Hvilken tuner skal jeg velge??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken tuner skal jeg velge??

Jeg har nå en Nokia 9802 s mottaker, men denne begynner å bli temlig dårlig, den henger seg ofte opp og er utrolig treig ved kanal bytte så jeg vurderer sterkt i å skaffe meg en annen. Saken er den at jeg ønsker en mottaker som er kompatibel med både Canal Digital og Viasat uten å måtte benytte en CA modul som jeg nå er nødt til, jeg har fått intrykk i at dette ikke er mulig, noen som kan bekrefte dette??

Tusen takk

mvh

Cooolman

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Hvilken tuner skal jeg velge??

Sitat Opprinnelig postet av Cooolman
    Jeg har nå en Nokia 9802 s mottaker, men denne begynner å bli temlig dårlig, den henger seg ofte opp og er utrolig treig ved kanal bytte så jeg vurderer sterkt i å skaffe meg en annen. Saken er den at jeg ønsker en mottaker som er kompatibel med både Canal Digital og Viasat uten å måtte benytte en CA modul som jeg nå er nødt til, jeg har fått intrykk i at dette ikke er mulig, noen som kan bekrefte dette??

Tusen takk

mvh

Cooolman
    Går bra det, men du må velge en tuner som Viasat har "godkjent" og den får du ikke om du kontakter Viasat og binder deg til en av deres pakker. Da får du en "godkjent" tuner på kjøpet.

PS! Finnes allerede "Viasat-godkjente" tunere ute på markedet, men regner med at de ikke er lette å få kjøpt brukt på grunn av dette....

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Hvilken tuner skal jeg velge??

Sitat Opprinnelig postet av Cooolman

Tusen takk

mvh

Cooolman
    STRONG SRT8700 og Triax DSI 354TX er mottakere som er viasat godkjente og har i tillegg støtte for Conax. Det som er med alle viasats godkjente mottakere er at de har en software(openTV) som gjør at det er og blir treigt ved kanalbytte. Det samme ved bruk av menyer. Du vil ikke merke noen forskell i det hele tatt hvis du bytter til en annen viasat godkjent mottaker, tro meg. Jeg har god erfaring med flere (hvis ikke alle) av disse boksene, og etter mitt syn er de helt ubrukelige når det gjelder det meste. Har selv en Nokia 9802 og en Dreambox, og Nokiaen brukes bare i nødstillfeller. På Triax og Strong o.l kan du ikke engang sortere kanalene i favorittlistene dine (duuuhhhh). Hvis Nokiaen din henger seg ofte ville jeg heller tatt en ominstallasjon av hele greia istedenfor å bytte til en annen viasat boks med akkurat de samme begrensningene i seg. Skal du ha en mottaker som er kjapp i kanalskifte og menyer kan den ikke ha verken OpenTV(Viasat) eller MediaHighway(Kanal Digital) software i seg. I allefall ikke med det minnet og prosessorkraften som kommer med mottakerene i dag. Da er det bare ett alternativ og det er å kjøpe seg en Dreambox e.l. og ha en godkjent mottaker i bakhånd (For abbonementets skyld).
    Ett annet tips er å slå av "automatisk applikasjons nedlasting" inne i barnesperre menyen på 9802. Da vi du merke at ting ikke henger seg ved spesielle sendinger som f.eks. Champions League.

Mvh

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skaff deg en Dreambox.

Her er en quote fra et annet forum (dreamboxforum)

Jeg vurderer å kjøpe viasat og cd original kort.

Her er hva jeg lurer på:
    1. Vil de fungere fint i db7000s ?
    2. Kan jeg dele kortene fra en db til en annen ?
    3. Vil dette fungere 100% ?
    4. Er det neoen ulemper ved å kjøre de på db ?
    5. Vil cardsharing fungere fint både i lokalt nettverk og ut på nettet ?
    6. Vil dben som jeg deler til merke om jeg restarter dben med kortene i ?
    (altså, vil de miste bilde om jeg gjør en oppdatering eller om strømen er borte en tid.)

Ringte til et par lokale forhandlere, men de sa at db ikke var godkjent til noen av kortene og at de sansynligvis ikke ville fungere på db.
    Svaret fra en av moderatorene:
    RE: Vurderer kjøp av viasat og cd original kort

--------------------------------------------------------------------------------
    Her er noen svar.

1. Vil de fungere fint i db7000s ? JA
    2. Kan jeg dele kortene fra en db til en annen ? JA
    3. Vil dette fungere 100% ? JA
    4. Er det neoen ulemper ved å kjøre de på db ? Du kan ikke spille spill
    5. Vil cardsharing fungere fint både i lokalt nettverk og ut på nettet ? JA
    6. Vil dben som jeg deler til merke om jeg restarter dben med kortene i ? JA
    Har selv DB og er meget fornøyd. Har montert inn en 2.5" disk som er så og si lydløs. Fungerer meget bra.

Punkt 5 som taes opp her omhandler om man kan dele kort mellom f.eks 2 dreamoxer i f.eks samme husstand. Har du en db i stuen og en på gutterommet er dette en suveren funksjon. Har ikke testet dette, men iflg forum innlegg så virker det perfekt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •