Byggekvalitet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Byggekvalitet

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Byggekvalitet

Hei,
    akkurat overtatt et hus med en liten 40cm parabol hengende på veggen og vurderer å sikte på 19.2 og kjøpe en rimelig linuxboks for å glo litt gratis på de fine tyske statskanalene. lever for tiden på gratis nrk via rikstv og netflix. er det noe mye erfaring med medi@link og vu+ her? forstår det slik at de begge kjører ymse enigma2 varianter, men hva med byggekvalitet mht støy, varme etc? det virker som vu+ ligger litt lengre fremme mht cpu, mens medialink er rimeligere og har mer nettbaserte tjenester. tanker? ser de har black panther for under tusenlappen noen steder, mens vu+ er noen hundrelapper mer, er det verdt prisforskjellen?

mvh fersk

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Medi@link har noen forskjelige varienter ut og går, de har også Enigma2 bokser likt som Vu+ sine modeller.

Alt er avheng av hva du er ut etter, men hvis ditt bruk er kun å se på TV fra Astra 19,2 som sender mange gratis kanaler, så er vel ikke noen problem å bruke hverken Vu+ eller Medi@link sine bokser. Vu+ har litt mer support, men bruker du Medi@link sin Enigma2 boks så kan du fint fine mange diverse software til dem også.

På markedet fins mange diverse bokser som er basert på E2
    Personnlig er jeg en Xtrend fan, siden disse boksene har både bedre byggekvalitet, bedre bilde syns jeg og i tillegg hyggeligere priser
    Xtrend kjører også på Enigma2 og har masse support.

Skal du ha en bilig variant så se på Xtrend ET 4000 HD, meget bra kvalitett vil jeg si, har en slik selv i barnerom og denne har blitt brukt av den miste i over 1 år nå uten noen problem.

Se her på x-sat 1300 kr for en ENIGMA2 boks er laterlig pris
    http://x-sat.no/xtrend/310-clark-tec...-enigma-2.html

mvh

bobi

Newcomer jotne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brukt VU+ i mange år og er meget godt fornøyd med de. Spesielt den nye VU+ Solo2 er bra. Billig og gode CPU. Med den kan du nå kjøre direkte Transkoding. Det vil si at du som får kan streame kanaler til en PC i huset eller utenfor huset over internett, men du trenger da ca 5Mbps linje for SD kanaler og 12-17Mpbs utlinje for HD kanaler. Men velger du Transkonding, så setter du bare i boksen at strømen av data skal transkodes til f.eks 400Kbps. Dette gjør å du kan f.eks se NRK i utlandet med passe kvalitet.

Er også meget godt fornøyd med leveringstid (1-2 dager) og ekstremt god servise fra Maxsat

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi Vis post
    Personnlig er jeg en Xtrend fan, siden disse boksene har både bedre byggekvalitet, bedre bilde syns jeg og i tillegg hyggeligere priser
    Xtrend kjører også på Enigma2 og har masse support.
    takk for svar. har sett på xtrend, men ser en del irriterer seg over at man må sende xtrendbokser på reparasjon dersom batteriet går eller fjernes (boot programmet blir da borte?). det vil jeg si er et designproblem.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hatt noen problem med minne xtrend bokser, har hatt samtlige Xtrend merker og vil si at det er ikke noen problem.
    Batteriet skal vare i minst 10 år og hvorfor skal man fjerne en batteri derfra da ? om man fjerner en batteri så er det folsk sin egen skyld at boksen blir ødelagt. Her på forumen er nok en del som har Xtrend bokser uten at det ser ut til å vare noen store problemer eller innlegg med problemer. Det sier seg selv at de som for problemer enten åpner opp boksen og setter fingrene opp i ting de burde ikke eller de setter inn feil SW men slike feil finner man på nesten alle merkene.

Jeg har hatt flere Linux bokser gjennom årene alt fra Dreambox, Vu+, Xtrend, AB IPbox men Xtrend er jeg mest fornøyd med
    Jeg har kjøpt mine Xtrend fra Tyskland, men ser at nå er prisene fra x-sat.no i Norge er ikke så gærnt kontra fra Tyskland. Har nå tenkt å kjøpe Xtrend ET 8000 HD Triple Tuner fra x-sat.no siden prisen er meget gunstig kontra Vu+ Duo2 som har samme processor.
    I tillegg ser jeg at de har også Medi@link Ixuss One for 995 kr.

Skulle jeg velge i den prisklasen så hadde jeg valgt Xtrend.

Lignende tråder

1. Ekstrem byggekvalitet. Jaha, i hvilken ende av skalaen?
    By fiskeren in forum Generell chitchat
    Svar: 0
    Siste melding: 05-05-2010, 22:50

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •