtte kommer på markedet,, etter det han viste så kom hdtv til norge tidligst om 1 år. Og da snakket han ikke om qualitv greiene. han fortalte meg at det var dumt og kjøpe tjunere nå,, spesielt siden mange skal gå over til mpeg4 etter nyttår(husker ikke om han sa nyttår eller (juni/juli),siden da må mange kaste eller om de er heldig bytte inn tjunerene sine.De siste han fortalte meg var at "bare og smøre seg med tolmodighet"

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hvor har du denne informasjonen fra, Stølen? Vet du mer om Digiality boksen og tidslinje? Tror du Sky HD boksen vil funke med CD? Denne boksen er vel ikke ment for det nordiske markedet og vil mangle Conax? Men den har sikkert CI plasser for Conax CAM. Men tror du at du får CD kort til å virke med denne hvis CD låser kort til mottaker?
    Ring meg på 90 12 12 74.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg snakked med kompisen min i går anngående digialitjueren. Den ble IKKE godkjent av Canal digital. han hadde en med hd støtte på kontoret som støttet mpeg2 nå, og de hadde bestilt 100 slike. Ettersom canal digital ikke godkjente tjuneren så var planen at de ikke skulle ta inn flere. Canal digital sin hd kanal kommer til og gå over til mpeg4 rett over nyttår, og hvis folk da hadde kjøpt den digiality tjuneren kommer bildet da til og bli svartgrunnet format bytte til mpeg4. Grunnen til dette er at oppgradering til mpeg4 fra mpeg2 er HARDWARE og ikke software. Det han fortalte meg var at den nye Prosessoren til mpeg4 som digiality skal bruke regnes med og være ferdig i slutten av februar. Han sa derfor at det ivertfal kom til og gå et år før den nye digiality tjuneren med mpeg4 støtte kommer på markedet,, etter det han viste så kom hdtv til norge tidligst om 1 år. Og da snakket han ikke om qualitv greiene. han fortalte meg at det var dumt og kjøpe tjunere nå,, spesielt siden mange skal gå over til mpeg4 etter nyttår(husker ikke om han sa nyttår eller (juni/juli),siden da må mange kaste eller om de er heldig bytte inn tjunerene sine.De siste han fortalte meg var at "bare og smøre seg med tolmodighet"
    Jeg kan bekrefte at veldig mye av det du skriver er korrekt.MPEG 4 lisensen går ut i febr. og vil dermed bli tilgjengelig etter dettte, for en brøkdel av prisen på bruk av lisensenprisen idag.Den viktigste grunne til at CD "bremser" salget av godkjent Grundig box er at de må forplikte seg til å gi deg en gratis MPEG 4 box når de skifter system.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Skyboxen vil kun virke på på SKY, har bare en kortslisse.Den er ikke ment for kunder utenfor UK, men-hvem bryr seg om det.Jeg har hatt Sky plus i 2 år. Hvem vil ikke ha Sky One/Skysport/Skymovie/Discovery og 4 andre HD kanaler viss mulig? NB! Alle andre SD Skykanaler er også med i pakken om du ønsker det.Alt ligger på 28" West.Uten at dette er helt bekreftet så har Thomsonboxen(SKYboxen) 400 gig. HDD.Høres flott ut!
    Ha et riktig godt nytt HD-år!
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Skyboxen vil kun virke på på SKY, har bare en kortslisse.Den er ikke ment for kunder utenfor UK, men-hvem bryr seg om det.Jeg har hatt Sky plus i 2 år. Hvem vil ikke ha Sky One/Skysport/Skymovie/Discovery og 4 andre HD kanaler viss mulig? NB! Alle andre SD Skykanaler er også med i pakken om du ønsker det.Alt ligger på 28" West.Uten at dette er helt bekreftet så har Thomsonboxen(SKYboxen) 400 gig. HDD.Høres flott ut!
    Ha et riktig godt nytt HD-år!
    Stølen
    Det går litt fort i svingene siste dagen i året SKY ligger selvsagt på 28 øst og ikke vest. Legger sammtidig ut et lite tips om info.følg med på www.digitalspy.co.uk sammen med bl. Sky.com og avforums.uk så vil du finne mye nyttig.
    Stølen

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vel jeg bare sier det:

God Jul Og Godt Nyttår!!!!!

<------ PS: STØLEN!, slutt og se på puppene mine,, vet du stirrer og sikler... rofl,,

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

God Jul Og Godt Nyttår!!!!!

<------ PS: STØLEN!, slutt og se på puppene mine,, vet du stirrer og sikler... rofl,,
    jeg får nok mere ståpels av tanken på fantastiske HD bilder. Og-så varer de så mye lenger! Du vet det at det følger mye mas med de puppene, oppvask/tyting/forståelse og varme, og ikke minst etter en stund svigermødre!
    DET ER FÆLT DET!!!!
    Godt HD-år!
    Stølen

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser på Canal Digital at CMore HD nå er inkludert i standard C+ eller Entertain pakka.

Noen som har informasjon om hvorfor de har gått bort fra å selge CMore HD som egen tilleggskanal?

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med CD i dag og fikk opplyst at de jobber med en dekofer for mpeg4 som sannsynligvis kommer i juni. Kan noen her bekrefte dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av akseln
    Ser på Canal Digital at CMore HD nå er inkludert i standard C+ eller Entertain pakka.

Noen som har informasjon om hvorfor de har gått bort fra å selge CMore HD som egen tilleggskanal?
    Jeg skal prøve å få greie på det imorgen,men-grunnen kan selvsagt være at de har ikke så mye å selge???.Det har vært de samme filmene fra oktober og til nå med få unntak.En annen grunn kan være at de ikke vil ta jobben med å lage en egen pakke med alt det adm.arbeidet bare for kr.39,- pr.mnd.og nesten ingen kunder? Jeg tror nok at når de går over til MPEG 4 så skjer det nok noe med betalingen.
    Stølen

Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av langbein
    Snakket med CD i dag og fikk opplyst at de jobber med en dekofer for mpeg4 som sannsynligvis kommer i juni. Kan noen her bekrefte dette?
    "För att kunna följa fotbolls-VM i HD-format krävs en digitalbox med så kallad MPEG 4-konvertering. Canal Digital har beställt sådana och räknar med att de finns tillgängliga i tid innan VM drar igång den 9:e juni."

http://www.canaldigital.se/templates...e____7576.aspx

Regner med at også Canal Digital i Norge vil få MPEG4 bokser i juni måned, selv om det ikke er bestemt at de skal sende fotball VM i HD. Blir spennende å høre mer om hvilken tuner de velger og spesifikasjoner på den.

Side 14 av 20 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •