Sky Digital +BBC, ITV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 43
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sky Digital +BBC, ITV

Etter å ha sagt opp VIAHAT og kastet dekoderen ut av vinduet er jeg nå
    klar for å leie SKY Digital. Jeg leide Sky på nitti tallet men det var før de gikk digital. Den gangen hadde jeg en bekjent i London som leide for meg med dekoder og kort. Nå ser Jeg flere nettsteder som tilbyr salg av dekodere (Sky Boxer) og abo for vi som er utenfor the great UK.
    Det jeg lurer på er om noen har noe erfaring med noen av disse firmaene og kan anbefale meg et av dem.

På forhånd takk for tips

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker selv insat international som provider for Sky. De tar £120 i året for å opprettholde UK-adressen for deg, og Sky trekker via visakortet ditt direkte. £120 kan virke drøyt, men tatt i betratkning at Sky ikke har årsavgift og har et tilbud som er Canal Digital + Viasat tilsammen og enda litt til er det ikke så ille.

Vær også obs på at du for å få inn BBC og ITV må ha en relativt svær parabolantenne da disse ligger på Astra 2D som igjen er veldig rettet mot UK. I Oslo må man nok brått regne med 1,5 meter.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da regner jeg med at Stavanger eller vestlandet generelt er bedre egnet mottakssted for sky.

Men... hvilken størrelse må man opp i her? Og hvor langt er Astra 2D fra de "vanlige norske"?

DrE (som forøvrig lurer på om hans Force Frontier 55 antenne lar seg bruke)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det offisielle astra 2d-footprintet, så da kan du jo selv bedømme

http://www.ses-astra.com/satellites/...53,+54,+55,+56

Tror nok den force-greia er litt for liten. Den er ikke så kraftig som de skryter på seg at den er. Men bevares, det er jo bare å prøve... dette avhenger også noe av satellitt-tuneren du bruker. Noen aksepterer mer støy enn andre. F.eks. er Dreambox etter hva jeg har hørt en av de verste på dette området mens enkelte billigtunere har en mye bedre signal gain (paradoksalt nok)

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, du sier noe. Merker at antennen både er vanskelig å stille inn, pluss at SNR ikke blir særlig bra.

120cm ser ut som om er støttet, så da er det vel bare å få tak i en ny "dish" da :cry:

Noen andre på vestlandet som har testet dette?

DrE

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er dog ikke avhengig av Astra 2D for å få utbytte av Sky. Det aller meste ligger jo på Astra 2A og Astra 2B som har et footprint som helt greit dekker de med rundt 1m som bor lengst sør i landet. Jeg får inn alle transponderne på Astra 2A og 2B som igjen er rundt 90% eller så av Sky-kanalene. Det jeg ikke får inn er BBC (som er ukodet), ITV-kanalene, Disney-kanalene, Eurosport 2, Discovery H&L +1 (altså bare den timeshiftede versjonen), Sky Travel-kanalene og den timeshiftede "versjonen" av kanalen E4.

Av kanaler jeg synes holder en ganske høy standard som jeg får inn kan jeg jo nevne Channel 4, Five, Sky One, Sky Mix, LivingTV, UKTV-kanalene... så det er ingen grunn til å henge med hodet selv om man ikke får BBC og ITV

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er snakk om at ITV vil bli FTA kanal fra april. http://www.digitalspy.co.uk/article/ds18799.html

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner til det, men det er jo bare spekulasjoner om du leser litt mer nøye. ITV3 og ITV News er allerede FTA, så om ITV1 og ITV2 blir det etterhvert også vil det jo bli liggende et meget godt tilbud på 2D for de som får inn den. Men om ITV1 og ITV2 blir FTA avhenger mye av hva Sky går med på. Hvis ITV får en god deal med Sky så vil nok ITV1 og ITV2 fortsatt forbli kryptert, og muligens også ITV3.

ITV må uansett betale Sky for å få plass i EPG-en (hvilket de vil være veldig avhengig av siden mange ser dem via satellitt. Om Sky ikke vil ha kanaler i kanallista så er det ingen enkel måte å nå dem på da du har null kontroll over lista selv).

Personlig følger jeg med med ganske spente nerver, for det er snakk om at ITV skal kjøpe opp UKTV også, og da ryker muligens mange gode kanaler for min del dersom de flytter dem over til Astra 2D :/

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo ja,

I lihhet med førstemann her så er jeg også klar for å kaste ut både viaHat og cAnal digital for å melde overgang til SKY.

Har kikket på siden til Insat International og regner med at det er dem valget faller på. Jeg har holdt på mye med d2mac og m2 og alt det her, men har aldri "skrudd" noe på selve antennen. Skal flytte til nytt hus snart og tenkte derfor at jeg kan ta og sette opp alt på nytt igjen. Kunne godt tenke meg Ei antenne som tar inn Sky + ITV,bbc osv (Astra D??) Samtidig så kan det jo være greit å ha ett hode på denne som gjør at jeg kan ta inn 1 grad vest også sånn i tilfelle jeg må ha med meg noe på statskanalen.

Lurte derfor på om noen kan sette sammen en liten innkjøpsliste på hva jeg trenger. Må jeg ha motor og greier for å få til scenarioet ovenfor ? Hvor stor må antennen være når jeg bor i Kristiansand ? Hvor mye bør jeg regne med å betale ? Hadde satt veldig pris på om noen gadd å gi meg noen tips her.

mvh
    tommylad

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for en WaveFrontier Paket Toroidal 90. I denne pakken får du parabolskål 90cm, 4 lnb'er, 4 Vegs Switch og veggfeste. Den selges meget billig på http://www.neptunsat.com/se/default.asp
    ulempen med denne butikken er at de ikke sender til Norge, så man må over grensa og hente den på et svensk postcenter, hvis man ikke tar turen til Göteborg da, og sparer fraktpengene. Den selges også i norske webshopper, men det billigste jeg har funnet den til i Norge er 2200, du kan altså spare nesten 1000 kr på å hente den i Göteborg. Så det er nok den aller rimeligste løsningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for svar !

Men, er 90cm tilstrekkelig ? Var jo snakk om at en måtte ha 150cm i oslo ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toroidal er helt spesielle paraboler som gjør at de er like gode som mye større paraboler, er nok ikke noe problem å få inn Astra med denne.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan stort sett bare glemme å få inn Astra 2D om man ikke bruker en single LNB-parabol. Jeg har lest noe tester på dette her et sted, men husker ikke hvor og hvem som hadde skrevet. Så dersom planen er å få inn Astra 2D må man nok gå for en single-lnb-variant eller ha to antenner. Eller en motorstyrt Astra 2A og 2B går nok som en drøm med en sånn torodial, men spørsmålet er om man får alignet den slik at man får inn 1W. (Og bare så det er sagt, Sky-boxer funker UTROLIG dårlig med DiSeq-switcher koblet til. Har prøvd dette selv og det ble en ren fiasko)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit, så hvis man går for "2 paraboler løsningen" og man vil ha inn Astra D, hva bør man kjøpe da for å være helt sikker på å få det inn ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er dessverre ikke noe klart svar på dette, men jeg tror du har gode muligheter med rundt 100-120cm. Dette er såpass variabelt fra by til by så vanskelig å beregne. F.eks. er det enkelte steder i Stockholm hvor 85cm fungerer (!). Det jeg ville gjort er å hive opp eksisterende antenne og testet signalet med den tuneren du har fra før på transpondere som ligger på Astra 2D for å se hvor bra det måtte være.

Det er også en annen ting som avgjør når det kommer til stykket, valg av Sky-box er ganske kritisk når man bor i grenseland. Noen av boksene som f.eks. Pace 2500 har veldig lav signalgain, mens Pace 2200 har en del høyere. Det er en av Sky+-boksene som også skal være veldig bra, men jeg husker ikke hvilken for øyeblikket.

Til sist, et skikkelig LNB gjør også underverker. Invacom LNB-er er visstnok veldig godt egnet for støyete signaler. Dette er vel egentlig hva jeg kan gi av råd. Ønsker deg uansett lykke til og minner om at Sky ikke er verdiløst selv om du ikke får inn Astra 2D. Jeg er kjempefornøyd

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første skrittet mot å få SKYDIGITAL og BBC/ITV er nå gjort. Har nå vært i Gøteborg og handlet et monster av en antenne hos Neptun Sat. 120cm Oval offset antenne med den beste Invacom single LNB som var å oppdrive. Ekspeditøren hos Neptunsat mente at i Norge og Tønsberg hvor jeg bor, skulle ha store muligheter til å ta inn Astra 2D med antennen jeg kjøpte. Da kommer vi til mitt neste problem. Har alltid brukt noen til å sette opp mine tidligere paraboler, nå tenkte jeg at jeg skulle prøve selv. Hvordan finner jeg Astra satelitten? Hvilken posisjon stiller jeg inn parabolen på. det er vel forskjellig fra hvor man bor i landet. Er det noen som vet hvilken posisjon som må brukes i Vestfold, tønsberg?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal stille den inn mot 28,2 grader øst uansett hvor du bor i verden. Men for å få et godt resultat bør du muligens skaffe deg en satellittsøker. Jeg tror 1,20m muligens er litt lite for Tønsberg, men jeg er veldig interessert i å ha en oppfølging på denne saken for jeg leker selv med tanken på å kjøpe en større antenne. Måten å finne Astra 2D på er egentlig litt prøve og feile når du først finner signaler. Bruk en forhåndsinnstilt åpen kanal som f.eks Sky News eller CNN. Hvis du ikke bor urimelig langt unna jernbanestasjonen i Tønsberg kunne jeg godt ha tatt turen innom deg og prøvd å hjelpe...
    (Har tilgang til satellittsøker også, men jeg nekter å stå i stiger og justere )

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HVor mye måtte du gi for herligheten :?:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå endelig, etter mye styr fått opp disken og stilt den inn på 28,2 E.
    Astra 2A og B får jeg inn meget bra. Signalstyrke langt over det nødvendige. Men det er nok for lite med 120 cm disk i Vestfold da jeg ikke
    har vært i nærheten av å få inn noe som helst fra Astra 2D, vis jeg ikke har gjort noe feil da. Får også inn Eurobird med super signalstyrke.

Disken fra Neptunsat (120cm) kostet 1000 NKR inkl Invacom Single LNB.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er villig til å ta meg en tur til deg for å eksperimentere litt dersom du vil. Jeg får signal fra Astra 2D med en 100cm deler av dagen, og med en tuner med god signalgain (f.eks. Nokia 9802S) får jeg nok signal til å se noen av BBC-kanalene på den tida på dagen jeg har noe som helst signal. Si fra, så kan vi evt. avtale noe. Jeg har fortsatt tilgang på søker om du ikke har det selv (ofte bedre å justere etter enn signalmeteret i boksen).

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •