28.2 Vestlandet \ Bergen - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  10
Like Like:  8
Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 216
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av sat99 Vis post
    Kanskje fortsatt til salgs > FINN.no - Mulighetenes marked
    Vurderte den en stund, men beholder 120'en på 28, fungerer bra til det j ønsker å motta (BBC\ITV etc Freesat).

Lykke til med ny installsjon.
    Takk for tips men kan jo kjøpe ny til den prisen.

Hvor kan jeg få kjøpt feedhorn og inverto lnb??

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ferale Vis post
    Takk for tips men kan jo kjøpe ny til den prisen.

Hvor kan jeg få kjøpt feedhorn og inverto lnb??
    Tja, hvis antenna er i god stand så er det en ok pris spør du meg.

Feedhorn og lnb kjøper du I fra Satellite dishes, Satellite receivers, Satellite accessories. Caravan satellite. Big discounts. Satellite Superstore UK.

Det ingen i Norge som selger så spesielle deler til parabol.
    __________________________________________________ ________

Laminas 180 Cm - C120 - Xtrend ET 9500 - TBS5925

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja tenkte nesten det da jeg ikke kunne finne noe i nettbutikker i norge. Reiser til spania snart og skal sjekke om det finnes noen butikker der nede som selger. Du vet sky er stort i costa blanca delen for alle ex pat briter som bor der.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom på en ting i går. På Sky+HD kanaler kan man legge til flere kanler enn det som er i den ferdige oppsatte EPG oversikten.
    Kanalene som en manuelt legger til vises ikke i den vanlige EPG oversikten, (kanaloversikten) i tuneren, men du finner de under menyvalget "other channel" som man finner litt ned i meny oversikten. Litt mer tungvint hvis en skal se på en av disse "other channels" kanalene men det går.

Sky Sports 1 HD IRE, og Sky Sports News HQ IRE er på 2E UK, og disse får jeg ikke inn nå. Får ikke inn noen kanaler på 2E UK nå.

Men jeg la til Sky Sports 1 HD UK, og Sky Sports News HQ UK til i listen over "other channesl" da disse er på 2E EUROPE så fikk jeg nå disse kanalenne inn i HD.

Så vet ikke akkurat hvorfor Sky Sports 1 HD IRE, og Sky Sports News HQ IRE er på 2E UK, mens alle andre Sky Sports kanaler er på 2E EUROPE.

Men kommer til å kjøpe ny parabol, da jeg ikke mottar 2E UK slik formen på tallerken er nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så vet ikke akkurat hvorfor Sky Sports 1 HD IRE, og Sky Sports News HQ IRE er på 2E UK, mens alle andre Sky Sports kanaler er på 2E EUROPE.

Men kommer til å kjøpe ny parabol, da jeg ikke mottar 2E UK slik formen på tallerken er nå.
    Nå er det uk beam og eu beam som er forskjellen hvis du ønsker 2E uk beam så må den være i senter. Eu beam er så sterk at den kan være ut av "fokus" du vil aldri ha problem med å motta gode signal.

Se forskjell på mi antenne som har 2E I fokus og 2G som kun vises nå signalet er på det sterkeste.
    Det er umulig å ha begge i fokus kun større antenne kan forsterke signalet.
    Antenna di er så deformert at du kan ikke ta inn uk beam kanskje 10906 V vis du er heldig, STV UTV ITV SD.

Sd kanaler er mer robust men etter at 2G kom i drift så er faktisk Hor. transpondere kraftigere en Vertikale mot normalt her på Vestlandet.

2E 10860 og 2G 11024.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder 28.2 Vestlandet \ Bergen-10860_1-jpg   28.2 Vestlandet \ Bergen-11024-jpg  

Laminas 180 Cm - C120 - Xtrend ET 9500 - TBS5925

Newcomer sat99 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2014
    Sted
    Bergen
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sunco Vis post
    2E 10860 og 2G 11024.
    Tilsvarende forhold her (antenne innstillt til svakeste sat, 2g UK).
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder 28.2 Vestlandet \ Bergen-1-jpg   28.2 Vestlandet \ Bergen-2-jpg  
    Bergen. Famaval 125 28e, T90 5w\9e\13e\19e, PF 90 motor, CM 180 'snart' oppe.
    Humax HDR1000S, Vantage 8000S x2, Miraclebox 9, Vu+ Solo2

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja nei skal helt klart kjøpe ny antenne, men i praksis så har jeg de kanalene jeg ser på mest i HD. Men da må jeg gå via other channels på de to kanalen jeg ser definitivt mest på. Det hender jeg svinger innom BBC og ITV av og til for litt fotball, og disse har jeg som sagt ikke nå, så klart at det må ny antenne på plass asap.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestilt ny gibertini 150cm med feste mens jeg er på ferie i spania. Her nede ser jag at det reklameres i stor grad for favamel 140cm antenne for britene som ønsker å ta inn astra kanalene. så 140cm er nok her nede vil jeg tro at 150 er nok for meg. Fikk greipris på tallerken. 3.500,- blir spennende å se om jeg får inn 2e uk med ny tallerken. (Vil tro det ja).

Artig å se her i spania alle favamel og gib på 140 og 125 antenner på hustakene her på costablanca området. Alle engelskmenn som tar inn sky��

Sky TV Spain. UK TV in Spain. Freesat TV Spain. Sky TV Installers. Satellite TV Installers Costa Blanca. Costa Blanca Satellite TV. Satellite Dish. Set Top Boxes. Digiboxes. English TV in Spain. UKTV Spain. British TV in Spain. Internet TV. British T - litt info

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2013
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På Astra 28Ø mangler jeg lyd på BBC RB1. Tunern er en Vuplus. Er det andre som opplever manglende lyd? Eller skal denne kanalen ha noe annerledes lydoppsett?
    Gibertini 120 - Inverto Black Ultra - Vu+ Ultimo - Qth:Oslo sør

Medlem siden
    Feb 2014
    Sted
    Bergen
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Satmann Vis post
    På Astra 28Ø mangler jeg lyd på BBC RB1. Tunern er en Vuplus. Er det andre som opplever manglende lyd? Eller skal denne kanalen ha noe annerledes lydoppsett?
    rb lyd ok her på div receivere. Ref. settinger vedlegg.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder 28.2 Vestlandet \ Bergen-rb-jpg  

11. Takk Satmann takket for denne posten
    Liker Satmann har likt denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2013
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb Fant det..

rb lyd ok her på div receivere. Ref. settinger vedlegg.
    Hei, takk for bidrag sat99. Nå viste det seg at grøn knapp på Ultimo'en tok meg inn i lydoppsettet. Der lå det to lydspor kalt Audio 1 M og Audio 2 S (trolig mono og stereo). Ved å skifte fra 2 til 1 ble det lyd. Så vet jeg hva jeg må sjekke om det skjer igjen.
    Gibertini 120 - Inverto Black Ultra - Vu+ Ultimo - Qth:Oslo sør

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var ny gib på plass, MEN fremdeles ingen 2e UK kanaler selv med ny tallerken. Da begynner jeg å lure på om jeg ikke får inn disse kanalene i det hele tatt, med en 150cm tallerken.

Merkelig da jeg hadde alle kanaler inne i desember, før stormen tok parabolen.
    Får dere andre inn 2e UK her på dagtid i bergensområdet ??
    Hvor stor tallerken har dere ??

Medlem siden
    Feb 2014
    Sted
    Bergen
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen 2e UK kanaler
    Det var da voldsomt så mye trøbbel... 2e uk supre signaler her (bg vest) for tiden, 24\24, inkl. hd'ene om kveldene.

LNB til 1oo kr, 120 ant., gammal vantage 8000s. En 150 ant. noen km herfra burde jo virke strålende.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder 28.2 Vestlandet \ Bergen-2e-jpg  

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da voldsomt så mye trøbbel... 2e uk supre signaler her (bg vest) for tiden, 24\24, inkl. hd'ene om kveldene.

LNB til 1oo kr, 120 ant., gammal vantage 8000s. En 150 ant. noen km herfra burde jo virke strålende.

oki. Får sjekke litt nøyere om det er fin innstilling som mangler. Merkelig at det er kun kanaler på 2e UK som jeg mangler. Akkurat som på den defekte tallerken. Skal se litt mer imorgen.

Medlem siden
    Feb 2014
    Sted
    Bergen
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ^^^
    100% fri sikt? 28e UK, som tidligere nevnt, få cm ute av stilling på min ant. forsvinner det meste, & mm justering skiller fra middelmådig til meget bra.

På antennen her, justert inn på en EU frekv (f.eks. 11953H) og får -absolutt maks- ut av det, så har UK også blitt bra. Sluttkontroll ved lett trykk på lnb & kanten rundt antennen, skal kun bli dårligere uansett hvor man trykker :O)

Lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ^^^
    100% fri sikt? 28e UK, som tidligere nevnt, få cm ute av stilling på min ant. forsvinner det meste, & mm justering skiller fra middelmådig til meget bra.

På antennen her, justert inn på en EU frekv (f.eks. 11953H) og får -absolutt maks- ut av det, så har UK også blitt bra. Sluttkontroll ved lett trykk på lnb & kanten rundt antennen, skal kun bli dårligere uansett hvor man trykker :O)

Lykke til.

Har nå forsøkt å justere antenne igjen idag. har aldri hatt så høy S/N 16.3 db på 11223. Ser også at signal baren på tunere er også høy. (se bilder)
    Men får fremdeles ikke noe bilder på Sky Sports 1 HD ireland og Sky Sports News HQ, BBC1, BBC2 osv, de som ligger på 2e UK.
    Skjønner ikke hva som er problemet.

Ser at på tuner baren så viser det god signal på input signal 1 men ingenting på 2. (se bilde) Hva er årsaken til dette ?
    Kan det være f-connector på kabel som er problemet ??

Betaler gladelig noen, hvis noen melder seg frivillig til å komme å stille inn parabolen, da jeg tror at jeg ikke får den bedre.... Noen som tar utfordringen her ???

Eller er det så hårfint på 2e UK. ?
    Skal høre med en nabo lenger nedi gaten, om jeg kan komme å få måle hans signal styrke, da han sier at han har BBC1 hd fint inne. Men tror han har Sky Sport 1 HD englang, og ikke irland som jeg har, og den er jo ikke på 2e UK. Men han sier at han har BBC1 , itv osv... jeg har ingen av de kanalene.....

På freq 11953H får jeg ikke noe særlig db i det hele tatt. Spretter opp og ned. Mulig jeg har lagt inn noen feile verdier. (se bilde)

28.2 Vestlandet \ Bergen-image1-jpg
    sky sports 1 HD ireland

28.2 Vestlandet \ Bergen-image2-jpg
    sky sports 2 HD

28.2 Vestlandet \ Bergen-image3-jpg 28.2 Vestlandet \ Bergen-image4-jpg

28.2 Vestlandet \ Bergen-img_0762-jpg
    Sist endret av ferale; 09-11-2015 kl 21:29

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være LNB som er defekt, etter at parabolen blåste ned ??? Kan imorgen sjekke med et annet LNB som jeg har liggende

Medlem siden
    Feb 2014
    Sted
    Bergen
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være LNB som er defekt
    ...imponert over pågangsmot.

Meter bilde 1, 2G ser jo veldig bra ut.
    Bilde 2, DVB-S2 freq, lar seg ikke måle med DVB-S meter.
    Bilde 3, 11953 H > SR 27500 LNB 18V

For å røyke ut problemet kan det hjelpe å koble opp div. deler man vet virker. Kan låne bort en tuner, ferdig satt opp til det meste av Freesat (dvs blanding av 2 E\F\G UK\EU SD\HD), + en Inverto BU. Instant bilder hvis antenne\kabling er ok. Send en PM hvis aktuelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig litt gode nyheter. Etter finjusteringen igår på den nye parabolen, fikk jeg jo 16db på 2G. Idag tidlig hadde jeg BBC1 HD BBC2 HD, ITV HD, RTé på plass, men hadde de ikke igår kveld.

MEN jeg hadde heller ikke idag tidlig Sky Sports 1 HD ireland, og Sky Sports News HD ireland på plass. Disse ligger jo som kjent på 10862 H.

Men disse kommer nå gradvis tilbake (litt av og på), og signal styrken på disse to kanalene er nå ca 40% på tuneren. Får vel ikke målt disse med meter da mitt meter ikke måler HD kanaler iflg sat99. (takk sat99 for den info) Mens de andre kanalene BBC, ITV har 95% quality iflg tuneren.

Så er spent på hvor lenge jeg har BBC ITV og Sky Sports 1 HD ireland, nå før de forsvinner ut på ettermiddagen.

Regner med at været har mye å si her, selv om det er fint vær hos oss akkurat nå...

Neste ting jeg tenker på nå, er å få byttet ut mitt LNB med et nytt med feedhorn, slik sunco anbefaler.

Vil jeg få mye mer db via et slikt LNB? Vil jeg beholde 2E uk kanaler lengre om kvelden ?

Legger ved et bilde nå for signal styrke på tunere på Sky Sports News HD ireland.

28.2 Vestlandet \ Bergen-image1-2-jpg
    Sist endret av ferale; 09-12-2015 kl 10:27

Medlem siden
    Feb 2014
    Sted
    Bergen
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ^^^ Bra det går fremover!

Noe j har lurt på, ser jo ut som 99 % av Sky er på EU, så hvorfor denne store kampen med (mot) Sky Irland på UK?

Med en 'mainland' Sky boks, en billig 80-90cm antenne ville antageligvis vært mer en nok, og null kritiske antenne\lnb innstillinger.
    Eksempel 2F EU med 60 cm ant > http://avforum.no/forum/satellitt/13...ml#post2025037

Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Lignende tråder

1. Vulkanaske over vestlandet
    By Lovemusikk in forum Generell chitchat
    Svar: 1
    Siste melding: 05-25-2011, 21:39
  2. Frakt av AV-system fra Østlandet til Vestlandet?
    By Labbetuss in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 6
    Siste melding: 10-05-2009, 01:09
  3. Bilfrakt fra Vestlandet til Bodø?
    By Mirage in forum Generell chitchat
    Svar: 0
    Siste melding: 09-25-2008, 18:28
  4. Vestlandet: Hva skal man velge
    By Breiker in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 3
    Siste melding: 11-21-2007, 12:10
  5. vestlandet
    By lygren in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 0
    Siste melding: 12-17-2002, 11:28

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •