Kaon N550H2R vs Topfield TF5000PVR

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kaon N550H2R vs Topfield TF5000PVR

Hei

Lurte på om noen vet noe om disse tunerene, er usikker på hvilken jeg bør gå for. Vet at Kaon sine siste modeller har bedre hardware og mer avansert. Men Kaon er ikke kjent for så kjapp oppgradering av firmware.

Har hatt Topfield før , da en 4000, TF5000PVR er en bedre utgave denne har nok bedre firmware støtte framfor kaon.

Er det noen som har de nye Kaon tunerene , ville gjene høre erfaringer på dem. KSC N550H2R/KVR 1000S.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en annen eldre Kaon, og har nå studert spesifikasjoen til KSC N550H2R.

Må si dette ser ut som et spennende produkt. Kan bl.a. laste ned DivX filmer rett fra PC for avspilling fra tunerens HDD. Analog PVR, dobbel tuner, og annet bra ut. Synd at analogt opptak fra ekstern kilde (f. eks. videokamera) bare er CVBS. Dvs. kompositt.

Har du sjekket noe mer selv?

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt Topfield 4000, den feilet og jeg kjøpte 5500. Det er dessverre ikke bare positivt å si om denn, på enkelte ting er 4000 bedre.
    Det som er bra er at det er mye enklere å ta opp et program samtidig som man ser på et annet. 4000 kan dette, men man må 'trikse' litt for å få det til. Med 5500 kan man enkelt ha 2 opptak gående og samtidig se på en tredje kanal. Det er også noen fine betjeningsdetaljer, som å hoppe 30 sek fram i opptak.
    Men ulempen er at 5500 er vesentlig tregere på å vise bilde i en del situasjoner med start / stopp av opptak. Den har også vist seg en smule upålitelig, har mistet et par opptak. Det skjedde riktignok også på 4000.

Jeg syntes Topfield er bra, men usikker på om jeg vil anbefale 5500 over 4000.

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en topfield 4000 og en av tingene jeg har vært misfornøyd med har vært epg som av og til "mister" nåværende tidspunkt når en henter opp epg, så blir unødvendig mye scrolling. Dette ser ut til å være løst i siste firmwareupdate, så da er det i grunnen bare en ting til, og det er at opptak lagres kryptert, og når canal digital bytter alle kodene i programkortet, så er gamle opptak "borte"... Ellers er det en bra dekoder og milevis bedre enn leiedekoderene. Kjøpte først en kaon, men den var så ustabil at den sendte jeg tilbake og kjøpte topfield'en i stedetfor, viste atter en gang at en får hva en betaler for...

Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med at opptakene blir kryptert kan reduseres ved å bruke en CAM istedet for den innebygde modulen. Jeg hadde en Conax CAM fordi jeg hadde en Nokia først.
    Og når du opplever at den spiller av i svart pga krypteringen er oppdatert så bare la den spille, så rekoder den kortet etter en stund og bilde og lyd kommer igjen.
    Noe man må være obs på er at det er veldig vanlig at kortet blir rekodet mens man spiller av et opptak, og dermed tar det en stund før live sending kan dekodes igjen. Har opplevd at det går over 1/2 time.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Problemet med at opptakene blir kryptert kan reduseres ved å bruke en CAM istedet for den innebygde modulen. Jeg hadde en Conax CAM fordi jeg hadde en Nokia først.
    Og når du opplever at den spiller av i svart pga krypteringen er oppdatert så bare la den spille, så rekoder den kortet etter en stund og bilde og lyd kommer igjen.
    Noe man må være obs på er at det er veldig vanlig at kortet blir rekodet mens man spiller av et opptak, og dermed tar det en stund før live sending kan dekodes igjen. Har opplevd at det går over 1/2 time.
    Betyr dette at det er lurere å kjøpe tuner uten innebygget Conax og heller kjøpe Conax-CAM i tillegg? Konkret kjøpe 'TF4000PVR' fremfor 'TF4000PVR CoCI'? Eller får man da andre problemer i stedet?

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av metro
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Betyr dette at det er lurere å kjøpe tuner uten innebygget Conax og heller kjøpe Conax-CAM i tillegg? Konkret kjøpe 'TF4000PVR' fremfor 'TF4000PVR CoCI'? Eller får man da andre problemer i stedet?
    Problemene med avspilling på topfield 4000 lenge etter ser ut til å være betydelig redusert etter siste firmware oppdatering. Men jeg har også begynt å starte og stoppe opptaket kort tid etter at det er tatt opp, for da virker det som den tar vare på kodene (har opptak som fortsatt virker fint etter mange måneder).

Har en svoger som bruker en topfield 4000 med cam, men han har hatt like mye problemer som meg med at kodene "forsvinner" når han skal spille av gamle opptak...

Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av metro
    Jeg ville valgt det hvis det var et alternativ, vet ikke om noen måte det skulle gi problemer. Men vet ikke hvilke muligheter som eksisterer i dag for å kjøpe ren PVR og løs Conax CAM.

Å spille av kodete opptak er vel et problem uansett, tror ikke det har noe med software å gjøre? Det spiller en rolle hvordan du gjør opptaket for om det blir kodet eller ikke.
    På 5500 ser man på statusen om opptaket ble lagret som ukodet, delvis eller fullt kodet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så man kan lagre opptaket som ukodet og dermed sikre seg mota at det blir umulig å avspille?

Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det bør man sørge for hvis det er noe man skal ta vare på.
    Det er en kopieringsfunksjon som skal sørge for at et kodet opptak blir kopiert til et ukodet.
    Det er noe med at hvis man bruker fjernkontrollen mens opptak pågår så blir det lagret i kodet form.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •