Amatør trenger hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Amatør trenger hjelp!

Har nettopp fått vite at kabel-tv ikke lar seg oppdrive der jeg bor. Vurderer derfor en tallerken på veggen. Problemet er at jeg er totalt grønn innen geskjeften. Etter hva jeg har lest om disse billigpakkene, ser ikke disse ut til å dekke mine behov for signalmottak.

Jeg ønsker å motta alle de nordiske kanalene som f.eks. NRK1 og 2, TV2, TVN, TV3, SVT1, SVT2 i tillegg til Discovery etc. Ettersom min kone er bulgarsk ønsker jeg også å motta diverse kanaler fra Bulgaria.

Mitt første spørsmål er hvilken parabol og tuner som kan fungere greit til dette formålet. Må denne i så fall være motorstyrt, ettersom de ulike kanalene evt. dekkes av forskjellige satelitter?

Hvordan oppretter man et evt. abonnement hos en utenlandsk leverandør av tv-programmer? Er imidlertid ikke sikker på om dette er påkrevd for de mest nødvendige kanaler med nyheter osv., men jeg spør nå likevel.

Hvordan kan jeg skaffe meg de nordiske kanalene, og evt. hos hvem. Vil dette i så fall bli vesentlig dyrere sett i forhold til tilbudspakkene som det stadig reklameres for. Hvordan fungerer dette med kort osv? Er dette med magnetstripe, eller hvordan i all verden funker det? Er det fortsatt mulig å få tak i piratkort?

Blir veldig glad for hjelp!

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å begynne med enkleste:
    STV1 og STV2 er ikke tilgjengelig via parabol, signalene finnes men kun for kabelselskaper. Eventuellt må du ha svensk abonnement.
    Canal Digital dekker alle de andre du nevner, unntatt TV3. Da må du også ha abonnement fra Viasat.
    Viasat har lagt om krypteringsystemet sitt det siste året, og i den forbindelse er det blitt problemer med å finne mottagere som er godkjent for både Canal Digital og Viasat. Sjekk andre innlegg på dette forum.
    Du trenger antagelig ikke motorstyring, faste antenner med flere hoder er nå det vanligste.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVT1, SVT2 og TV3 kan jeg vel alltids leve uten. Sånn sett virker Canal Digital å være et brukbart alternativ. Dersom man leier tilgang til deres kanaler pr. måned unngår man vel dermed bindingstid, dersom dette lar seg gjøre da!

Jasså, så man driver på med flere hoder nå! Jeg husker fattern hadde en svær motorstyrt tallerken sent på 80-tallet en gang. Den var motorstyrt og tok inn stort sett alt av tysk søppel. Ikke så om å gjøre med det, men dersom noen hoder duger til å ta inn Bulgarsk + en del andre europeiske kanaler, så begynner jo dette å ligne forretninger for meg. Er det forresten noe bra programmer som overføres uten at man må ha kort, abonnement etc.?

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noen gratiskanaler fra Bulgaria.