Sky Digital +BBC, ITV - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 43
    Newcomer Leffe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Når det gjelder Toroidal 90cm har jeg fått litt erfaring med den etterhvert. Bor ca. 4 mil sør for Stavanger, og bruker 7 stk. LNB på min Toroidal. Med disse tar jeg inn satelitter fra 1W til 28E ( Engelske Astra) Får bra signal på de engelske kanalene, også BBC kanalene som er ukodet. Slet litt til å begynne med for å stille inn slik at banen blir riktig og alle 7 hodene tar inn riktige satelitter samtidig. Men etter noe prøving og feiling har det fungert bra. Kan absolutt anbefale denne antennen, den er noe dyr men verdt hver krone.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Stavanger så er også signalet fra Astra 2D såpass sterkt at du kan ta det inn med 85cm, og det har nok ganske mye å si. Får du også inn ITV3? (Ukodet den også)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Jeg er villig til å ta meg en tur til deg for å eksperimentere litt dersom du vil. Jeg får signal fra Astra 2D med en 100cm deler av dagen, og med en tuner med god signalgain (f.eks. Nokia 9802S) får jeg nok signal til å se noen av BBC-kanalene på den tida på dagen jeg har noe som helst signal. Si fra, så kan vi evt. avtale noe. Jeg har fortsatt tilgang på søker om du ikke har det selv (ofte bedre å justere etter enn signalmeteret i boksen).
    Dette hørtes oppløftende ut. Kanskje BBC med 120cm disk ikke er så umulig alikevel. Har sendt deg en privat melding gjennom forumet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, ingen privat beskjed mottatt, men du kan jo prøve å sende en mail direkte til tomsk (at) powertech (dot) no.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Torodial 55

Hei

Jeg har en T55. Er det noen som har en T55 med hotbird som center og tar inn de lettest motakelige kanalene på 28,2. Klarer nemlig å ta inn 8 w helt greit, så etter det jeg kan se på footprint skulle det gå greit ?

Da jeg har en husvegg som muligens står i veien, hadde det vært greit å vite dette før jeg flytter parabolen.

Går det ann å bruke mindre fester og hoder for å kunne "presse" inn 7 - 10 og 16 øst ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sky tv fotball

er det noen som har peiling på hvor man kan få tak i tunere og abon?
    og eventuelt om en standard antenne fra viasat eller canaldigital vil virke.. holder forresten til i finnmark..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SkyTVCard

Her finner du alle opplysningene, både om bestilling, utstyr, montering etc.

Mvh Magpie

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SkyTVCard - linken

Og her er linken:
    http://www.skytvcard.com/

Mvh Magpie

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av esspeen
    er det noen som har peiling på hvor man kan få tak i tunere og abon?
    og eventuelt om en standard antenne fra viasat eller canaldigital vil virke.. holder forresten til i finnmark..
    Din største utfordring blir ikke å skaffe Skybox og kort,men å få signalet frem i Finnmark.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Footprints Astra 2

Footprints for Astra 2 finner man her:
    http://markets.ses-astra.com/satelli...otprints.shtml

Ut i fra disse skulle man i hele Norge få inn Astra 2 A, B og C, der også Sky sender.

Men Astra 2D (med de åpne BBC- og ITV-kanalene) er selvsagt ganske umulig å motta i Finnmark.

Mvh Magpie

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Muligens litt sent ute, men... når det gjelder Astra 2A og 2B (2C ligger for øvrig ikke på 28,2E enda) så er det nok ikke fullt så lett å få inn southbeamene fra dem om man kommer noe særlig lenger nord for Trondheim, og en god del av Sky-kanalene ligger også der. Det er mulig det kan gå med en antenne som er litt stor (type 2,4m og slikt, men ikke ta mitt ord for det).

Om du finner ut at det er dekning er Pace 2200 og 2600 de boksene uten harddisk som anbefales for mottak, fordi de har en veldig sensitiv tuner og derfor godt egnet i "svake" områder. Bokser man absolutt skal styre unna er Pace 2500, Amstrad og nyere Panasonic.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lurer på!

Hei, jeg har en 80 cm parabolskål. Bor i Trondheim.. Hva er sjansene mine for å få inn 28.2 E? Regner med at jeg ikke kan få inn astra 2D, men det gjør ingenting. Men får jeg in astra 2A, 2B med min lille parabol?

Forresten Sky One og Sci Fi, ligger vel ikke på Astra 2D?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, Sky One ligger dog på south beam-en, Sci Fi-channel vet jeg ikke. Du må nesten bare prøve, men jeg tror du stort sett bare vil få inn north beamene til Astra 2A og 2B, og da forsvinner i grunnen det meste. Vri antenna til 28,2E og se om du kan få inn Sky News (den er ukodet) og evt. hvor sterkt signalet er. Jeg er temmelig sikker på at Sky News ligger på en south beam, så dersom du får inn det er du ganske sikker. Du kan sjekke lyngsat (www.lyngsat.com) for å se hvor de enkelte kanalene ligger.

Det som ligger på Astra 2D som kunne vært av interesse er:

BBC 1-4, ITV 1-4, Disney Channel-kanalene, More4, E4 UK, ABC1 ... alt annet som er severdig ligger på Astra 2A og 2B. Så det er ikke et voldsomt tap, selv om jeg nok kunne ønsket meg Disney, More4 og ABC1... men det er fortsatt mye gromt igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde en liten hytte parabol som jeg satte mot Astra 28.2. Parabolskåla er sånn ca 40 cm. Jeg fikk en mottakk på Skynews, signalkvalitet på 55-60%. Men fikk ikke til å se, grunnet at jeg bruker en Force, som ikke har NDS. Eller spiller det ikke rolle om det ikke er NDS system(videoguard).

Edit: Kom til å tenke på at det kanskje var Eurobird1 jeg har funnet kanalene på. Er kanskje ikke det samme som astra det? Men fant jo masse kanaler som BBC one, ITV, Men & motors, etc

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal få bilde på Sky News, for den er ukodet. BBC og ITV som du har funnet er trolig test-streamer på Astra 2A eller 2B (jeg vet at en av ITV-kanalene har en test der). Men dersom du fikk 55-60% på Sky News så bør det jo faktisk funke fint med Sky Digital for deg, men du kan som sagt ikke regne med å få inn BBC, ITV, etc. (de testsendingene er blokket på Sky-boxene så du får dem ikke inn selv om de ligger der helt åpne)

Eurobird 1 ligger på 28,5E så du tar den fint inn på samme posisjon. Men jeg skal dobbeltsjekke at Sky News faktisk ligger på en southbeam. Poster jeg ikke mer her så gjør den nok det, og du skulle vel egentlig være temmelig sikret å få inn alt untatt 2D.

Edit:

Jeg har nå sjekket ut, og det er flere Sky News kanaler. De du ønsker å få inn ligger på frekvensen 12207V, symrate 27500 2/3. Dersom du får inn disse og et sebart bilde så kan du trygt satse på Sky Digital.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slc, hvor holder du til?

Helge

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg holder til i Sandefjord... hvordan det?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Nei, du sier noe. Merker at antennen både er vanskelig å stille inn, pluss at SNR ikke blir særlig bra.

120cm ser ut som om er støttet, så da er det vel bare å få tak i en ny "dish" da :cry:

Noen andre på vestlandet som har testet dette?

DrE
    Jeg har en Force 90 cm. som fungerer helt topp.Bor på Hundvåg og har hatt Sky plus idrift i 2.5 år.Ifølge parabolleverandøren jeg bruker, så er det flere som bruker 60 cm. her i Stavanger. Footprintet stryker akkurat innom sørvestlandet.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Jeg har en Force 90 cm. som fungerer helt topp.Bor på Hundvåg og har hatt Sky plus idrift i 2.5 år.Ifølge parabolleverandøren jeg bruker, så er det flere som bruker 60 cm. her i Stavanger. Footprintet stryker akkurat innom sørvestlandet.
    Stølen
    Jeg glemte å fortelle at footprintet jeg snakker om er Astra 2D, resten er ikke noe problem.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Jeg glemte å fortelle at footprintet jeg snakker om er Astra 2D, resten er ikke noe problem.
    Stølen
    Gode nyheter til oss Sky fans.Gå på www.digitalspy.co.uk og få med dere kanalfordelingen på HD-kanaler.Sterke rykter i avforums sier at Sky starter 1.4.2006. Ryktene sier også at boxen kun skal koste 199 pund? Dette er selvsagt for å få mange kunder med en gang.Boxen skal begynne og leveres i slutten på febr.06.Dette er nesten for godt til å være sant,og det kan selvsagt fremdeles være en aprilspøk i god tid, men "you never know"?
    Stølen

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •