Canal Digital og kundeservice, iPhone app og fjernopptak

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital og kundeservice, iPhone app og fjernopptak

Denne tråden er litt lang, men bær over med det.

For en tid tilbake fikk jeg problemer med min HD-PVR etter frekvensbytte i fjor høst. Det gjorde til at enkelte kanaler ble "grået ut" i kanallista, slik at jeg ikke fikk gjort opptak på serieopptakene mine. Etter mye frem og tilbake, bytte av tunere 2 ganger og nytt parabolhode, så virket dette omsider som det skulle. Dette hadde jeg prøvd å finne ut av i ganske lang tid så det er nevnt. Etter parabolhodet var byttet, og ny tuner installert, så virket det som sagt. Jeg fikk da som kompensasjon 3 måneder gratis C-More film, noe jeg satte pris på. Faktisk ble jeg så fornøyd at jeg fortsatte med å abbonere på De kanalene utover gratisperioden.

Så begynte problemene på en annen måte. Jeg la da til alle filmkanalene i min iPhone app for å kunne ta opptak av filmer når jeg selv ikke er så ofte hjem, men vil ha denne muligheten. Da så jeg at på Cmore film kanalene, så kom det ikke noen REC knapp slik at jeg ikke fikk til å ta opp via denne. Jeg meldte dette til kundeservice som skulle "ta tak i dette" men fikk bare tilbakemelding at de jobbet med saken, men kunne ikke finne feilen. Jeg kom da på at jeg hadde mulighet til å gå inn på fjernopptak på nett, og logget meg inn der, men på denne siden var ingen av filmkanalene tilgjengelig i rullegardinmenyen. Jeg meldte inn dette også, at de måtte legge til disse kanalene slik at jeg fikk gjort opptak. Etter noen dager med venting og purring sjekket jeg tilfeldigvis inne på fjernopptak.canaldigital.no og til min glede så hadde de lagt inn alle filmkanalene som manglet. Jeg sjekket da på min iPhone, men ingen REC knapp å se. Jeg logget da ut og inn igjen, og VOILA, der kom den etterlengtede knappen tilbake, og jeg fikk da brukt min telefon til å gjøre opptak på de kanalene.

Jeg sendte da en gladmelding til kundeservice med at appen og alt fungerte. Da sjekket jeg hele kanallista mi på telefonen og fant ut at det var andre kanaler som ikke hadde REC knapp der. Jeg sendte da beskjed at de måtte legge til disse kanalene i fjernopptakslitsta, for da vil også appen fungere med de kanalene, noe jeg skjønte sammenhengen av, og formidlet dette til kundeservice. Men tiden gikk, og etter mange purringer fikk jeg beskjed om at de fremdeles jobbet med saken, og gang på gang på gang så sa jeg at problemet løser seg ved å legge kanalene til i fjernopptak. Men det virket ikke som de skjønte hva jeg sa, og fikk en fra teknisk til å ringe meg ( i realiteten var det en fra kundeservice som skulle bringe dette videre.) Jeg sa gang på gang hva som måtte gjøres, og han sa ja, han skjønte det og skulle bringe det videre. I forrige uke toppet det seg og jeg ble møkklei av lovnader og beskjeder som ikke kom frem, så jeg skrev i cahtten på facebook, at de skulle snarest sende meg en mailadresse til teknisk linje2 slik at jeg selv får skrive hva som skal gjøres. Det gikk ikke lang tid, så kom det mail (fra kundeservice) som skulle "vidreformidle" mailen til teknisk. Greit de, da får iallefall jeg forklart hva som må gjøres. Jeg skrev da denne mailen:

"Hallo 2.linje

Jeg opplever at på min iPhone app så er det enkelte TV-kanaler som ikke har
    en REC knapp. Kanalene vil bli nevnt under her. Etter mange problemer frem
    og tilbake i forbindelse med kanaler som har forsvunnet fra kanallista mi så
    fikk jeg som plaster på såret 3 måneder gratis med CMore film kanalene. Da
    jeg skulle prøve å ta opp fra disse kanalene via appen, så var det ingen REC
    knapp. Dette meldte jeg til Dere den 19 mars 2014. Det viste seg også at
    disse kanalene ikke lå inne på fjernopptak.canaldigital.no sin
    rullegardinmeny. Jeg fikk da Dere den 29 mars til å se på saken, samtidig
    som jeg ba Dere om å legge disse kanalene i fjernopptakslista da de ikke lå
    der tidligere. Jeg hadde da en mistanke om at hvis Cmore kanalene kom inn på
    fjernopptakslista, så ville appen få REC knappen. Og jeg fikk rett. Etter
    mange hendvendelser fra meg, uten at dette kom frem til Dere, så la Dere inn
    Cmore film på fjernopptakslista den 11 april 2014. Jeg logget da ut og inn
    av appen, og vips så kom den etterlengtede REC knappen på kanalene frem. Jeg
    ba da om at det samme ble gjort med de andre kanalene, for da virker appen
    som den skal, og ble lovt en snarlig løsning på dette. I dag, 30 april 2014
    har det enda ikke skjedd, etter utallige meldinger frem og tilbake. Så om
    Dere nå kan ta dette til etterretning og gjøre det jeg skriver nå, så vil
    problemet være løst.

Det Dere må gjøre er å legge til nedenstående kanaler til fjernopptakslista,
    slik at de blir tilgjengelig i rullegardinmenyen der, gjerne også alle andre
    kanaler Dere tilbyr i Deres programpakker med tanke på dem som har absolutt
    alt. Kanalene Dere må legge til er som følger:

01: TV2 Zebra HD - Frekvens 10747H
    02: Max HD - Frekvens 10778V
    03: Fox HD - Frekvens 11293H
    04: Vox - Frekvens 10809H
    05: TV6 Norge - Frekvens 10716H
    06: Trace UrbanHD - Frekvens 11785H
    07: VH1 - Frekvens 10934V
    08: National Geographic Channel HD (Nat Geo HD) - Frekvens 11293H
    09: Travel Channel HD - Frekvens 12015H
    10: Sky News - Frekvens 12418V
    11: BBC World News - Frekvens 10778H
    12: AlJazeera English - Frekvens 12418V
    13: TV2 Sportskanalen HD - Frekvens 10747H
    14: Eurosport 2 HD - Frekvens 11785H

Verre er det ikke. Legg inn disse kanalene snarest, det gikk mindre enn et
    døgn med Cmore Filmkanalene før de dukket opp, så det skal ikke være noe
    problem for Dere å gjøre det samme med overnevnte kanaler.

Vennligst gi meg snarlig tilbakemelding på at dette er gjort, slik at vi får
    saken ut av verden."
    Jeg fikk da dette svar tilbake:

"Viser til sak vedrørende fjernopptak.

Denne feilen ble meldt sist vi har i kontakt med deg.
    Vi vet desverre ikke hva som skaper denne feilen, men vi skal sjekke opp i dette en gang til."

Dette sendte jeg tilbake da:

"Nå har jeg forklart hva som MÅ gjøres, å likevel går det ikke inn? Vennligst les mailen i sin helhet og ta ansvar å få det gjort! Hvor mange ganger skal jeg forklare noe så enkelt som dette? Få tak i de folka som la inn Cmore film på fjernopptakslista, for de vet hva som skal gjøres. Samtidig ønsker jeg å få mailadressen til den øverste sjef, for nå er jeg møkklei av å forklare noe som tydøigvis IKLE går inn!"

Jeg fikk dette svar tilbake idag:

"Vi har sjekket din bruker, og det er ingenting i veien med den, alle kanaler ligger slik de skal på din bruker.

Vi vil informere deg om at det ikke står HD bak kanalene, men f.eks Tv 2 Zebra. Kanalene ligger heller ikke i samme rekkefølge som kanalene i kanallista på dekoderen din. "

Nå vet jeg ikke hva jeg skal sende tilbake som svar, for det virker ikke som noen ting går inn. Ja, MAX er der men ikke MAX HD, og det er HD kanalene jeg har lagret i appen, for de oppskalerer bildet, og da ønsker jeg å ta opp fra HD kanaler og ikke SD kanaler.

Synes Dere jeg har forklart dårlig hva som må gjøres? Hvem i Canal DIgital systemet kan jeg kontakte for å få dette gjort? Jeg regner med at de som la til CMore filmkanalene, vet hva som skal gjøres, så mulig De har en logg over navn på hvem som gjorde denne operasjonen.

Tips til hva jeg kan skrive mottas med takk..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo legge til disse manuelt, velg kanaler og nederst i lista så finner du disse alfabetisk.
    Men helt enig, disse burde vært med.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har full kontroll på appen, og har lagt til alt som trengs for å matche favorittlista på tuner. Det er ikke her problemet er, men nevnte kanaler MÅ legges til på fjernopptakssiden for at REC knappen i appen skal komme frem. De gjorde det med Cmore, så jeg fatter ikke at det skal være så vanskelig med nevnte kanaler også. Men det er mulig jeg har formulert meg knotete, siden du også misforsto hva jeg mente

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du har blitt hørt nå.
    Slett appen og installer den på nytt.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fungerer nå, etter jeg sendte en skarp mail på Fredag, så ble det gjort iløpet av helgen. Men mangler fremdeles tre kanaler, Sky News, BBC World News og AlJazeera.. De "jobber med saken" sto det i en svarmail jeg fikk i går.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er de på plass også.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er dem Men trengte ikke å slette app og legge inn på nytt, det holder å logge ut & inn av appen, så kommer REC knappen.. Men på de siste 3 kanalene kom knappen uten at jeg logget ut & inn

Lignende tråder

1. iphone app og Canal Digital Parabol receiver
    By ferale in forum Satellitt
    Svar: 0
    Siste melding: 10-13-2013, 00:26
  2. fjernopptak.canaldigital.no - brannmur åpning ?
    By hermansen in forum Satellitt
    Siste melding: 11-20-2012, 21:57
  3. Rart svar fra Canal Digital kundeservice
    By Mormaeg in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 9
    Siste melding: 12-09-2011, 17:13
  4. Svar: 4
    Siste melding: 05-12-2011, 15:53
  5. Kundeservice Canal Digital julen 2007
    By Toppskarv in forum Satellitt