Ny tuner fra Canal Digital m diseq-mulighet ?

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  1
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny tuner fra Canal Digital m diseq-mulighet ?

Vurderer kjøp av Canal Digitals nye tuner, men får ikke rede på om den kan ta imot signaler fra flere satellitter via diseq. Får ulik informasjon hos ulike personer hos Canal Digital på chat/telefon. Noen som har prøvd tuneren og kan si noe sikkert om dette ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,940
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg en linuxtuner.

3. Takk oddarildholden takket for denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45 Vis post
    Kjøp deg en linuxtuner.
    Fint å få reaksjon på mitt innlegg, men:Jeg har allerede en Linuxtuner som er helt ok. Men den gir ikke adgang til engelsk Premier League. Dermed må jeg ha en Canal Digitaltuner i tillegg. Det hadde vært ønskelig om den nye tuneren fra Canal Digital hadde hatt mulighet til å ta inn kanaler fra flere satellitter via diseq og fire LNB slik at jeg kunne greie meg med bare en tuner. Derfor (og fordi jeg har fått motstridende info fra Canal Digital via chat og telefon) spør jeg nok en gang om noen vet sikkert om den nyeste tuneren fra Canal Digital har denne muligheten.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,940
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor får du ikke Premier League på den???

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Premier League kan kun ses på tuner fra CD som er parret med kort fra dem.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,940
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt ørten Linuxtunere og har aldri hatt et paret kort. De har gått i alt jeg har hatt av tunere. Vet ikke om det er noe spes med pakken som Premier League ligger i da...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Premier Leaguepakken kan kun ses på merket (med tuner nr oppe i hjørnet på bildet) tuner fra Canal Digital fordi en dom i engelsk rettsvesen for ca ett-to år siden gjorde det ulovlig for britiske puber å vise PL-kamper via satellitt , Linuxtuner og kort fra norsk Canal Digital. Den gangen fikk jeg inn PL på min Linuxtuner, men dette går ikke lenger. Har lest mye på ulike forumsider, og jeg har ikke sett noen som har fått til å se PL på Linuxtunere nå. Men hvis du (Nordic 45) får det til, er det jo svært interessant å vite hvordan du gjør det. Fint at du tar deg tid til å svare på mine innlegg.
    Fortsatt lurer jeg på om noen vet om den nye tuneren fra Canal Digital har software som gjør det mulig å ta inn signaler fra flere satellitter via diseq-switch og fire LNB - jfr mitt opprinnelige spørsmål.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,051
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har begge de to siste tunere fra CD...den nyeste viser bare de norske kanaler...den forrige alle svenske og danske. Verden har gått videre og de nye boksene til både Viasat og CD er laget med vekt på deres strømmetjenester med nett tilgang. Ikke hvor mange satellitter du kan få inn.

Sent from my iPad using New Forum mobile app
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

10. Takk oddarildholden takket for denne posten
    Liker oddarildholden har likt denne posten
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,940
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oddarildholden Vis post
    Premier Leaguepakken kan kun ses på merket (med tuner nr oppe i hjørnet på bildet) tuner fra Canal Digital fordi en dom i engelsk rettsvesen for ca ett-to år siden gjorde det ulovlig for britiske puber å vise PL-kamper via satellitt , Linuxtuner og kort fra norsk Canal Digital. Den gangen fikk jeg inn PL på min Linuxtuner, men dette går ikke lenger. Har lest mye på ulike forumsider, og jeg har ikke sett noen som har fått til å se PL på Linuxtunere nå. Men hvis du (Nordic 45) får det til, er det jo svært interessant å vite hvordan du gjør det. Fint at du tar deg tid til å svare på mine innlegg.
    Fortsatt lurer jeg på om noen vet om den nye tuneren fra Canal Digital har software som gjør det mulig å ta inn signaler fra flere satellitter via diseq-switch og fire LNB - jfr mitt opprinnelige spørsmål.
    Jeg ser overhodet ikke på fotball så har aldri hatt den pakka. Jeg har dessuten holdt meg borte fra disse originale/lobotomerte mottakerne, da de kun er egnet til sine respektive kanaler, så har liten innsikt i dem.

12. Takk oddarildholden takket for denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk til Intermediate for klart svar. Dermed er den nye boksen fra CD uaktuell for meg, holder meg til den gamle (den lille hvite type 2850) hvor det ble foretatt en oppgradering slik at den tar inn kanaler fra flere satellitter. Får supplere med Linuxtuner til flersatellittmottak.

Lignende tråder

1. Anbefaling digital tuner for Canal Digital
    By SagaPer in forum Satellitt
    Svar: 5
    Siste melding: 02-13-2010, 22:08
  2. HD tuner vs vanlig tuner canal digital
    By Lionstar in forum TV-apparater
    Svar: 4
    Siste melding: 05-21-2009, 12:27
  3. Digital-tuner til kabel-TV, Canal Digital
    By haky123 in forum Satellitt
    Svar: 3
    Siste melding: 06-29-2005, 11:41
  4. Digital tuner til Canal Digital bakkenett.
    By Alx in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 4
    Siste melding: 01-21-2005, 20:52
  5. Svar: 7
    Siste melding: 07-27-2004, 07:36

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •