SAT>IP

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: SAT>IP

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SAT>IP

Holder på å bygge hus og er veldig tvil om vi skal ha TV i det hele tatt. Vi har netflix, youtube og NRK nett-tv og dette holder nesten. Jeg vil imidlertid ikke avstenge muligheten for tv helt, men det medfører at jeg må gjøre et eller annet for å gjøre klart for dette. Det vil si trekke noen rør for ledninger.

Har funnet ut at jeg vil videreføre parabolløsning som jeg har i dag. Denne deler jeg med min mor så det er derfor den er billig og det nye huset er i grisgrendte strøk så jeg får ingen fiber dit.

Jeg anser allikevel COAX som gårsdagens kabel og har ikke lyst til å trekke denne overalt i hele huset. Unødvendig når man allikevel skal trekke TP-kabler overalt.

Har da funnet ut at det er noe som heter SAT>IP og synes dette ser veldig lovende ut. Man plugger da altså parabolen inn i en boks og setter inn kortet der. så kobler man boksen til nettverket. Mottakere kan være alt fra Smarttelefoner med SAT>IP-klient eller Smart-tver med samme klient eller egne dedikerte bokser som man kobler til TVen. Disse er da koblet til hjemmenettverket.

Når det gjelder selve boksen så ser jeg at noen tilbyr en LNB med IP-kabelutgang. Vet ikke helt hvor man skal dytte inn CAM og kort på denne da.

Prøvde å søke på dette forumet, men får ikke opp noen treff rundt dette. Noen som har prøvd eller har mer info om dette systemet? Tror vi kan si med en gang at det ikke blir installert noen coax.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,755
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dessverre, dette forumet er dødt.