Kanaler "forsvinner" fra kanalliste

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kanaler "forsvinner" fra kanalliste

Etter å ha reinstallert min HD tuner fra CD for å få bukt med opptaksinstillinger, så ar det dukket opp et nytt problem. Etter å ha reinstallert kanaler og laget ny favorittliste, så tok jeg nytt kanalsøk for å få frem TraceUrbanHD, og nå VH1 som kommer snart (ennå ikke dukket opp på lista.) Det som skjer er at kanalene NRK1HD, TV2HD og TVNorgeHD blir "borte" fra kanallista. Jeg ser at kanalnavnet er der, men navnene er grået ut, akkurat som et valg som ikke er der (se vedlagte bilde) Det som skjer er at på TVNorge plassen kommer TV2 om man velger denne kanalen manuelt ved å bla oppover på fjernkontrollen, eller jeg får feilmelding om at jeg ikke abonnerer på denne kanalen. Etter mange nye kanalsøk og omstarter av tuner kommer de etterhvert på plass, men de mistes igjen om tuneren står avslått. Det resulterer i at serieopptak på de programmene på disse kanalene, ikke blir tatt opp "pga signaltap" Jeg har mellom 95-100% signal og rundt 90-95% kvalitet når jeg sjekker dette. Forleden så lå et Ylvis opptak under mappen til Torsdag Kveld fra Nydalen, og mistet da TKFN og 10 minutter av Ylvis. Er det noen som har opplevd dette selv? Tuneren er ADB 5720SX

Jeg har snakket med CD om dette, men de skjønner ikke hva jeg mener med "utgrået valg" og sender problemet til teknisk avdeling, som igjen ikke har fått noen rapporter på dette, å kan ikke gjøre noe. Alt dette har fungert før tip top, helt til jeg oppdaget at mine serieopptak som jeg hadde satt til opptak5 min før og 5 min etter ikke virket og startet da på klokkeslettet, eller gjerne et par minutter inni programmet, og måtte ta en full reinstallering. Nå er jeg usikker på om det har kommet programoppdatering i det siste som har mikset dette opp, men tuneren skal vel søke etter oppdateringer hver gang den slås fra stand-by og om det er oppdatering så vil jeg vel se det?

Vil det hjelpe å få byttet tuner? eller skal de ha penger for den også? Etter min mening så er det en softwarefeil, men om det ikke blir meldt inn av andre så er det vel kanskje lite de kan gjøre?
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Kanaler "forsvinner" fra kanalliste-kanaler-jpg  

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min CD tuner er det bare å glemme å lage noe favorittliste, hver gang den "opdaterer" så faller også di kanalene som du nevner bort.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du samme tuner? Dette er jo tydligvis noe som har skjedd i den senere tid, siden alt har fungert perfekt før. Har også oppdatert kanallista før, uten at det har påvirket favorittene som nå. Meget mystisk.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2 Vis post
    Har du samme tuner? Dette er jo tydligvis noe som har skjedd i den senere tid, siden alt har fungert perfekt før. Har også oppdatert kanallista før, uten at det har påvirket favorittene som nå. Meget mystisk.
    Jeg har ikke samme tuner, men dette problemet har jeg hatt helt siden jeg fikk den. Det er en HD tuner uten opptaksmulighet.

Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener jeg hadde samme problem som deg en gang. Det løste seg ved å "resete" til fabrikk innstilling. NB! Ikke det valget som sletter opptak!
    Etter dette kunne jeg legge inn favoritt liste, som fungerer igjen.
    Yamaha RX-A2030 - Parasound NC 2250 - Focal Chorus 826W - Focal Aria CC900 - DLS bak - SVS SB12 sub

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde samme problemet i forrige uke....dro ut strømmen et par ganger, og da ble det bra....regner med at noen hos CD vet hva det var...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplevde at nye kanaler ikke la seg inn automatisk slik de skal, tok strømmen da kom de.
    Også opplevd at den har blitt treg, ta strømmen fikser også det.
    Ser ut til at boksen har en memory lekkasje som gjør at man bør ta strømmen ca hvert 1/2 år.
    Ellers en veldig stabil og bra boks.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OPPDATERING: Jeg fikk snakket med Teknisk2 på CD, og forklarte problemet. Jeg har også fulgt oppfordringen med å resette til fabrikkinstilling og sletting av harddisk, da de sa at problemet var "et-eller-annet som forstyrret frekvens/kanalliste? Hadde ikke noe viktig på disken, så jeg testet dette, og da fungerte det som det skulle. Jeg tok også å gjenopprettet kanallistene, slo av og på tuner og alt virket nomalt. Så la jeg inn mine faste serieopptak, skrudde tuner av og på, vips akkurat likedan (kanaler forsvant slik som på bildet.) Fikk snakket med dem igjen og fikk tilsendt en ny tuner som jeg har byttet, men akkurat det samme skjedde. Etter å ha programert serieopptak, "falt" NRK1HD ut slik som før, etter å ha skrud av og på. Jeg gjenopprettet kanalene, slo den av og på og da kom den tilbake. Opptaket på Lillyhammer ligger på disken og kanalen er fremme.

Nå skal det sies at alle problemene kom etter vi fikk beskjed om å ta nytt kanalsøk før 31 Oktober var det vel pga frekvensendringer. Nå tror jeg at det kan være en sammenheng mellom serieopptak og frekvensene på NRK, TVD og TVNorge som på en snodig måte forstyrrer dette, siden problemene med at de faller bort skjer de dagene på de kanalene det er lagt inn et serieopptak. Jeg har ikke ringt CD igjen, men skal sjekke tuner på Onsdag da Lillyhammer blir tatt opp. Jeg synes det er merkelig at det blir sånn, men det er noe med frekvensendringene/opptak og sikkert en firmwareoppdatering som forstyrrer alt dette. Om det blir slik igjen, så bør CD teste dette selv og lage en feilretting på neste firmware, eller bytte frekvenser på nevnte kanaler. Har testet på andre kanaler med serieopptak, men der fungerer det som det skal, så det virker som det er de tre som er problemet.

Newcomer heba1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken boks har du? en liten sort? den er det bare å glemme å lage kanalister på.Ring cd og klag,så får du den nye lille hvite boksen(hd 2850st)
    Den fungerer veldig bra.

Lignende tråder

1. Svar: 190
    Siste melding: 05-14-2012, 20:26
  2. "Norsk" kanalliste for Clarke Tech 5000?
    By nordic45 in forum Satellitt
    Svar: 3
    Siste melding: 02-21-2011, 18:12
  3. Ene effektforsterkeren "forsvinner" dersom volumet er for lavt
    By Mikaelft in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 16
    Siste melding: 01-10-2010, 16:17
  4. Svar: 0
    Siste melding: 12-30-2009, 14:52
  5. Subtitles forsvinner i "Theater mode"
    By 356speedster in forum Generell HTPC
    Svar: 0