28.2 Vestlandet \ Bergen - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  10
Like Like:  8
Side 4 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 216
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ferale Vis post
    Utfordringen for meg er å finne retningen via iphone app. Iflg iphone appen dish align stiller jeg antenne i den retningen som appen viser, men får bare signal på s: og ikke noe stabilt signal på s/n db. Har satt elevation på 19gr. og prøvd å justene denne mer eller mindre.

Men får ikke liksom noe svake s/n db eller noe. Den bare av og til hopper opp og blir på 0 ellers.
    Forsøker å svinge antenne mm til den ene siden eller andre siden uten å få noe form for stabil s/n db.

Så veldig usikker på om jeg er i nærheten eller ikke. Usikker også på hvor god en slik iphone app er til å finne retning, da jeg ser den vingler veldig. Kanskje jeg må kjøpe kompass.
    Hvis du husker tilbake fra I fjor så hadde du peila inn inn 19,2 øst og ikke 28,2 øst , da hoppet signal styrken opp og ned.
    Det er ingen annen utvei en å grov peile med kompass. 19 gr. er ok elivasjon til å peile med så lenge masta di er noenlunde I water\lodd.

Du må også sette skew på lnb på ca 4-5 gr. medurs sett forfra, kjøp deg ett kompass som du sier kompass på mobil er ikke det beste å bruke.

Husk, større antenne har mindre åpnings vinkel dermed er det vanskligere å finne uk beam så peil inn pan eu beam først se bilde har ca 18 dB styrke på denne.

28.2 Vestlandet \ Bergen-wp_20150727_21_53_27_pro-jpg
    __________________________________________________ ________

Laminas 180 Cm - C120 - Xtrend ET 9500 - TBS5925

2. Takk ferale takket for denne posten
    Newcomer sat99 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2014
    Sted
    Bergen
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usikker også på hvor god en slik iphone app er til å finne retning, da jeg ser den vingler veldig
    Her er det bare å følge 'marsjretning' til jeg kommer frem til sat og kan sette opp telt og koke kaffe :O)

Bruker maks 5 minutter på å finne en ønsket satellitt.

maximum xo-11 på bildet, hittil beste lnb til 28,2 når signalet er på det svakeste, gir bilde etter f.eks. Inverto ultra gir opp.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder 28.2 Vestlandet \ Bergen-komp-jpg   28.2 Vestlandet \ Bergen-jpg  
    Sist endret av sat99; 07-28-2015 kl 12:37
    Bergen. Famaval 125 28e, T90 5w\9e\13e\19e, PF 90 motor, CM 180 'snart' oppe.
    Humax HDR1000S, Vantage 8000S x2, Miraclebox 9, Vu+ Solo2

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for info. Ja masten er satt opp 99,8% i lodd. Kan være at mobil kompass vill leder med i retingen, når den er så ustabil som den er.
    Skal skaffe et kompass og se om jeg får det bedre til da.
    Eliv. står 18.8° på dishpoint, men på gibertini så er det kun hele ° som står anført. Nå står den på ca.19°

Er også klar over skew, men dette kommer vel mer under fininstilling.

Skal forsøke å peile inn pan eu beam først med oppgitt freq som du sunco viser til.
    Takker for tips...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå lagt inn verdier som sunco og sat99 oppga over. Får da signal på både freq. (se bilder)

Men når jeg stiller inn på forhåndsinnstilt 28.2E på Fs1 meteret (der ligger det freq 10714 SR:22000 LO:975 LNB: 18 22KHz så kommer det ikke opp noen signaler annet ennn på S:

Jeg får heller ikke bilde på tv, når jeg setter i kabel.

Men på de to freq som dere oppgir har jeg signal og locked som dere ser på bildene under.

Hva er det jeg gjør feil? Er jeg på feil satellitt ??

Gir snart opp hele den jæ!"#€€%€ innstillingen.....

28.2 Vestlandet \ Bergen-img_0719-jpg

28.2 Vestlandet \ Bergen-img_0726-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Har du målt signal ved tuner? valgt feil diseqc?.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, får ikke noe signal på tuneren. Den gir følgende melding etter oppstart:
    Your box is still initialising, please return in a short time to use this feature"

Hd+ boxen viser ikke noe på signal-baen inne på settings...
    Er jeg på rett satelitt nå eller ??

Har du andre freq som jeg kan stille inn på mitt ms1 meter for å teste om jeg har rett satellitt, evt om jeg får signal på den frekv. Tydeligvis den frekvensen som var forhåndsinnstilt på meter ga ikke noe liv. når jeg lastet inn dine verdier kom det signal med en gang. Hadde ikke så høyt S/N db forrige gang parabolen virket. (ca 6 mnd siden).

Før jerg sjekker jkabel, tuner etc, vil jeg være sikker på at jeg er på rett satelitt...

Medlem siden
    Feb 2014
    Sted
    Bergen
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sunco Vis post
    Hei
    Har du målt signal ved tuner? valgt feil diseqc?.
    ^Yes, event. kutt ut diseqc under testen. Meteret viser meget bra saker ut fra lnb.

Hvis alt ok frem til receiver, skriv inn de aktuelle transp. settingene (eller\og ta en blind scan, og se hva som dukker opp). Ser ut som noen frekv. på 13 øst kunne gitt noe lignende utslag på meter, men antar antenne er sjekket med kompass.

Tålmodighet, snart i mål.

edit:

"Your box is still initialising" ...feil på receiveren?

"Nei, får ikke noe signal på tuneren." ...er der signal på meteret når det kobles på enden av ledningen ved tuner?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som du har feil på tuner, diseqc eller kabel feil.
    Skumma igjennom manualen til sat metert ditt og kan ikke finne noen grunn config slik som på mitt sat meter. Det er mulig at du har feil sat men prøv frekv 12207 V fec 5/6 symbol rate27500 da skal 22 khz automatisk komme på ifølge manual.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sjekket igår signalet ved reveiver, og det viser samme verdi som ved lnb. Men fremdeles ikke noe bilde, og receiveren viser "Your box is still initialising, please return in a short time to use this feature"

Har også en gammel sky digibox koblet til en annen TV, og den gir også melding om at den ikke får signal. Vil da tro at det ikke er boksene som det er noe problem med.

Las litt på et forum for sky, at det denne meldingen kunne også komme når receiver ikke får signal.

Skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke får noe bilde, når jeg får gode signal på freq som dere oppgir.
    Jeg antar at jeg da må være på feil satellite. Er det mulighet på sky digiboksene å sjekke hvilken satellite en er på ?

Las litt i manualen til fs1 meteret og der stod det at 22KHz skulle være on. Hos meg er dette ikke på, da jeg søkte etter signaler.Usikker om dette betyr noe. (og evt hva 22KHz betyr i denne sammenheng)

Jeg har ikke noe diseqc. Skal sjekke kabel. Vanskelig for å tro kabelfeil når meter viser samme signalstyrke inne ved receiver. Men recieveren sier at de ikke mottar noe satellit signal, og viser heller ikke noe på signaltest inne på menyen til receiveren. Har SKY sine egen receiver. (AMSTRAD DRX890)

Skal også forsøke senere idag med freq 12207 V fec 5/6 symbol rate27500 som sunco anbefaler, for å se om dette gir signaler på meteret.

Får teste litt mer idag, hvis været tillater det etter jobb. Mye regn nå.

Ja jeg tror jeg er nærmt, men allikevel så langt langt unna...
    Holder motet oppe pga. dere, og gode tips/tilbakemeldinger...

PS Har en Canal Digital CDC 5050 tuner, kan jeg koble denne til for å få noe info om hvilken satellit parabolen peker på?
    Sist endret av ferale; 07-30-2015 kl 08:39

Medlem siden
    Feb 2014
    Sted
    Bergen
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ^^

Litt om 22khz på Universal (9750\10600) LNB:
    'off' = freq. under ca 11,700
    'on' = freq. over ca 11,700
    auto = automatisk freq. switch.
    Med andre ord: bruk 'auto' 22khz.

Her er det bildet på tv'en som er eneste & endelige bevis for hvilke sat antennen peker mot.
    Eksempel: en eller annen freq som viser bra S&Q > manuell scan på mottaker > hvis noe tvil finner ut\bekrefter hvilke sat det er ved å lese FlySat Sat List

"Your box is still initialising", viser den ikke menyer etc på tv'en ??

ps: CDC 5050 virker utmerket på alle sat (sd kanaler), legg inn etpar 2G EU freq og ta en scan (se vedlegg) og se om noe dukker opp på tv'en :O)
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder 28.2 Vestlandet \ Bergen-28-jpg   28.2 Vestlandet \ Bergen-al-jpg  
    Sist endret av sat99; 07-30-2015 kl 11:12

12. Takk ferale takket for denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    22khz: På mitt sat meter så skifter den automatisk når en kommer over 11700 (High band).
    Uansett om du bruker 11123 eller 11171 så vil disse gi lock veldig kjapt, 12207 er bare for å sjekke sat meteret ditt og 22 kHz.

Det virker som om sat tuneren din har boot problem( kan du ta en reset på den?) med mindre du har "sky abo" så kan du bruke feks Linux receiver eller en annen type receiver.

14. Takk ferale takket for denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå skaffet kompass. Skal forsøke igjen å stille inn med et ordentlig kompass nå.
    Skal også forsøke å koble til cd tuneren og skanne. Kan seff være feil med sky tuneren men den gamle sky boxen gir også melding om no satellite signal. Så tror mer på at det er feil satellite.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite fremskritt. Ser ut til nå å ha funnet satellitten. Bilder på alle gratis shopping kanaler/arabia TV.
    Men har nå forsøkt å fin tune tallerken uten noe særlig hell. Får ikke bilde på abb. kanaler, da den sier at wrong viewing card in this SKY+ HD box. Der viser heller ikke noe signal styrke på tuneren når jeg er på en av disse kanalene.

Se vedlagt bilde. Beveger den noe få mm men da forsvinner alt av signal barer i tuneren. Var litt vind idag, så litt vanskelig å fin justere kanskje...
    Ringte Bergen antenne service, og de skal ha 680,- pr/t for å komme ut å stille inn parabol. +kjøring.

Er nok ikke 100% stillt inn, men jeg får det ikke noe særlig bedre tror jeg. Er små marginer virker det som, og da blir jeg spendt på om hvordan det blir hvis det kommer kreftig vind.
    Så får se om jeg gidder mer eller om jeg ringer de og ber de komme å fin justere for meg...

28.2 Vestlandet \ Bergen-img_3224-jpg

28.2 Vestlandet \ Bergen-img_3225-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva sky boxen din viser av ukodede kanaler vert jeg ikke men hadde ikke du en gammel cd tuner, har du prøvd den?.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er nok på rett satellite, siden alle disse arabise kanaler viser bilde, samt at navn og nummer stemmer med det som kommer opp på boksen,.

Ser på sky forum at kortet har vært inaktiv for lenge og da må jeg enten ringe sky, eller vente på at det blir forhåpentlig vis aktive igjen, når de sender ut nye wake up signals....

Men sliter nå med å få opp barene på input 1 og 2 signal quality, som du ser på bildene over. Tror det er litt for lavt hvis det skal være ok bilde.

Får se om jeg får fin innstilt den nioe mer, eller så får jeg bare akseptere kost på å få bergen antenneservie ute på stedet for finjustering. Litt redd for at den lett skal blåse ut av stilling i vinter hvis det blir storm igjen, siden det kan virke som den er ømfintlig.

Kan bli dyrt hvis jeg må he da ut for hver gang den skal finjusteres etter en liten vindkule.

På den gamle sky boksen får jeg ikke noen gratis kanaler inn. Har ikke kort i den tuneren, og får dermed bare gratis BBS og ITV på den boksen, men nå er det ikke bilde på den. Sier bare at den mangler signal. Så det er nok for svakt signal.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I kveld er signalet dårlig på uk beam det er så vidt det er bilde på itv så prøv igjen i morra. Masta di er jo over 2 meter så du trenger støtte stag spør du meg.

Medlem siden
    Feb 2014
    Sted
    Bergen
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beveger den noe få mm men da forsvinner alt av signal barer i tuneren
    2* EU, så sterk her vest at fininnstilling ganske uvesentlig. Hvis EU kanalene forsvinner med noen mm bevegelse, da er antennen en god del vekke fra beste innstilling. For 2* UK, hver mm teller i jakten etter noen ekstra %.

at den lett skal blåse ut av stilling
    Etter innstilling, noen gode merker\streker\riss på ant\holder for å kjapt finne tilbake til ca riktig posisjon.

I kveld er signalet dårlig på uk beam det er så vidt det er bilde på itv
    'Normalt' her på 2* UK med 120cm (dvs SD ok, HD vekk i noen timer).
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder 28.2 Vestlandet \ Bergen-tg-jpg  
    Sist endret av sat99; 07-30-2015 kl 21:12

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal forsøke litt mer instilling imorgen for å få opp barene. Som sagt så er det en stor tallerken som gir store utslag. Ja skal få på plass noen stag etterhvert når den er stilt inn.

hvor ser jeg hvilke kanaler som holder til på eu og uk???

Medlem siden
    Feb 2014
    Sted
    Bergen
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ferale Vis post
    hvor ser jeg hvilke kanaler som holder til på eu og uk???
    Linker postet tidligere > FlySat Astra 2E/2F/2G @ 28.2° East

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har da forsøkt å fininnstille parabolen, men får ikke dette bedre til. Så har bestilt tekniker ifra Bergen Antenneservice til å komme å fin instille den. Får bite i det sure eplet, men nå er jeg lei all frustrasjon, av hvor ømfintlig det ser ut som det er.

Kan ikke se noe skade, men kan det tenkes at armen/bommen er blitt litt skeiv i fallet? Kan LNB være skadet/defekt, evt feil på coax kabel ?
    Tallerken rot veltet i stormen i fjor, så kan jo tenkes at noe er ute av stilling.

Ser ut som de fleste gratis kanaler kommer inn, (Channel 4, E4, Sky Sports News, Quest, MTV) samt faktisk BT Sport 1 HD, som vi abb. på.

Men ikke Sky Sports 1, 2, 3, 4, 5 HD, ITV, BBC, RTe etc..... de kommer ikke inn

Se bilder...

28.2 Vestlandet \ Bergen-img_3228-jpg

28.2 Vestlandet \ Bergen-img_3229-jpg

28.2 Vestlandet \ Bergen-img_3230-jpg

28.2 Vestlandet \ Bergen-img_3234-jpg

Men for all del, takk for alle tålmod, hjelp og tips......
    Sist endret av ferale; 07-31-2015 kl 15:25

Side 4 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Vulkanaske over vestlandet
    By Lovemusikk in forum Generell chitchat
    Svar: 1
    Siste melding: 05-25-2011, 21:39
  2. Frakt av AV-system fra Østlandet til Vestlandet?
    By Labbetuss in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 6
    Siste melding: 10-05-2009, 01:09
  3. Bilfrakt fra Vestlandet til Bodø?
    By Mirage in forum Generell chitchat
    Svar: 0
    Siste melding: 09-25-2008, 18:28
  4. Vestlandet: Hva skal man velge
    By Breiker in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 3
    Siste melding: 11-21-2007, 12:10
  5. vestlandet
    By lygren in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 0
    Siste melding: 12-17-2002, 11:28

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •