Tips til hvordan holde signalkvaliteten stabil på parabolen?
Viser resultater 1 til 6 av 6

Exclamation Tips til hvordan holde signalkvaliteten stabil på parabolen?

ok, nå er jeg mektig lei av å måtte stille inn parabolen på nytt hver 6 mnd i 3 år.... forb***** sensitive ughh det skal være!

har dere noen tips til hvordan jeg kan holde signalkvaliteten nogenlunde stabil? bor ute i ødemarka i nord, så jeg forventer ikke akkurat 100% på både styrke og kvalitet, det vet jeg. men hver gang jeg stiller det inn, får jeg iallfall ca ~95% på begge to, noe som er helt kurant her oppe.

jeg får til veldig bra signalstyrke, men kvaliteten forholder seg på søppel %...

det jeg har av parabolutstyr, er det klassiske fra CD; smart dekoder, lnb, vanlig parabol m/utstyr. jeg har kun behov for å få inn CD sine kanaler og that's it.

jeg har forsøkt meg med dishpointer.com-innstillinger, men er det en slags "dings" jeg kan punche inn det på, dreie/justere parabolen også sier den ifra når jeg har sterk nok signal? problemet med det her er at jeg må drasse med meg tv'en ut av huset (bokstavelig talt) for å kunne se hva som skjer av signalforandringer når jeg justerer parabolen.

har vedlagt et bilde av hvordan det ser ut med signalforholdene i dag, og i følge CD sin chat, så er det riktige innstillinger jeg har...

så. finnes det noe type ekstra utstyr jeg kan benytte meg av for å gjøre søkingen/justeringen "lettere" og mer praktisk enn at jeg må ha 1 person til å passe på signalene evt. drasse ut tv'en, eller?

har hørt om en jernstang som holder parabolen stabil, men jeg vet ikke helt om det er løsningen, eller?

og ja, jeg har en værbeskytter/paraply over lnb'en.

tips mottas med takk!
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		cd1.jpg
Visninger:	40
Størrelse:	1.14 MB
ID:		124746  

Sitat Opprinnelig postet av goodiegood Vis post
    ok, nå er jeg mektig lei av å måtte stille inn parabolen på nytt hver 6 mnd i 3 år.... forb***** sensitive ughh det skal være!

har dere noen tips til hvordan jeg kan holde signalkvaliteten nogenlunde stabil? bor ute i ødemarka i nord, så jeg forventer ikke akkurat 100% på både styrke og kvalitet, det vet jeg. men hver gang jeg stiller det inn, får jeg iallfall ca ~95% på begge to, noe som er helt kurant her oppe.

jeg får til veldig bra signalstyrke, men kvaliteten forholder seg på søppel %...

det jeg har av parabolutstyr, er det klassiske fra CD; smart dekoder, lnb, vanlig parabol m/utstyr. jeg har kun behov for å få inn CD sine kanaler og that's it.

jeg har forsøkt meg med dishpointer.com-innstillinger, men er det en slags "dings" jeg kan punche inn det på, dreie/justere parabolen også sier den ifra når jeg har sterk nok signal? problemet med det her er at jeg må drasse med meg tv'en ut av huset (bokstavelig talt) for å kunne se hva som skjer av signalforandringer når jeg justerer parabolen.

har vedlagt et bilde av hvordan det ser ut med signalforholdene i dag, og i følge CD sin chat, så er det riktige innstillinger jeg har...

så. finnes det noe type ekstra utstyr jeg kan benytte meg av for å gjøre søkingen/justeringen "lettere" og mer praktisk enn at jeg må ha 1 person til å passe på signalene evt. drasse ut tv'en, eller?

har hørt om en jernstang som holder parabolen stabil, men jeg vet ikke helt om det er løsningen, eller?

tips mottas med takk!
    Har bare ett råd. Få tak i en proff parabolmann. Har hatt parabol i 19 år nå, uten noe særlig annet problem enn vannrett snøfokk. Flyttet for et år siden og alt ble gjort av en proff. [emoji851][emoji851][emoji41]. Er så fornøyd med både CD og Viasat.

Sent from my iPhone using New Forum mobile app
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

kan jo bruke en billig "satfinder" sak, f.eks denne:
    http://www.clasohlson.com/no/SatFind...Q&gclsrc=aw.ds
    Marantz 6012+rotel rb1070, Focal Aria 906, SVS SB13-ultra

Hvis den er festet godt så skal ikke dette være noe problem. Har du bilde av parabolen og feste?

Stabilt feste er helt nødvendig. Et par mm bevegelse kan være nok til å miste signalet.

Det spiller jo ingen rolle. En slik paraply har omtrent null funksjon.

Har du montert den i et tre?

Lignende tråder

1. Svar: 3
    Siste melding: 12-20-2016, 17:29
  2. tips angående prosjektør, holde seg til optoma ?
    By gshock in forum Digitale projektorer
    Svar: 0
    Siste melding: 01-10-2013, 21:23
  3. Hvordan fungerer Nexa dimmere? Holde knapp nede eller 1 trykk?
    By Xene in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 1
    Siste melding: 09-04-2009, 01:04
  4. Nad C272! 2 Ohm stabil?
    By Vågen in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 4
    Siste melding: 06-22-2009, 11:14
  5. Signalkvaliteten på digital-tv (kabel)
    By andjoha in forum Satellitt
    Svar: 3
    Siste melding: 08-01-2005, 00:21

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •