Parabol i sverige for CD og masse tyske gratiskanaler (og kanskje bredbånd?)?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Parabol i sverige for CD og masse tyske gratiskanaler (og kanskje bredbånd?)?

Hei,
    På hytta i Sverige så har vi idag kjempevanskelig å få inn markkanalene idag. Min pappa kan opprette tvilling kort på sitt CD abbonement, så da kan vi bruke det kortet der og få SVT1, SVT2, TV4, TV8 etc gratis. Siden har vi tenkt å leie ut hytten og da er det som regel til tyskere. VI har hørt at HotBird 6 grader vest har masse tyske kanaler gratis. VI har fra før en canal digital HD dekoder samt en 80cm tallerken og 1 hode. Nå får jeg vite at nyere CD dekodere ikke vil ta inn andre satellitter enn den til CD. Stemmer det? Jeg får også høre at jeg ikke kan sette opp to hoder på min parabol sånn at jeg får inn HotBird og CD sattelitten. Stemmer det? Hvis alt dette stemmer må jeg kjøpe to nye dekodere og en parabol med motor. Hva anbefaler dere da? Dvs noe som kan ta inn HotBird, CD og kan ha motorstyring og helst satelitt søker innebygget.

Som dere skjønner har jeg aldri hatt parabol før:-) Helt blank!

Veldig takksam for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte to ting:-) Vil selvsagt ha HD dersom mulig og hva er mulighetene for å få bredbånd via parabol? Umulig?

Newcomer sat99 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2014
    Sted
    Bergen
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, er det en cdc5050 eller modellen før? Kan brukes til alle aktuelle satellitter (men gir ikke HD) og fungerer utmerket. Men en ny HD mottager med muligheter for CD behøver ikke koste allverden. Anbefaler Astra 19.2 for best utvalg av tysk TV > http://www.flysat.com/astra19.php, kart > http://www.flysat.com/astra19-beam.php. Anbefaler en egen parabol\lnb + switch (dvs trenger ikke motor, mottakeren switcher mellom parabolene), koster lite, & mye lettere å instille\vedlikeholde en et motorsytem). Velg litt større parabol 'enn nødvendig', for å sikre bilde i dårlig vær.

Søk "bredbånd satellitt" i Google for internet mulighter.
    Bergen. Famaval 125 28e, T90 5w\9e\13e\19e, PF 90 motor, CM 180 'snart' oppe.
    Humax HDR1000S, Vantage 8000S x2, Miraclebox 9, Vu+ Solo2

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2014
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Sagem HD-106s vil kunne ta inn kanaler fra flere satelitter.
    CD selger ikke disse lenger, men kan finnes på Finn.no f.eks.

Vil også anbefale Astra, da slipper du motor.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for svar!
    sat99: Det er en HD-PVR 101 ST. Vil tro tallerken er på 80 cm. Har rigget opp alt men har enda ikke funnet noen satelitt. Jeg fikk høy signal på et sted, men når jeg søkte med CD dekoderen fant den null kanaler.

Jeg har 3 hoder liggende totalt. 2 stk eldre med en tilkobling og 1 helt ny med 4 tilkoblinger. Kan jeg bruke dette? Når det er sagt, hvordan får jeg parabolen til å ta inn både CD på 1 grad og Astra på 19.2 grader? Må vel til en spesial arm til en av hodene da?

Balrahn: Takk for tips!

Medlem siden
    Feb 2014
    Sted
    Bergen
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD-PVR 101 ST: kjenner ikke denne, men utifra dette > http://forum.recordere.dk/forum_post...pvr-192e-astra ser det ut som den er låst til CD. Kanksje andre her på forumet vet mer og kan bekrefte\avkrefte. Så det ser ut som en ny mottaker blir nødvendig for europa-kanaler.

Jeg har 3 hoder liggende totalt.
    De kan sikkert (kanskje) brukes, LNB'er er meget seiglivete saker.

hvordan får jeg parabolen til å ta inn både CD på 1 grad og Astra på 19.2
    Se anbefaling i forrige svar, ville satset på 2 paraboler, koster lite og 2 gode paraboler sikrer mottak under de fleste værforhold. Men med en litt stor parabol med tilpasset LNB-feste skulle det gå bra å få begge sat'ene. Anbefaler å prate litt med en installatør\sat-butikk (eller nabo med parabol-erfaring) i området.

Jeg fikk høy signal på et sted, men når jeg søkte med CD dekoderen fant den null kanaler.
    Riktig satellitt? Mange der oppe > http://www.flysat.com/satlist.php. En liten sat-søker\kompass (eksempel http://www.clasohlson.com/no/SatFind...%B8ker/38-4554) kan være nyttig. & husk at i starten er tålmodighet og innhenting av info de viktigste verktøyene :O)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sat99: takk for tips! Akkuratt den satelittpeileren fra clas har jeg kjøpt. Fant en sattelitt med den. Mulig høyden er satt feil.

Ang denne søkeren. Er det noen grunn til at denne kun piper når jeg setter den rett ved LNBn og så piper den ikke lenger når jeg setter den rett ved dekoderen? Er det sånn, eller har jeg kabelbrudd?

Newcomer jotne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hosse Vis post
    Glemte to ting:-) Vil selvsagt ha HD dersom mulig og hva er mulighetene for å få bredbånd via parabol? Umulig?
    Umulig er det ikke, det er høyst reelt.
    http://www.breiband.no/privat/abonne...nementoversikt

En negativ ting dog, månedlig begrensinger på nedlasting.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og tregt går det også. Ser folk måler maksimalt rundt 8 Mbps ned, og 3 opp (med det dyreste abonnementet). Greit nok når det ikke finnes alternativer. Verre er det med responstiden (ping), på nærmere 800 ms !!

Newcomer jotne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til surfing ok, men til mye annet uakseptabelt med 800ms. Men det har de jo også kommentert på sine sider, slik at de ikke skal kunne klage på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, takk for svar ang internett. Ser ut til å bli litt dyrt..

Noen som kjenner til de produktene jeg fått tilbud på? Tidligere i innlegget. Vurderer å legge inn en bestilling idag.

Medlem siden
    Feb 2014
    Sted
    Bergen
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut, kjenner ikke til mottakeren, men hvis butikken garanterer den er bra for CD så stemmer sikkert det. Antar du får DiSEqC switch med i pakken, alternativt kjøpe en mottaker med 2 sat innganger. Ville kanskje valgt en litt større parabol for å sikre bedre mottak i dårlig vær (noen transpondere på Astra 19 er svakere enn andre). Lykke til, det kommer til å gå bra når utstyret er ferdig innstillt.

Er det noen grunn til at denne kun piper når jeg setter den rett ved LNBn
    Ingen ide om årsak, burde virke uansett hvor lang kabel man bruker, så sjekk kablingen.

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0