Canal Digital Parabol og HTPC med TV-kort?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital Parabol og HTPC med TV-kort?

Er det noen som har erfaring med dette? Skal bygge en skikkelig HTPC-løsning å ha i stua nå og vurderer om jeg skal kaste inn et TV-kort mens jeg er i gang. Hvorfor? Jo fordi det er jo mer ryddig med en boks mindre i TV-benken og skal du først ha en HTPC for både spilling og multimedia, hvorfor ikke bruke den til TV også så det er en boks mindre å bytte imellom osv..?

Hva må man tenke på hva gjelder "kompatible" TV-kort osv..? Er det noen med bedre og dårligere kvalitet enn andre? Er det begrensinger om du kjører TV via TV-kort og Windows Media Center eller lignende løsninger? Tenker da på tilgang på kanaler, HD-kanaler, opptaksfunksjon, EPG, serieopptak osv..? Hvordan er det med bildekvalitet osv kontra det å kjøre ADB-5720SX tuner/dekoder?

Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ifølge HTPC.no så skal dette fungere fint, men at det krever endel konfigurering i Windows / software for å fungere men at så lenge det settes opp riktig så skal det være null problem og fungere helt knirkefritt og ikke ha noen baksider sammenlignet med det å bare kjøre det rett fra ADB-5720SX tuner/dekoder til/fra Canal Digital.

Det er da snakk om denne løsningen her; Canal Digital Parabol-pakke inkludert CAM
    Noe dyrt, men er jo en grei investering sånn sett så lenge det fungerer og jeg kan føle meg komfortabel med at det vil fungere i all overskuelig fremtid uten noen negative overraskelser.

De sa dog at de var usikre på TV2 Sport Premium da de selv ikke har testet TV2 Sport-pakken og hvorvidt den vil fungere, men hvorfor i allverden skulle det være et problem om alle andre kanalpakker fungerer? Er det noe supersært med TV2 Sport som kan skape krøll? Dette er en viktig problemstilling da 90% av det jeg ser på TV trossalt er Tippeligakamper og nå som TV2 har kjøpt opp C-More Fotball så blir det nok mye TV2 Sport Premium.

Anbefalte også anskaffelse av DVBLink TVSource programvarepakke, noe som lar meg sette opp en server på HTPC som kan streame direkte til klienter (støtter visstnok alt fra Windows, Mac OS X og til og med mobileenheter iform av iOS osv..) så jeg kan se på Live-TV med tapsfri kvalitet (så lenge jeg har god nok mobilnett/WiFi) på hvilken enhet jeg vil. Og det å fjernstyre TV-kanaler er jo null problem med Remote Desktop satt opp mot HTPC så det er jo en brillefin løsning, da kan jeg jo for førstegang faktisk begynne å se fotballkampene mine på den stasjonære PC-en uten å måtte ta til takke med horribelt dårlig bildekvalitet og bildeflyt som jeg får via TV2 Sumo og CSports..

Det jeg blir noe usikker på er hva de legger i at det kan være tidkrevende og omfattende å få satt det opp riktig? Ut ifra hva jeg har lest om Windows Media Center, eventuelt tredjepartløsninger som Mediaportal (ønsker primært å bruke Windows Media Center da jeg vil bruke MediaBrowser Classic for alt annet som er multimediarelatert, så det å ha alt i en og samme programvare er jo litt mer ryddig og "kvinnevennlig".) så skal det jo ikke være snakk om stort mer enn å få installert drivere for TV-kort, plugge inn antennekablene, velge riktig region og innstillinger i Media Center og det var det? Ser ikke helt hvordan dette kan bli sett på som krevende? Eller med beregner de tid på bygging av system, installasjon og oppsett av Windows osv..?

Lignende tråder

1. Canal Digital kabelTV-kort på parabol
    By kopfsick in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 3
    Siste melding: 09-17-2010, 12:57
  2. TV-kort med Canal digital parabol pakke
    By Kamikaze123 in forum Generell HTPC
    Svar: 7
    Siste melding: 11-23-2008, 18:08
  3. TV-kort til Canal Digital (Parabol)
    By Chris B in forum Generell HTPC
    Svar: 20