28.2 Vestlandet \ Bergen - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  10
Like Like:  8
Side 7 av 11 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 216
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ferale Vis post
    Ok siste staus.

Må nok sikkert kjøpe ny tallerken.

Legger ved bilde, der jeg forsøker å vise skjevheten.

Vedlegg 118430

Ja du må nok kjøpe ny. Å rette en alu antenne er så og si umulig.
    __________________________________________________ ________

Laminas 180 Cm - C120 - Xtrend ET 9500 - TBS5925

Newcomer sat99 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2014
    Sted
    Bergen
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sunco Vis post
    Ja du må nok kjøpe ny. Å rette en alu antenne er så og si umulig.
    Jøss, mye trøbbel, vil nok forringe mottak. Kan jo være verd å prøve å bøye ting tilbake, lite a tape. Lykke til videre med å finne løsninger.

Sitat Opprinnelig postet av ferale
    Har heller ikke bilde på BBC 1 og 2 HD
    Rart at forskjellige BBC HD'er på UK frekv. ikke dukket opp, på dagtid er de i praksis like kraftig her som kanaler på EU frekv.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder 28.2 Vestlandet \ Bergen-bbc1-jpg  
    Bergen. Famaval 125 28e, T90 5w\9e\13e\19e, PF 90 motor, CM 180 'snart' oppe.
    Humax HDR1000S, Vantage 8000S x2, Miraclebox 9, Vu+ Solo2

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja surt å måtte kjøpe ny tallerken, men blir vel det som må være løsningen. Litt vanskelig for å skjønne at en bulk i tallerken skal gjøre at enkelte kanaler ikke kommer inn, mens andre kommer inn.

Har jo ingen garantier for å få bilde på manglende kanaler ved bytte til ny tallerken, men jeg hadde bilde i fjor før stormen på Sky Sports 1 HD, så vil vel tro at med ny tallerken så håper jeg å få alle kanaler tilbake. Ekstra surt å måtte kjøpe ny tallerken, og så er jeg like langt som nå.... hm......

Har nå ihvertfall fått litt signal på Input 1 - Sky Sports 1 HD (se bilde) som jeg ikke hadde tidligere.

Skal måle noen kanaler for å se hva db viser nå etter at montør har vært her.

Nå blir det å finne billigste 1.5m Gibertini tallerken.
    Tror dere jeg kan bruke feste, og armstag, eller kan dette og ha blitt skadet? (kan ikke se noe, men kanskje like lurt og kjøpe dette nytt også, for å være på den sikre siden.)

Dere får gi beskjed hvis dere ser gode priser på 1.5m Gibertini tallerken m/feste.

28.2 Vestlandet \ Bergen-dsc09877-jpg
    Sist endret av ferale; 08-11-2015 kl 15:47

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    QUOTE=ferale;2025500]Ja surt å måtte kjøpe ny tallerken, men blir vel det som må være løsningen. Litt vanskelig for å skjønne at en bulk i tallerken skal gjøre at enkelte kanaler ikke kommer inn, mens andre kommer inn.

Har jo ingen garantier for å få bilde på manglende kanaler ved bytte til ny tallerken, men jeg hadde bilde i fjor før stormen på Sky Sports 1 HD, så vil vel tro at med ny tallerken så håper jeg å få alle kanaler tilbake. Ekstra surt å måtte kjøpe ny tallerken, og så er jeg like langt som nå.... hm......

Har nå ihvertfall fått litt signal på Input 1 - Sky Sports 1 HD (se bilde) som jeg ikke hadde tidligere.

Skal måle noen kanaler for å se hva db viser nå etter at montør har vært her.

Nå blir det å finne billigste 1.5m Gibertini tallerken.
    Tror dere jeg kan bruke feste, og armstag, eller kan dette og ha blitt skadet? (kan ikke se noe, men kanskje like lurt og kjøpe dette nytt også, for å være på den sikre siden.)

Dere får gi beskjed hvis dere ser gode priser på 1.5m Gibertini tallerken m/feste.

28.2 Vestlandet \ Bergen-dsc09877-jpg[/QUOTE]

Du trenger ikke kjøpe ny antenne hvis uk beam ikke er ett must du har mer en nok reserve for sky I antenna di.

Det er vel ikke noe lure på hvorfor signalet er dårlig når antenna di har bulk og er skjev, signalene som lnb skal ha går jo I alle andre retninger dvs reflektert vekk fra lnb. Når kanten på antenna er deformert så mye som på bilde så er jo effektiv diameter kraftig redusert.

Har fulgt med priser på div antenner og stort sett så er det samme pris over alt(Europa), men prøv maxsat.no og x-sat.no kan jo hende du får ett godt tilbud. Ikke kjøp brukt antenne med mindre du får se antenna før kjøp.

Hvis du vil gå litt opp i kvalitet så er jo glassfiber ett godt alternativ drop en mail til laminas spør på pris inkl feedhorn og frakt til deg.
    Med feedhorn på mi antenne med så fikk jeg ca 1,6 til 2 db bedre signal enn med vanlig lnb, feedhorn belyser mer av antenna og er mer effektiv en vanlig lnb på antenner større en 1,2m.

LAMINAS Sp.z o.o. Poland. Satellite Dish Manufacturer

Medlem siden
    Feb 2014
    Sted
    Bergen
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i fjor før stormen
    Vanlig hjem forsikring dekker kanskje sånt ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sat99 Vis post
    Vanlig hjem forsikring dekker kanskje sånt ?

Jo det gjør det sikkert, men er nok en egenandel så det lønner seg nok ikke å ta det på forsikring.

MEN det jeg ikke forstår, greitt at antenne er skjev, men hvorfor får jeg da bilde på noen kanaler og ikke andre. Skulle ikke alle kanaler være uten bilde da.

Vil det si at de "svake" TPer som jeg mangler Sky Sports 1 HD, Sky Sports NEWS HD, BB1 HD, og ITV HD krever større flate for at LNB skal få signaler, enn de TPer som jeg har inne.

Jeg mangler Sky Sports 1 HD, og Sky Sport News HD de to kanalene jeg ser mest på.

Fikk tilbud ifra Bergen Ant. service og de skulle ha 5000,- for en ny antenne.

Sjekker nettet nå for andre leverandører.

sunco: kan jeg bruke feedhorn LNB på min Gibertini 150cm antenne ??

Hvilken anbefaler du da til meg?

Medlem siden
    Feb 2014
    Sted
    Bergen
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trenger ikke kjøpe ny antenne hvis uk beam ikke er ett must
    Enig, ref denne 60cm testen > http://avforum.no/forum/satellitt/13...ml#post2025037

Alt på 28° EU har sterk dekning i vest-norge, spesiellt 2G. Burde være lett match, også med litt bøyd antenne. Er der trær ol i veien? Selv tilsynelatende små hindringer kan skape store nivåfall.

2G EU HD-eksempel på 120 ant og lnb til 100 Kr, full guff & tåler vær og vind. For å si det sånn, 28° EU like enkelt å ta inn her som cd 0.8, via 4.8, Astra 19 eller Hotbird.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder 28.2 Vestlandet \ Bergen-2g-hd-jpg  
    Sist endret av sat99; 08-11-2015 kl 19:56

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

MEN det jeg ikke forstår, greitt at antenne er skjev, men hvorfor får jeg da bilde på noen kanaler og ikke andre. Skulle ikke alle kanaler være uten bilde da.

Jeg mangler Sky Sports 1 HD, og Sky Sport News HD de to kanalene jeg ser mest på.

Hvilken anbefaler du da til meg?

Nei kommer an på modulæring av signal og hvor sterk i utgangspunktet signalet er (sky) eu beam er veldig sterk her på vestlandet.

Da er spørsmålet er sky hd irland du skal ha eller HQ, først nevnte har ny tp og ligger på uk beam den faller først ut av alle hd kanaler.

Sky HQ sport news og sky sport hd 1 på eu beam er over 16 dB her hos meg frekvens 11798 den skal da du kunne ta inn hvis du har andre hd kanaler inne.

Ja det kan du, noen bruker channel master feedhorn på gib...150 cm og anbefaler den foran orginal feedhorn fra gibertini.
    Hvis du velger feedhorn så må du også skifte lnb til c120 flens type.

På bildene under ser du forskjellig modulering av signal 10758 er vanlig SD og 10846 er HD og samme modulering som Sky sport 1 HD osv.

Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder 28.2 Vestlandet \ Bergen-10758-sd-jpg   28.2 Vestlandet \ Bergen-10846-hd-jpg  

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar sunco..
    Sist endret av ferale; 08-11-2015 kl 20:35

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nei kommer an på modulæring av signal og hvor sterk i utgangspunktet signalet er (sky) eu beam er veldig sterk her på vestlandet.

Da er spørsmålet er sky hd irland du skal ha eller HQ, først nevnte har ny tp og ligger på uk beam den faller først ut av alle hd kanaler.

Sky HQ sport news og sky sport hd 1 på eu beam er over 16 dB her hos meg frekvens 11798 den skal da du kunne ta inn hvis du har andre hd kanaler inne.

Ja det kan du, noen bruker channel master feedhorn på gib...150 cm og anbefaler den foran orginal feedhorn fra gibertini.

På bildene under ser du forskjellig modulering av signal 10758 er vanlig SD og 10846 er HD og samme modulering som Sky sport 1 HD osv.

Takk for svar sunco..

Det som er utfordringen er at jeg ikke kan se på min Amstrad Sky + HD tuner hvilken freq/kanal en tar inn på de ulike programplassene.
    I min EPG liste er det kanalplass 401 (Sky Sports NEW HQ HD) og 402 (Sky Sports 1 HD) jeg ønsker å ha bilde på.
    Om dette er UK eller IRE versjon kan jeg ikke 100% svare på, men vil anta at det er IRE versjon siden det er der jeg har abb.

Så da vil jeg anta at EPG 401 og 402 må være denne:

28.2 Vestlandet \ Bergen-capture-jpg

Og det vil si at jeg ikke får inn 2E UK. Kan også se ut som jeg ikke får inn 2G UK heller når jeg ser på oversikten her på FlySat Astra 2E/2F/2G @ 28.2° East.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar sunco..

Det som er utfordringen er at jeg ikke kan se på min Amstrad Sky + HD tuner hvilken freq/kanal en tar inn på de ulike programplassene.
    I min EPG liste er det kanalplass 401 (Sky Sports NEW HQ HD) og 402 (Sky Sports 1 HD) jeg ønsker å ha bilde på.
    Om dette er UK eller IRE versjon kan jeg ikke 100% svare på, men vil anta at det er IRE versjon siden det er der jeg har abb.

Så da vil jeg anta at EPG 401 og 402 må være denne:

28.2 Vestlandet \ Bergen-capture-jpg

Og det vil si at jeg ikke får inn 2E UK. Kan også se ut som jeg ikke får inn 2G UK heller når jeg ser på oversikten her på FlySat Astra 2E/2F/2G @ 28.2° East.

Hvis du skal ha 24/7 signal på uk beam så er min. antenne størrelse 1.8 m hos deg, ja vet at du synes at det er en stor antenne men det er det du trenger. Kan legge til at hos meg så er min. antenne 2,4 m for uk beam når signalet er som lavest må jeg ha 3,7 m.
    Nå har ikke signal styrken endra seg så mye etter at 2G kom i drift men, varisjonen er litt større mellom lav og høy fra dag til dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal ha 24/7 signal på uk beam så er min. antenne størrelse 1.8 m hos deg, ja vet at du synes at det er en stor antenne men det er det du trenger. Kan legge til at hos meg så er min. antenne 2,4 m for uk beam når signalet er som lavest må jeg ha 3,7 m.
    Nå har ikke signal styrken endra seg så mye etter at 2G kom i drift men, varisjonen er litt større mellom lav og høy fra dag til dag.
    Hm... iflg montøren ifra Bergen A. Ser, så sa han idag at 150 er nok for å få inn sky kanalene som jeg etterspurte.
    Han hadde montert en helt lik antenne igår i Bergen Sentrum sa han og der var alle kanaler inne iflg montør.

Når forsvinner signalene da for deg på kvelden, eller har du 24/7 signaler på 2E UK ???

Jeg vet at fotball kampene på Sky Sports 1 HD som begynner 21:00 norsk tid hadde jeg bilde igjennom hele kampen før. Hvis det var kraftig regn så datt kanskje bilde ut noen ganger under de kraftigste bygene. Og dette var i tidlig januar i år (sist jeg hadde bilde før den veltet)

Kan det være LNB hodet som også evt. har fått seg en trøkk også. Kommer nok til å vurdere en feedhorn hvis den fanger opp signalene bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm... iflg montøren ifra Bergen A. Ser, så sa han idag at 150 er nok for å få inn sky kanalene som jeg etterspurte.
    Han hadde montert en helt lik antenne igår i Bergen Sentrum sa han og der var alle kanaler inne iflg montør.

Når forsvinner signalene da for deg på kvelden, eller har du 24/7 signaler på 2E UK ???

Jeg vet at fotball kampene på Sky Sports 1 HD som begynner 21:00 norsk tid hadde jeg bilde igjennom hele kampen før. Hvis det var kraftig regn så datt kanskje bilde ut noen ganger under de kraftigste bygene. Og dette var i tidlig januar i år (sist jeg hadde bilde før den veltet)

Kan det være LNB hodet som også evt. har fått seg en trøkk også. Kommer nok til å vurdere en feedhorn hvis den fanger opp signalene bedre.
    Hvis du ønsker å se på uk beam så er 1.8m minimum for eu beam så 1 m mer en nok hos deg for 24/7 signal.
    Hos meg så faller signalet ut sånn rundt kl 21:00 og litt senere på SD kanaler men ofte så har jeg 24/7 signal på SD men desverre ikke HD.
    Veldig ofte så ligger signal styrken rett under threshold.
    Største årsaken til det er været regn, yr og tåke over lang tid demper signalet enormt.

Så kort oppsummert vil du se på uk beam 10862 (24/7 men ingen garanti) så må du ha 1.8 m hvis ikke så trenger du ikke å skifte antenne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ønsker å se på uk beam så er 1.8m minimum for eu beam så 1 m mer en nok hos deg for 24/7 signal.
    Hos meg så faller signalet ut sånn rundt kl 21:00 og litt senere på SD kanaler men ofte så har jeg 24/7 signal på SD men desverre ikke HD.
    Veldig ofte så ligger signal styrken rett under threshold.
    Største årsaken til det er været regn, yr og tåke over lang tid demper signalet enormt.

Så kort oppsummert vil du se på uk beam 10862 (24/7 men ingen garanti) så må du ha 1.8 m hvis ikke så trenger du ikke å skifte antenne.
    Har signalene blitt svakere på 2E UK siden januar i år? Var ikke ofte som sagt at bilde forsvant etter klokken 21:00 før, og hva som skjer etter klokken 22:30 betyr ikke så mye for meg.

Tror nok at jeg kommer til å gå for en ny 150cm antenne og satse på at det er stort nok til å få bilde.
    Hvis jeg også bytter til feedhorn LNB så kan jo også det hjelpe...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilken merke anbefaler du her? Raven eller Invacom ??
    Feedhorns. Feedhorn for satellite dish. Ku band feedhorns. C Band feedhorns, Prime focus & offset feedhorns. Low prices.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feedhorn fra raven og lnb fra invacom eller inverto. Nb.Invacom liker ikke lange kabelstrekk så har du mer en feks. 20m så er inverto ett bedre valg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Da går jeg for raven feedhorn og inverto lnb. Hvor kjøpte du din 180 cm tallerken??

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Da går jeg for raven feedhorn og inverto lnb. Hvor kjøpte du din 180 cm tallerken??
    Kjøpte komplett antenne med mastefot og feedhorn direkte fra produsent se link under.

LAMINAS. AS-1800 Offset Dish

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med en nabo litt nedenfor meg og han har en 1.5m antenne selv, og han har inne alle kanaler sier han. (BBC, ITV)
    Så kommer nok da til å kjøpe en ny 1.5 men denne gang kjøper jeg raven feedhorn og inverto lnb.

Tips til hvor dette kan kjøpes mottas med takk..

Medlem siden
    Feb 2014
    Sted
    Bergen
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med en nabo litt nedenfor meg og han har en 1.5m antenne selv, og han har inne alle kanaler sier han. (BBC, ITV)
    Så kommer nok da til å kjøpe en ny 1.5 men denne gang kjøper jeg raven feedhorn og inverto lnb.

Tips til hvor dette kan kjøpes mottas med takk..
    Kanskje fortsatt til salgs > FINN.no - Mulighetenes marked
    Vurderte den en stund, men beholder 120'en på 28, fungerer bra til det j ønsker å motta (BBC\ITV etc Freesat).

Lykke til med ny installsjon.

Kjøpte Humax 1000S Freesat, bra boks (til det den er beregnet til, følsomme tunere\agc), kjekt med full epg + gode opptaksmuligheter.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder 28.2 Vestlandet \ Bergen-epg-jpg  
    Sist endret av sat99; 08-12-2015 kl 19:09

Side 7 av 11 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Lignende tråder

1. Vulkanaske over vestlandet
    By Lovemusikk in forum Generell chitchat
    Svar: 1
    Siste melding: 05-25-2011, 21:39
  2. Frakt av AV-system fra Østlandet til Vestlandet?
    By Labbetuss in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 6
    Siste melding: 10-05-2009, 01:09
  3. Bilfrakt fra Vestlandet til Bodø?
    By Mirage in forum Generell chitchat
    Svar: 0
    Siste melding: 09-25-2008, 18:28
  4. Vestlandet: Hva skal man velge
    By Breiker in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 3
    Siste melding: 11-21-2007, 12:10
  5. vestlandet
    By lygren in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 0
    Siste melding: 12-17-2002, 11:28

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •