Er det mulig å ta inn noen av Canal Digital sine kanaler i spania, Alicante?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er det mulig å ta inn noen av Canal Digital sine kanaler i spania, Alicante?

Vi har et hus der nede og tv-kanalene blir i dag streamet, men dette funker dårlig. Så slo tanken meg, er det mulig med parabol å ta ned noen, eller kanskje alle canal digital sine canaler eller kanskje viasat el. der nede? Hvor stor skål må en i tilfelle ha?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeek Vis post
    Vi har et hus der nede og tv-kanalene blir i dag streamet, men dette funker dårlig. Så slo tanken meg, er det mulig med parabol å ta ned noen, eller kanskje alle canal digital sine canaler eller kanskje viasat el. der nede? Hvor stor skål må en i tilfelle ha?
    Jeg var å besøkte en kompis der nede som gjorde akkurat det der. Det er en del år siden og han hadde en diger skål. Med dagens lnb´r får du det sikkert til med en 60 cm. I værste fall 90.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har søkt litt på google og funnet ut at det er blitt sendt opp en ny satelitt, Thor 6 og at de fleste kanalene er eller blir flyttet til denne. Thor 6 er visst vanskelig å få inn, selv med store skåler(over 2 meter), så ser ut som jeg kan legge det hele på is...

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkelen min bor i dette området. Han har en boks som kobles til internett. Har alt av kanaler fra norge.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får inn alle norske og svenske kanaler (inkl tv2 sport) utenfor alicante med minste type skål og abonnement tiltekt skandinavere. flust av tilbydere av den slags. husker ikke navnet til leverandøren vår her og nå men..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis Vis post
    får inn alle norske og svenske kanaler (inkl tv2 sport) utenfor alicante med minste type skål og abonnement tiltekt skandinavere. flust av tilbydere av den slags. husker ikke navnet til leverandøren vår her og nå men..
    Jeg vet at det finnes lokale som selger abonoment. Greia er at disse egentlig er pirater som tar ned signalene og sender de via bakkenett. Hvis du ser på parabolen/skålen din så peker den nok ikke opp mot himmelen, men heller litt nedover. Men slik det er nå så er kanskje dette eneste mulighet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt parabolantenner for norske kanaler i 14 år i samme område. For å få inn Canal Digital, kan du se her http://www.lyngsat.com/packages/Cana...tal-Norge.html I kolonnen nest borterst til høyre står det Beam. Kanalane med T2 kan få få inn med en antenne på ca 1 meter. Kanalene med T2 kan du få inn med en antenne på 2,1 m.OBS: dette gjelder de vanlige kanaler, HD-kanaler trenger et hakk større antenner. Kanalene merket K1 og K2 må du anatgelig ha en antenne på over 4 meter.

Når det gjelder Viasat, kan du få inn alle vanlige kanaler med en antenne på 2,1m. Med 2,4m får du også inn HD-kanaler store deler av tiden. Med en antenne på 3m er det alltid stabilt (bortsett fra i ekstremt uvær).

Det er flere andre alternativer:

Mange steder er det "piratfirmaer" som sender signalene vi bakkenett, disse kan du motta med en parabol på ca 40cm. Jeg skriver pirat i gåseøyne fordi dette er ikke ulovlig i Spania. (Noen firmaer har blitt tatt, men de har jukset med moms etc. til den spanske stat.) Disse firmaene tar ned kanalene andre steder med store antenner. Kvaliteten var før dårlig, men den er nå stort sett grei. Du får de viktigste kanalene, pluss svenske, danske og engelske. Du må spørre naboer eller se i reklameblad hva som finnes der du bor.

Et annet alternativet er tilsvarende løsning via Internett. Du trenger ca 4/1 Mbps for å få grei kvalitet. (Raske bevegelser er ofte dårlige, så du vil nok neppe se pucjen i en ishokeykamp, fotballen kan tilsvarende være dårlig.) Dette kan du få inn over alt (ikke bare i Spania). Prisen for de to løsningene over er vel omtrent 25€ pr mnd, og kanskje 100€ i montering. Noen tilbyr å stoppe abonnementet i måneder du ikke er i Spania. Om du googler på scandinavian tv spain finner du nok en del av firmaene.

Via Internett og et abonnement hos firma som konverterer ip-adressen din til en norsk, kan du se på NRK, TV2Zumo og tilsvarende tilbud som om du er i Norge. I praksis blir kvaliteten omtrent som de to over, og det er ferre kanaler og dyrere.

Siste løsning er å kjøpe en Slingbox og sette den opp hjemme tilknytte parabol/kabel-TV/Riks-TV boksen du har der. Det krever at du har godt opplastinghastighet på Internett hjemme, minst 4 Mbps, gjerne mer. Og tilsvarende nedlasting i Spania. Da kan du se på alle kanaler du har hjemme.

Newcomer jotne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NRK kan du ta ned gratis. Søk etter og legg inn en plugin som heter "hola better internet" i google Chrome. Med den så kan du si at når du besøker nrk.no så skal du bruke proxy server i Norge. Fungerer greit og er gratis, samt du slipper å tenke, da den gjør alt automatisk.

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Internett linja i destinasjon landet har avgjørende effekt.
    Jeg har leilighet i Tyrkia med 17 Mbt nedlasting ( så alt hypernet , tilsvarende Telenor ADSL turbo i Norge )
    Hjemme i Norge har vi 35 mbit fibernett med Vu+Duo2 HD med Canal Digital kort .
    I Tyrkia har jeg tilsluttet en ny Vu+Solo SE med 1300 Mhz CPU .
    Benytter Black Hole image med "Remote Stream Converter" plugin på begge mottakere.
    Via denne plugin lastes ned kanallista fra mottakeren i Norge og deretter begynner man å strømme programmene .

Det er klart at en slik streaming krever ressurser og 2 stabile og raske internett forbindelser .
    Har laget meg separate favoritt lister bare med SD kanaler ( ikke HDTV ) , da sist nevnte krever opp til 10 mbit av linja . SD kanalene fungerer tilnærmet
    perfekt. Fordelen med "Remote Stream Channel Converter" er at den knuser ikke ( dekomprimerer) video kvalitet som f.eks. SLING , her får du samme kvalitet bilde og lyd som i Norge .
    I tillegg er man ikke parabol størrelse , vær forhold , osv.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På alle de nye VU boksene har do jo Transkoding. Den gjør det meget enkelt å streame til utlandet.
    Ulempen er at du går ned på kvalitet, men du kan jo sette den til det du klarer ut der du bor. (f.eks 3MB/s)
    Fordelen er at det er meget enkelt å bruke.

Åpne for port TCP 80 og 8002 i brannvegg.

Besøk IP fra til boksen fra utlandet. Finn den kanalen du skal se på og velg tv symbol til høyre (det som har transkoding).
    Ved VLC player så kommer da tv til deg.

Har du en boks med to tunere, så trenger du ikke bytte til kanal før du streamer.

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Jotne ,
    Er klar over "Transcoding " plugin , men som du nevner , det går utover video kvalitet.
    Men helt klart , hvis man disponerer med lav hastighet i utlandet , da er transcoding en god løsning å strømme
    norsk Tv .
    I Tyrkia koster Internet pakken jeg abonnerer på : ca. 200 kr. i måneden, men Internet skal man ha uansett og da tenker man , hvorfor ikke
    utnytte resursene fult ut
    Jeg bruker samme plugin hyppig i Norge , passer perfekt i lokal nettverk , da man trenger ikke å trekke koaksial kabler fra parabol i alle retninger , til alle mottakere, så lenge alle bokser i huset er tilsluttet lokale nettverket så kan jeg strømme kanaler fra den til den andre og omvendt .

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der jeg bodde før, hadde jeg 10Mbps ut, og da kjørte jeg bare direkte stream på alle kanaler is SD kvalitetet (krever ca 5-6Mbps).
    Skal se på "Remote Stream Converter", men regner med du må opp i 15-20Mbps for å stream HD i full kvalitet.

Lignende tråder

1. Canal digital i Alicante
    By arne.knudsen in forum Satellitt
    Svar: 5
    Siste melding: 03-08-2011, 14:04
  2. Hvorfor er alle Canal Digital sine kanaler kodet?
    By pegasus in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 3
    Siste melding: 06-07-2010, 15:05
  3. Svar: 22
    Siste melding: 09-08-2009, 15:59
  4. Svar: 8
    Siste melding: 01-14-2009, 23:07
  5. Svar: 1
    Siste melding: 08-19-2008, 21:31

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder