Canal Digital kommer med HDTV - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 20 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 398
    Newcomer linser sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Red face vel.

Fortsat ikke noe nytt om digiality tjuneren,, snakked med han på fredag,, og han sa at den er fortsat hos canal digital til test og gjennomgang. så han sa at det ikke var noe nytt og fortelle,,,, alle venter i spenning fortsatt.

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDTV-dekodere først klart til jul

Oslo (24.10.2005) - HDTV-kanalen ble lansert 1. september, men nordmenn får ikke tilgang til sendingene.

Teknisk direktør Terje Storhaug i Canal Digital sa den gang til Elektronikkbransjen at det snart vil bli godkjente bokser både fra Force og Grundig som vil komme i butikkene om noen få uker.

I mellomtiden er det gått nesten to måneder, og det er fortsatt ingen nordmenn som kan glede seg over HDTV (High Definition Television). HDTV gir sendinger med fem ganger så høy oppløsning som vanlige fjernsynssendinger.

Informasjonsansvarlige Cathrine Barth-Nossum i Canal Digital bekrefter til Aftenposten at det fortsatt ikke er tilgjengelige bokser, men mener de vil være til salgs før jul.

Teknologien krever at man har plasma- eller LCD-skjerm. Jo større skjerm, desto bedre kommer forskjellen i kvalitet fram. Bildene er sylskarpe selv om skjermen kommer opp i 60 tommer.

Canal Digitals C More HD er foreløpig gratis, men vil etter jul koste 39 kroner i måneden. HD-boksen antas å koste rundt 5.000, og i tillegg kreves en flatskjerm-TV som er merket HD Ready.

Det kan også by på utfordringer at C More HD blir sendt i MPEG-2 komprimering, mens det til neste år er ventet at nye kanaler vil benytte MPEG-4 kombinert med signalstandarden DVB-S2.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i dag familiepakken , kommer det til å gå ann å få bare denne kanalen for 39 kr måneden eller må en oppgradere til canal + kanalene .

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av laffen
    Har i dag familiepakken , kommer det til å gå ann å få bare denne kanalen for 39 kr måneden eller må en oppgradere til canal + kanalene .
    Må visst ha canal + pakka

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers takk til hele dritten. Har Canal+ pakka p.g.av fotball, og er i tillegg meget int. i å se HD,men det blir IKKE hos canal digital. Makan til møkkaleverandør skal man lete leeenge etter. Ikke svar på kundeservice, missvisende informasjon etc....Takke meg til DVHS eller en nettverksspiller og TS.filer.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Venter nå på den nye dreamboxen som har støtte for hdtv så da får de bare ta hva de vill (noen som hvet når denne kommer ut får salg.)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte mail til dem for et par uker siden. Fikk til svar at den skulle lanseres til fotballvm neste år.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Canal+ sitt programblad for november står det på side 4 at "...det finnes endelig bokser på markedet som kan ta imot HD-signalene". En telefon til kundeservice avslørte imidlertid at "det hadde ikke de hørt noe om".....

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Vel

Det kom ikke som noen bombe da,,, kundeservice på canal digital viste ikke at de skulle ha en hdtv kanal som het cmoreHD engang da jeg ringte dem for noen måneder siden,,,, alle andre viste det , men ikke kundeservice,,, så å stole på dem er ,,,,,vel,,,,, man får "fleksible" svar ,,, så tror ikke de er helt oppdatert på hva de skal ha.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spiller inn CMORE HD filmer nå på min Dreambox, funker det.
    For å se de som er innspilt så må jeg føre over TS filene til HTPCen.

Eller så funker det flott å streame fra Dreambox til HTPCen med VideoLAN.
    Dermed kan jeg se filmer på projektoren via DVI mens de blir sendt.

HT

Intermediate ROXY sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Godkjente tunere?

Sitat Opprinnelig postet av HT
    Jeg spiller inn CMORE HD filmer nå på min Dreambox, funker det.
    For å se de som er innspilt så må jeg føre over TS filene til HTPCen.

Eller så funker det flott å streame fra Dreambox til HTPCen med VideoLAN.
    Dermed kan jeg se filmer på projektoren via DVI mens de blir sendt.

HT
    Jeg trodde i min enfoldighet at det ikke var noen som kunne ta ned C More HD pr dags dato. De "godkjente" tunerne er jo ikke kommet enda.
    Ser noen av dere C More HD, og hva slags redskap bruker dere til å plukke ned godsakene?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De bruker enten dreambox kobla opp mot htpc eller de kjører qualitv tuner med conax cam.

En dårlig nyhet jeg også har fått gjennom jobb nå fra canal digital er at det er utsatt lansering av hd tunere til over nyttår, ser da også ut til at det kan gå mot februar da det vil bety at patentet til mpeg4 går ut og de slipper lisenskostnadene og kan kjøre rett over på disse istedet. Ikke vet jeg, den som venter får se går jeg utifra.

Intermediate ROXY sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Quali-tuner? - no way!

Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    De bruker enten dreambox kobla opp mot htpc eller de kjører qualitv tuner med conax cam.

En dårlig nyhet jeg også har fått gjennom jobb nå fra canal digital er at det er utsatt lansering av hd tunere til over nyttår, ser da også ut til at det kan gå mot februar da det vil bety at patentet til mpeg4 går ut og de slipper lisenskostnadene og kan kjøre rett over på disse istedet. Ikke vet jeg, den som venter får se går jeg utifra.
    Har fått ganske utvetydig svar fra CD ang bruk av Quali-tuner.
    Sitat fra CD kundeservice:
    "Når det gjelder den stengte CMore HD kanalen skyldes dette at vi ikke klarte å levere godkjente dekodere innen oppstart av denne kanalen. Da dette er en Canal Plus kanal og Canal Plus Norge som leverer denne har de allikevel valgt å sende denne kanalen. Men vi kan desverre ikke leverer denne kanalen til ikke godkjente dekodere. Derfor måtte vi desverre stenge tilgangen til denne for alle kunder som hadde denne.

Godkjente dekodere vil trolig komme i slutten av oktober eller begynnelse av november. Det vi vet er at dette vil trolig bli en Force dekoder og en Grundig dekoder. Quali-Tv dekoderene vil ikke bli godkjent av Canal Digital Norge AS. Dette da den ikke tilfredsstiller de krav vi setter til godkjente produkter. Vi setter strenge krav til våre godkjente dekodere og krever at disse fungerer over tid med våre kort. Gjør de ikke det vil de desverre ikke bli godkjent."

Jeg har Quali-tuner med conax cam, men ingen C More HD. Er det forskjellsbehandling ute og går her?

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herregud for et svar!!! Kanalen er stengt, men sendes likevel.... og de har stengt tilgangen for de som har ikke godkjente dekodere og det finnes ingen godkjente dekodere....

Å skyve brukerne foran seg med argumentasjon om at de må sjekke kvaliteten, er bare sprøyt. De tenker kun på seg selv og kampen mot Viasat. Oss forbrukere er taperne uansett hvordan de argumenterer.

Vi har jo hørt det samme før i forhold til tunerne som støtter både Viasat og CD.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av ROXY
    Har fått ganske utvetydig svar fra CD ang bruk av Quali-tuner.
    Sitat fra CD kundeservice:
    "Når det gjelder den stengte CMore HD kanalen skyldes dette at vi ikke klarte å levere godkjente dekodere innen oppstart av denne kanalen. Da dette er en Canal Plus kanal og Canal Plus Norge som leverer denne har de allikevel valgt å sende denne kanalen. Men vi kan desverre ikke leverer denne kanalen til ikke godkjente dekodere. Derfor måtte vi desverre stenge tilgangen til denne for alle kunder som hadde denne.

Godkjente dekodere vil trolig komme i slutten av oktober eller begynnelse av november. Det vi vet er at dette vil trolig bli en Force dekoder og en Grundig dekoder. Quali-Tv dekoderene vil ikke bli godkjent av Canal Digital Norge AS. Dette da den ikke tilfredsstiller de krav vi setter til godkjente produkter. Vi setter strenge krav til våre godkjente dekodere og krever at disse fungerer over tid med våre kort. Gjør de ikke det vil de desverre ikke bli godkjent."

Jeg har Quali-tuner med conax cam, men ingen C More HD. Er det forskjellsbehandling ute og går her?
    Jeg anbefaler deg å henvende deg til en godkjent Canal Digital forhandler.
    Da kan det hende at du får CmoreHD på Qualitv tuneren din.
    Stølen

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av linser
    Snakket for noen dager siden med kjærrulff som importerer digiality tjuneren. han er en god kamerat av meg...... uansett,, han fortalte meg at den nye digiality tjuneren 604 eller hva den het kommer til og komme enten først i oktober eller i slutten avhengig om den blir godkjent eller ikke.

han sa at enten kommer tjuneren 2. uken i oktober hviss den blir godkjent ellers så tar det ytligere 2 uker hviss den ikke blir det,,, de hart allerede sent over tjuneren til canal digital for test,,, blir spennende og se om den kommer først i oktober,,,
    Men hvordan går det med Digiality boksen???
    Oktober kom og gikk. Det kom ingen boks i slutten av oktober, og hvertfall ingen i begynnelsen. Noen må være feilinformert?...

Ikke bare sikler jeg etter HDTV. Men jeg er også uten opptaksmuligheter for tiden og vil ikke kjøpe noe annet enn en HDTV-tuner med HDD.
    Hvor blir det av Digiality Connectivity/604/624 (?) ???...

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Historien om de manglende godkendte modtagere til C More HD lader til at blive temmelig lang. Canal Digital meddeler, at de mod forventning ikke har kunnet godkende nogen af de HD-satboxe hardwareleverandørerne har leveret til test, fordi boxene ikke har haft en tilstrækkelig god sendekvalitet.

Meldingen er dog fortsat at godkendte HD-satboxe ventes på markedet indenfor kort tid.

Blandt modellerne der forventes at blive godkendt før eller siden er Grundig DSR8560 og én tilsvarende under Force navnet. Desuden afventer Digiality's Connectivity model godkendelse.

Kilde: Canal Digital

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Digiality

Snakked med han kompisen min i går,,,, da spurte jeg om det var noe nytt og fortelle om tjuneren,,, om han hadde hørt noe... men de sat fortsatt og ventet på uttaleser,fra canal digital,,, så ingen vet om tjuneren er godkjent eller ikke,,, eller om det har oppståt problemer,,,, ifølge han har ikke canal digital sagt noe som helst, så det kjaerrulf kjør nå er bare og vente,vente,vente,,,, og vente,,,,

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor må folk spørre om det samme GANG PÅ GANG ?

Klarer dere ikke lese det som er skrevet tidligere ?

Det kommer godkjente HD dekodere på markedet NÅR de er klar.
    Årsaken til at dette drøyer er at de IKKE er godkjente ennå.
    Dette gjøres for at kundene skal få en boks som fungerer 100 %.

Og til de som mener at dette ikke er viktig, så er det vel dere de samme som klager på alt som har med lovlige utstyr og abonnement, og skryter av Dreambox og alt annet utstyr som er i "gråsonen".

Gjett hvem dere kommer til å klage på og slenge dritt til hvis en 5000 kr HD dekoder plutselig begynner å gi svart bilde uten noen grunn som signal styrke eller oppdateringsproblemer ?

Jo - det er enten forhandlere dere kjøpte denne hos, eller innholds leverandørene som Canal Digital og Viasat.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkelt: Det er fordi folk her faktisk er veldig interessert i ny AV teknologi og selvsagt ønsker å vite når HD-boksene (som faktisk tidligere er lovet av CV) blir levert.

Så lenge de lover og ikke holder det de lover, må det da være lov til å lure hva som skjer

Side 11 av 20 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •