Canal digital eller Viasat for parabol?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal digital eller Viasat for parabol?

Har flytta på landet i Telemark og trenger parabol for å se på tv.
    Hva vil dere anbefale av Canal digital og Viasat. Jeg trenger dekoder med opptaksmulighet.
    Jeg takker på forhånd for tilbakemeldinger! :-)

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge to :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldingen, Classic46!
    Da jeg har Netflix i tillegg, holder det nok med kanaler fra en av dem.
    Er det noen andre med brukererfaringer?
    Jeg er spesielt opptatt av hvilken av dekoderne med opptak fra Viasat og Canal digital som dere mener fungerer best.
    Håper på flere innspill, for jeg begynner å bli lei av å kun ha tilgang til TV2 Sumo og Nrk nett-tv... :-/

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VIASAT har lenge hatt den beste dekoderen, men den nyeste til CD er også bra. Forskjellen på kanaler er jo der....Mange filmer med 5.1 lyd, Formel 1 og Champions League i HD, samt serier som NCIS og Blacklist er det beste på Viasat, samt Sky News I HD...Canal Digital har også masse fotball og en haug med andre HD kanaler samt TV Norge i HD. Det dummeste med TV 2 og Tv Norge er at de ikke har oppdaget 5.1 lyd....Det har Viasat.
    Derfor har jeg begge....:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja takk, begge deler!
    Jeg er helt enig med classic46 her.

Hvis du er sportsinteressert så har Viasat Champions League og NHL. Mens Canal Digital tilbyr TV2 premier League kanalene til en langt rimeligere penge enn Viasat.
    Canal Digital har C more kanalene med Game of Thrones med mer.

En annen fordel med begge bokser er at fleksibiliteten øker betydelig. Hver av boksene har to tunere som betyr at du kan ta opp fra to kanaler samtidig, eller se på en og ta opp fra en annen samtidig. Avhengig av hvor mange dere er i familien, så hender det av og til at det gjerne skulle vært tatt opp tre eller fire programmer samtidig. Det gjør det I allefall hoss oss. Det er mulig med to bokser. Dette kan du forsåvidt også oppnå ved å ha en ekstra boks fra same leverandør. Hos oss har vi tre bokser, en fra hver leverandør på en TV i kjellerstua (Det er der far sitter og ser sport:-)) og en ekstra boks på TV'n i stua. Da øker fleksibiliteten ytterligere.

Hvis du ikke er opptatt av slike ting, men bare vil ha "standardkanaler" og i så mate er fornøyd med en enklere kanalpakke, har vel de to tilbyderne omtrent det same.

Når det gjelder PVR-boksene fungerer de helt fint fra begge leverandører. Lyd og bilde er veldig bra på begge to. Men hvis jeg skulle valgt bare en av dem, ville jeg valgt Canal Digitals Nye PVR. Jeg liker menyer og funksjonaliteter langt bedre på denne. Opptak legger seg foreksempel pent i mapper for serieopptak. Det er oversiktlig og enkelt å finne fram i. Viasat sin PVR har derimot ikke den same struktren. Der legger alle opptak seg i en lang liste som ikke engang sier hvilken dato opptaket er fra... Det har jeg faktisk irritert meg over ganske mange ganger.

Edit: Leif
    Sist endret av OleM; 05-23-2014 kl 09:31

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg ang Viasat sin tuner. Men henter du fram opptaket, så står det en dato øverst....,men ikke mnd. der er klart Canal Digital best..:-)

Newcomer regnep sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canal digital. Viasat sin kundeservice suger. Følte at Canal digital hadde bedre kvalitet på programmene sine også.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt begge i mer enn 10 år...en myte at Viasat sin kundeservice er verre...og det har ingen ting med kvalitet på program eller kanaler. Men Paradise Hotel er et Viasat program. Canal Digital lager ikke egne program. Det er en av forskjellene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velg Canal Gigital for alldell.
    Viasat sugger langt vei og er renne Mafia.

Som andre sier her også velg begge 2 slikt som jeg har gjort, ikke fordi jeg liker det, men pga Viasat har CL og F1 mens CD har PL og Serie A
    Selv om jeg ikke likker Viasat så har jeg dem alikevel pga CL og F1, men sysn faktisk at CD har en bedre valg av kanaler og for meg PL og Discovery kanalane er et must.

Skal man ha begge 2 så blir det litt dyrt, så velg heller riktig fra start av, se hva som er viktigs for deg av kanaler og programer.

Velger du begge leverandørene så er det kansje riktig å velge en annen boks, eksepel en Linux boks som Vu+, Xtrend , Dreambox eller andre modeler.

mvh

bobi

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle tilbekemeldingene!
    Etter å ha lest hva dere har skrevet om dekoderne og sett litt mer på hvilke kanaler de to leverandørene tilbyr, har jeg nå bestemt meg for å satse på Canal Digital. Jeg kommer til å kjøpe en dekoder med opptak og ha den enkle dekoderen i ett eller to rom i tillegg.
    Gleder meg til VM i fotball!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2014
    Sted
    Oslo
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er smak og behag, begge har ting den andre ikke har.
    Canal digital er eid av Telenor, som igjen er eid av staten, og pga monopoliserings reglementet så er derfor CD dyrere en Viasat.
    Med Viasat så får du Viasat sport som har champions league, noe du ikke får hos CD, mens CD har C-More som har tippeligaen.
    Viasat mangler også følgende kanaler: MAX, History chanel, Discovery, mens hos Viasat får du tilgang til Viaplay igjennom abonomanget.

Opptaksboksen til Viasat vant best i test hos dinesider så er en knakende boks.

er du interisert i norsk fotball er CD veien å gå, og er de kanalene jeg listet opp ovenfor et must så velger du CD.
    Er pris viktig, samt engelsk fotball så velger du Viasat, samt at Viasat har bedre film tilbud igjennom Viasat film kanalene (300 filmpremierer i året i forhold til C-more)
    så somsakt smak og behag.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En vesentlig forskjell på CD og Viasat tunere (uten opptaksmulighet), er at på CD kan man velge analog lyd ut og koble rett i TV uten mere dill dall. Man justerer da lyden fra CD remote og bytter kanaler derfra. CD boksen sender lydsignal ut med variabel styrke alt etter hva du velger med CD remoten.

På Viasat sin boks er det kun digitallyd ut, og fixed volume. Da må man programmere Viasat remoten til også å styre TV'n volumkontroll og det er det kanskje ikke alle som vet. Og de får seg da en "lydkaramell" når de kobler til den Viasat boksen. Jeg mistenker at svært mange derfor sitter og roter med to fjernkontroller; TV'n sin remote for lyd og Viasat sin for kanalbytte.

For de med surrerundtanlegg er det ikke noe problem; her skal man jo alltid styre lyden på receiver uansett.

Lignende tråder

1. Canal Digital cam + viasat parabol
    By ferlandsen in forum Satellitt
    Svar: 1
    Siste melding: 09-10-2012, 22:05
  2. ny parabol, viasat, canal digital?
    By rampi in forum Satellitt
    Svar: 33
    Siste melding: 11-19-2011, 23:45
  3. Liten parabol til Viasat og Canal Digital
    By eddott in forum Satellitt
    Svar: 1
    Siste melding: 04-20-2010, 08:29
  4. canal digital og viasat på samme parabol.
    By jan egil in forum Satellitt
    Svar: 2
    Siste melding: 01-27-2010, 15:25
  5. Canal Digital og/eller viasat parabol med HTPC
    By oscie in forum Generell HTPC
    Svar: 6
    Siste melding: 10-29-2007, 22:48

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg