28.2 Vestlandet \ Bergen - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  10
Like Like:  8
Side 5 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 216
    Newcomer sat99 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2014
    Sted
    Bergen
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ^^ 150cm antennen skal være helt riktig til formålet. Blir intr. å vite hva som var problemet.
    Bergen. Famaval 125 28e, T90 5w\9e\13e\19e, PF 90 motor, CM 180 'snart' oppe.
    Humax HDR1000S, Vantage 8000S x2, Miraclebox 9, Vu+ Solo2

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja og det blir intr. å vite hva regningen kommer på...

Ilfg Bergen antenne service var det visst en kar som hadde 28.2E på 1m antenne her i Bergensområdet. Og han var veldig fornøyd sa hun. Men hun var usikker på hvor det var....

Så da vil jeg tro at 1.5m burde holde til meg.
    Mulig jeg må kjøpe ny AZ/EL mount.

Medlem siden
    Feb 2014
    Sted
    Bergen
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ^^^
    Bergen antenne service var det visst en kar som hadde 28.2E på 1m antenne her i Bergensområdet. Og han var veldig fornøyd sa hun. Men hun var usikker på hvor det var.
    Helt ok til 2 EU, men stabilt 2 UK på 1m...? Mirakel, eller kanksje ho ikke vet hva som foregår, refererer til noen år tilbake før sat omlegging (en lang periode brukte j 60 cm og var veldig fornøyd :O) Andre lover og regler nå.

Lykke til med innstilling (sjekk med installatør om han har kunnskap om hvor vanskelig 2 E\F\G UK er om kveldene).

BBC HD'ene på 2F (11023 23.000 H) er bra å bryne antennen på, mellom kl 19-24 i regnvær ;O)
    Den burde gå bra med 150cm. Stabilt 11023 24\24, da virker alt annet, interessert i rapport om den transponderen (planlegger antennekjøp).

4. Takk ferale takket for denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ferale Vis post
    Ja og det blir intr. å vite hva regningen kommer på...

Ilfg Bergen antenne service var det visst en kar som hadde 28.2E på 1m antenne her i Bergensområdet. Og han var veldig fornøyd sa hun. Men hun var usikker på hvor det var....

Så da vil jeg tro at 1.5m burde holde til meg.
    Mulig jeg må kjøpe ny AZ/EL mount.
    Vel viser vel bare at gjengen ikke er særlig oppdatert på 28,2 E minste antenna som jeg vet om er lengst sør på sotra og det er tirax 110 cm og han har problem også med lavt signal kl 19 ti 24. Håper bare at ikke antenna di vart deformert under stormen å rette i alu antenne er så si umulig.
    __________________________________________________ ________

Laminas 180 Cm - C120 - Xtrend ET 9500 - TBS5925

6. Takk ferale takket for denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sat99 Vis post
    'Normalt' her på 2* UK med 120cm (dvs SD ok, HD vekk i noen timer).
    Signal styrken her hos meg er like lav som i går kveld merkelig nok, men så har jeg Matre fjella og Stølsheimen i sikt retning og som kjent mest nedbør her på Vestlandet.

Medlem siden
    Feb 2014
    Sted
    Bergen
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sunco Vis post
    Signal styrken her hos meg er like lav som i går kveld merkelig nok, men så har jeg Matre fjella og Stølsheimen i sikt retning og som kjent mest nedbør her på Vestlandet.
    Jau, svake kveld-signaler (eu sd såvidt over sperregrensen, selv med klar himmel. hd no hope).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja skal nok forsøke å få mest mulig info ut av montør. Noen tips til hva jeg kan gjøre for å avmerke oppsettet slik at jeg evt klarer å stille dette inn igjen hvis det blir storm igjen til vinteren. Neste steg blir å få på plass noen stag. . Skal selfv sjekke atvalle kanaler er på plass før han går.....

øn

Medlem siden
    Feb 2014
    Sted
    Bergen
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen tips til hva jeg kan gjøre for å avmerke oppsettet
    Noen tynne malingstreker her og der vedr. retning\elevasjon så er man ihvertfall 95% tilbake på noen sekunder, men behov for finjustering etterpå. Gjelder jo kun hvis oppheng\mast etc ikke har flyttet på seg.

Ang mottak når uk styrken er på det laveste, forskjellige lnb'er oppfører seg ...forskjellig. Har testet mange og funnet store forskjeller i praksis når signal er i grenseland, dvs en lnb kan gi perfekt bilde, an annen svart skjerm.

Alt av lnb her oppfører seg glimrende på godt signal (28 EU, 19, 13 etc), kunne brukt hvilken som helst mosegrodd lnb fra el-avfall bingen hos Expert. Men når 28 UK S\Q går fra 85% til 35% i løpet av dagen da er ikke alle lnb'er like lenger. & har inntrykk at en lnb kan 'like' en type antenne, men oppføre seg dårlig på en annen antenne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips sat99

Litt positivitet idag. Noen HD kanaler viser idag. SkySports 3, 4, 5 HD, Sky One HD har bilde. Men viser veldig lav signal quality. Så tydeligvis den som må opp. Og det er vel der finjusteringen kommer inn vil jeg tro.

Det som jeg ikke skjønner er at hvis jeg justerer antenne etter meteret høyest db på frekvenser som dere har oppgitt, så blir det ikek noe bilde på antenne.

Men når jeg justerer ved at samboer sitter inne og ser på signal kvalitet kommer og går, sa har jeg justert så godt jeg kunne på dette viset. Men da viser meteret lave verdier. merkelig..

Men flere kanaler nå på plass, og regner med at når den blir finjustert så er nok alle kanaler på plass.
    Om det blir bilde 24/7 gjenstår å se når montør har vært her. Montør kommer om 10 dager.

Sat99 har du noe

Medlem siden
    Feb 2014
    Sted
    Bergen
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips sat99

Litt positivitet idag. Noen HD kanaler viser idag. SkySports 3, 4, 5 HD, Sky One HD har bilde. Men viser veldig lav signal quality. Så tydeligvis den som må opp. Og det er vel der finjusteringen kommer inn vil jeg tro.

Det som jeg ikke skjønner er at hvis jeg justerer antenne etter meteret høyest db på frekvenser som dere har oppgitt, så blir det ikek noe bilde på antenne.

Men når jeg justerer ved at samboer sitter inne og ser på signal kvalitet kommer og går, sa har jeg justert så godt jeg kunne på dette viset. Men da viser meteret lave verdier. merkelig..

Men flere kanaler nå på plass, og regner med at når den blir finjustert så er nok alle kanaler på plass.
    Om det blir bilde 24/7 gjenstår å se når montør har vært her. Montør kommer om 10 dager.

Sat99 har du noe
    Har ingen forklaring. Å justere etter de sterke frekv. på 2G burde gi godt resultat på på 2E & 2F også, og maks på meteret burde gi maks bilde på tv. Mystery.

Sky Sports 3 HD, antar det er den på 2E EU (12363 V 29500 DVB-S2), hva viser meteret (og receiver) på den frekvensen?

Sky frekvenser på 2*EU meget sterke og stabile her med 120cm, antar en 60 eller 70 cm ant. ville gitt bra mottak.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder 28.2 Vestlandet \ Bergen-s3-jpg  

Medlem siden
    Feb 2014
    Sted
    Bergen
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekker litt nivåer på de forskjellige sat'ene på 28°, f. eks. Sky på 2G EU vanvittig sterk (& helt uberørt av regn og uvær).
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder 28.2 Vestlandet \ Bergen-mt-jpg  

Medlem siden
    Feb 2014
    Sted
    Bergen
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    & 2e\f\g UK ? Glimrende for noen kvelder siden, null & niks i kveld. Kommer nok krypende tilbake rundt midnatt.

Det er på sånne dager man IKKE må finne på å gå ut og prøve å justere antennen, den har det meget bra, det er satellitt'en som trenger justering, ikke så lett å nå opp dit med 13mm fastnøkkel :O)

(en 5 meter antenne ville (kanskje :O) fått inn noe i de timene sat signalet er blåst til havs).
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder 28.2 Vestlandet \ Bergen-uk-jpg  
    Sist endret av sat99; 08-01-2015 kl 21:00

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    & 2e\f\g UK ? Glimrende for noen kvelder siden, null & niks i kveld. Kommer nok krypende tilbake rundt midnatt.
    (en 5 meter antenne ville (kanskje :O) fått inn noe i de timene sat signalet er blåst til havs).
    Vel spot on faktisk på antenne størrelse BBC one HD har akkurat nu -2,5 dB. Lurer på hva som skjer, været har vært dårlig I dag men signal på dag tid er lavt for årstiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er på sånne dager man IKKE må finne på å gå ut og prøve å justere antennen, den har det meget bra, det er satellitt'en som trenger justering, ikke så lett å nå opp dit med 13mm fastnøkkel :O)

vanvitig bra ... He he. Skal måle signaler imorgen. Har ikke hatt bilde på bbc hd i det heletatt. Skal sørge for at det er den kanalen det skal stå på når montøren stiller inn parabolen, for å se hva han klarer.

skal også sjekke hva meteret sier før og etter at montør har vært her..

Medlem siden
    Feb 2014
    Sted
    Bergen
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sky frekvenser på 2*EU meget sterke og stabile her med 120cm, antar en 60 eller 70 cm ant. ville gitt bra mottak.
    Testet dette i praksis idag, 2E/F/G EU på en gammel 60 cm CD parabol. Godt mottak som ventet.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder 28.2 Vestlandet \ Bergen-sky60-jpg  

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk stripset fast antenne kabel, igår. Fikke ikke tid til å sjekke meteret, men skal sjekke idag, og kan legge ut resultat.
    Veldig spent på om montør klarerer å stille inn parabolen perfekt, eller om det ikke blir noe bedre.
    Spennende å se om signalet blir da værende på kvelden fremover etter at han har vært der.....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Siden tråden handler om 28 øst, lurer jeg på om jeg kan "smyge meg inn" med et spørsmål knyttet til Astra 2F? Er det noen som vet om 2F endret "fotavtrykket" i vår (april-mai) slik at signalene ble svakere? Jeg bor i Møre og Romsdal, bruker en Troll-antenne (ca 1 meter) og har ikke hatt problemer med 2F, før som sagt, i vår. Det eneste jeg får inn fra 28 øst i dag, er 2G, men der finnes verken Sky Sport eller Sky Sport News. Om disse kanalene etterhvert blir å finne på 2G, aner jeg ikke. Noen som vet?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dnivie Vis post
    Hei! Siden tråden handler om 28 øst, lurer jeg på om jeg kan "smyge meg inn" med et spørsmål knyttet til Astra 2F? Er det noen som vet om 2F endret "fotavtrykket" i vår (april-mai) slik at signalene ble svakere? Jeg bor i Møre og Romsdal, bruker en Troll-antenne (ca 1 meter) og har ikke hatt problemer med 2F, før som sagt, i vår. Det eneste jeg får inn fra 28 øst i dag, er 2G, men der finnes verken Sky Sport eller Sky Sport News. Om disse kanalene etterhvert blir å finne på 2G, aner jeg ikke. Noen som vet?
    Mesteparten av sky kanaler er på Astra 2E men noen få er på 2F og 2G se link under.

FlySat Astra 2E/2F/2G @ 28.2° East

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oversikt over hvor de ulike kanalene befinner seg (E-F-G), har jeg kontroll på, men spørsmålet er om noen kjenner til om det ble gjort justeringer på 2F i vår, og dermed også fotavtrykk og signalstyrke. Hvis dette viser seg å være uforandret, må jeg se enda grundigere på parabol/LNB.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dnivie Vis post
    Oversikt over hvor de ulike kanalene befinner seg (E-F-G), har jeg kontroll på, men spørsmålet er om noen kjenner til om det ble gjort justeringer på 2F i vår, og dermed også fotavtrykk og signalstyrke. Hvis dette viser seg å være uforandret, må jeg se enda grundigere på parabol/LNB.
    Hos meg så var det ikke nødvendig med noe justering av pan eu beam faktisk så ble signal styrken bedre, men du må søke inn kanaler på nytt grunnet frekvens bytte.

Side 5 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Vulkanaske over vestlandet
    By Lovemusikk in forum Generell chitchat
    Svar: 1
    Siste melding: 05-25-2011, 21:39
  2. Frakt av AV-system fra Østlandet til Vestlandet?
    By Labbetuss in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 6
    Siste melding: 10-05-2009, 01:09
  3. Bilfrakt fra Vestlandet til Bodø?
    By Mirage in forum Generell chitchat
    Svar: 0
    Siste melding: 09-25-2008, 18:28
  4. Vestlandet: Hva skal man velge
    By Breiker in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 3
    Siste melding: 11-21-2007, 12:10
  5. vestlandet
    By lygren in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 0
    Siste melding: 12-17-2002, 11:28

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •